2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#11 » 02 nov 2017, 21:14

de theorie is het lastigst lijkt me dat rijden valt heel erg mee die proefje s ook ik denk ook sterk over a1 na .
voor mij meer dan genoeg doe wel schakel geen automaat
er zijn ook erg veel mooie schakel motoren in die prijsklasse onder andere 125 cc choppers...
lekker met 90 door de wereld touren en een beetje kietelen zoals elyseo schrijft doen ze niks mee..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#12 » 02 nov 2017, 21:48

Vandag nog ff verder gezocht op Alie, en kwam ook een setje 16" tegen met 7kw motor.... Toen sloeg de fantasie wel enigzins op hol, ding moet rond de 200nm koppel hebben! Hmm Puch Maxi framepje met kenteken op de kop tikken, twee van die wielen er in (1 voor en 1 achter, 2wd) en dan een paar knappe accu's op de plaats monterenn waar normaal het blok zit. Wat zou dat verschrikkelijk van zijn plek gaan, als je het niet compleet uit elkaar trekt.... Nou kost een Puch framepje ongeveer net zo veel als een kratje bier, dat krijg ik er thuis nog wel doorheen, wielset a 500€ ex verzenden per stuk gaat oorlog betekenen, maar goed fantaseren mag, en als ik ooit de jackpot win heb ik er weer een doel bij ;-)

P.s. als je ouder dan 24 bent ben je toch gek als je voor een A1 rijbewijs gaat, ga dan voor een vol A, kost ook niet meer en je mag alle motoren rijden, wat niet moet.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#13 » 02 nov 2017, 21:58

roadkill schreef:P.s. als je ouder dan 24 bent ben je toch gek als je voor een A1 rijbewijs gaat, ga dan voor een vol A, kost ook niet meer en je mag alle motoren rijden, wat niet moet.


1: dan móét je schakelen, en dat wil ik niet. Is een keuze.
2: dan heb je de keuze uit unlimited.... met alle mogelijke gevolgen van dien.
3: ik heb maar 2 standen; stil of volgas. Bestel dus meteen maar een houten pyjama als je mij op een +600CC zet.

Om kort te gaan. Dat gaan we dus NIET doen.
A1 is net een opgevoerde brommer. En dat is net leuk.
Paar repen chocolade achter elkaar opvreten om wat puistjes te creëren en ik ben weer helemaal puber.
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#14 » 02 nov 2017, 22:40

Zoals ik al zei; De meesten lachen je uit.
En,... dat mag.
Toch beleef ik puur plezier, als ik bijv naar eigen keuze Aanpassingen doe en reparaties uitvoer.
Ik rij voor 600 euro (netto kosten) motor. A1 was 1430euro all in. Laat mij maar rollen dan.......

Mijn buurman kan niet eens een lampje vervangen in zijn motor...... Moet ie weer naar de motorport.
Mooie zaak trouwens, duur,... maar schoon en mooi.

Er was uit mijn spaarpotje zelfs geld over voor tuningsdelen, dus binnenkort 120cc, millenium onsteking, variabele degressief CDI, 4kleps membraan 21mm carbje.........maar dan heb je toch te veel power,.... klopt..... daarom primair en secondair een tandje extra. samen met een 13" c-tech velg 120-70-13 (1,3 cm hoger dan een std 12"wiel oversized op 130-80-12).
En vrachtwagens inhalen kan hij nu al.... T100 autobussen liever niet. hehehe
Ik ben benieuwd wat we maximaal en gecombineerd met dagelijks gebruik uit de 2t elyseo kunnen halen.

Even bij het weena wat motoren (die moeten koppelen) eruit trekken,.... en dan bij het stoplicht wijzen naar het 100cc plaatje.
Menig duimpje omhoog gekregen. De meeste zwaaien nu ook al naar me...lol
Sommige motoren hou ik echt niet bij natuurlijk,.... maar vanuit stilstand weg....... CVT is the way.
Trouwens nederlandse uitvinding van Van Doorne transmissies. Hebben heel wat patentjes lopen die slimme gasten $$$$$$$$$$. maar dat is wellicht een ander topic....

Inmiddels al de extra delen zoals zijwind spoilers, bagagedrager, etc overgezet naar de 100cc.
Toch wel lekker als er is een keertje niets verandert (wel de PKs). hehehe zie foto.

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#15 » 02 nov 2017, 22:51

Ik had dus hetzelfde plan opgevat, maar dan met de New Dink.
Die heet in Duitschland Yäger GT en wordt tweedehands voldoende aangeboden.
Alle accessoires zijn over te bouwen...
Weet alleen niet of invoeren, keuren en tenaamstellen een probleem wordt. Ben niet zo van de papiertjes.
1 ding heeft ie wel! 2 achterveren....

Enne.. laat maar lachen hoor ! Ik lach het laatst.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#16 » 02 nov 2017, 23:08

stoyanov schreef:Ik had dus hetzelfde plan opgevat, maar dan met de New Dink.
Die heet in Duitschland Yäger GT en wordt tweedehands voldoende aangeboden.
Alle accessoires zijn over te bouwen...
Weet alleen niet of invoeren, keuren en tenaamstellen een probleem wordt. Ben niet zo van de papiertjes.
1 ding heeft ie wel! 2 achterveren....

Enne.. laat maar lachen hoor ! Ik lach het laatst.


De meeste 4t scoots hebben 2 veren achter (of monoshok bij tmax)...... het motorblok / carter is namelijk zwaarder.
Als ik ooit een elyseo 125 4t te pakken krijg,.... bestel ik in italie (moto ricambi) en 150cc blok als donor. reviseren en kijken of uitboren mogelijk is. (kan nl ook een 125cc met langere krukas zijn). Rij je max, en als nieuw voor 200eur ex revisie.

Jouw plan ook geniaal, is zeker wel een 125cc te vinden ergens in europa. Neem een LC.. heeft een dikker carter (levensduur).
En mag ik dan voorstellen,..... onderstaand setje 175cc. En ik zeg altijd maar zo,.... als je carter maar een 125cc blok is. Is de rest vooruitgang en innovatie. hehehe



Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#17 » 03 nov 2017, 06:10

Maakt mij niet uit hoeveel cc je wilt rijden met een motor rijbewijs, vind het totaal geen probleem, al rij je op een omgekeurde puch met 60cc op motorkenteken.
Als je aan een A1 rijbewijs voldoende hebt is dat mooi, maar als je gewoon een A rijbewijs kan krijgen dan doe je dat toch, mag je ook gewoon A1 mee rijden. Ik vind het net zo iets als dat je kunt kiezen tussen een volle tank benzine krijgen, of 100€ om te kunnen tanken met de scooter, je bent gered met een volle tank maar voor 100€ kan je vaker tanken.

Schakelen hoef je niet tegenop te zien, dat heb je met een paar km ondr de knie hoor, daarom heten het ook rijlessen ;-)
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#18 » 03 nov 2017, 09:44

Schakelen gaat binnen no-time als vanzelf, net als in de auto. Ik heb regelmatig dat ik denk, oh, ik zat blijkbaar al in de zesde. Helaas ook wel eens andersom, bij 110/120 nog in de derde ;D

En Stoyanov, rij je met de auto ook alleen maar volgas? Ga je met een zakje chips in de Baron met je benen over elkaar? Oftewel, als je een beeeeeetje gezonde angst hebt, zal het wel meevallen. En natuurlijk is het kicken om als je net (bijna) met je stepje/schoen aan de straat van de rotonde af komt dat ding vol de sporen te geven. Kwestie van goed vasthouden en er niet af vallen. Maar ik ken echt niemand die geen bruine onderbroek heeft de eerste keer dat hij/zij in een bocht een beetje grind tegen komt. En ik heb echt idioten gekend, geloof me.

Desalniettemin, als jij een motor rijdt waar geen enorm toerscherm op zit, is het vanaf pak m beet 120-140 echt niet lekker meer hoor. Dus haal je A, koop een naked 600cc en trek m eens goed open op de snelweg. Dan schud je de kop van je lijf, ander verkeer maakt dat nog erger door de turbulentie die ze achterlaten voor je, etc.

Een maandje geleden heb ik een Honda Pan-European als leenmotor meegekregen. Dik toerscherm, 1300cc, 124 pk en toch reed ik weinig harder dan met mijn 600cc Diversion met 60pk. Alleen wel een stuk comfortabeler. Ik heb m wel ff open getrokken op de A50. Eerst in de 5, toen in de 4 en yolo ook nog eens in de 3. Steeds vanaf 120. Gaat knetterhard, vooral in de 3, maar zolang je het stuur vast houdt, is er echt niks aan de hand. Je kunt alleen wel binnen 10 seconden je rijbewijs kwijt zijn op welke weg in Nederland ook :mrgreen:
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#19 » 03 nov 2017, 10:06

nou ik doe het voor mijn eh gebrekkige gezondheid een 125 cc is een opgevoerde brommer en aangezien ik de krachten daar al als pijn in mijn arm /pols voel lijkt mij een a rijbewijs niet echt nuttig maar zou het zeker doen om vrij te zijn in keuze maar mij keuze is juist 125cc omdat ik de uitdaging van beperkt vermogen en lange reizen wil aangaan snappen jullie als ik mezelf de vrijheid van keuze in een motorzaak geef weet ik al wel waar ik mee thuis kom....
das nou net niet de uitdaging. die ik wil aangaan. ik denk juist met 125c en die eh optimaal laten rijden als jullie begrijpen wat ik bedoel dus niet opvoeren maar vario en motorloop optimaal je ook over de mooie wegen gaat(en moet ) rijden..
\
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#20 » 03 nov 2017, 14:54

Pak dan A2, Roelf. Als je toevallig een mooie 150cc tegenkomt, mag je er niet op rijden... A2 kun je ook met motorscooter halen. A1 is 125cc/11kW en niemand die je aanhoudt, maar als je aanpassingen gedaan hebt waardoor je boven de 11kW komt en/of meer cc's, krijg je rijden zonder rijbewijs aan je broek en ben je het bokkie wanneer je bijvoorbeeld bij een ongeval betrokken raakt.
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Social Media

   

Terug naar “Alles over Elektrische Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer