2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#21 » 03 nov 2017, 15:16

Miglow schreef:Pak dan A2, Roelf. Als je toevallig een mooie 150cc tegenkomt, mag je er niet op rijden... A2 kun je ook met motorscooter halen. A1 is 125cc/11kW en niemand die je aanhoudt, maar als je aanpassingen gedaan hebt waardoor je boven de 11kW komt en/of meer cc's, krijg je rijden zonder rijbewijs aan je broek en ben je het bokkie wanneer je bijvoorbeeld bij een ongeval betrokken raakt.


Niet aan te raden wellicht, maar als je het doet dan als basis een 125cc carter. en geen powerfilters ed. Gewoon alles std behalve de cylinder en uitlaat. Die kit hier bovenaan is 14kw......... Zie jij het verschil maar. Serienummertje checken op carter....kijk nu, het is een 125....klaar. Het is niet dat je 2x zoveel vermogen hebt ofzo.
En als ik 11kw mag rijden,... scoot geeft 8,..... ja dan kan er wel 3 bij.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#22 » 23 nov 2017, 13:13

Onderstaand de column van Rob Hoogland uit de Telegraaf van 23 november 2017.
Aangezien wij scooteraars ook te maken hebben met de milieuterreur van de lagere overheden wilde ik hem jullie niet onthouden.

Windmolens






Daar gingen we, de Don Quichot en de Sancho Panza van de lage landen. Over de Afsluitdijk, niet op Rocinante en Rucio, respectievelijk het paard en de ezel van de oorspronkelijke Don en zijn knecht, maar in een comfortabele lease-Volvo.

Of ik de Don speelde en Erik Helleman, mijn kompaan, Sancho? Andersom mag ook. Feit is dat wij ons als Cervantes’ Spaanse edelman en diens dienaar voelden: wij sloten niet uit dat wij op het punt stonden tegen windmolens te gaan vechten, al konden wij enige hoop putten uit het feit dat deze strijd zich in Friesland zou afspelen, sinds de aankomst van Sinterklaas en zijn Pieten in Dokkum het symbool van het Nederlandse burgermansverzet.

Plaats van handeling: het Gerechtshof in Leeuwarden.
Inzet: de geldigheid, door ons al 2,5 jaar bestreden, van de milieuzone in Utrecht.
Nu pas zou het hoger beroep dienen.
Weet u het nog? Op 1 mei 2015, de dag dat die milieuzone in de Domstad door wethouder Lot van Hooijdonk (GroenLinks) in werking werd gesteld, leende ik Hellemans oude Toyota Landcruiser - een dieselauto van vóór 2001 en dus niet meer welkom in Utrecht terwijl-ie APK-gekeurd was en er wegenbelasting voor werd betaald - om de zone in te rijden.
Ik wilde hoe dan ook die bon van €90 en werd tot mijn opluchting geflitst. Auto’s zullen altijd een sluitpost op mijn begroting zijn, maar om verschillende redenen vond en vind ik de gemeentelijke milieuzones die momenteel als paddenstoelen uit de grond rijzen in strijd met de wet, het resultaat van auto(bezitters)haat en derhalve onaanvaardbaar duur hobbyisme. Wat men ook middels zo ingewikkeld mogelijk geformuleerde rapporten beweert, ze bevorderen bovendien de lokale luchtkwaliteit niet. Daarom wilde ik samen met Erik Helleman die bekeuring aanvechten, hetgeen ons pas dik anderhalf jaar later werd toegestaan bij de kantonrechter in Utrecht, een Mulder-rechter, oftewel een rechter die administratief af te werken overtredingen dient te beoordelen.
Nul op het rekest daar.
Deze rechter achtte zich niet bevoegd.
Restte ons het Hof van Leeuwarden. Er ging dik een jaar overheen, het heet hier immers Nederland, maar gisteren was het zover en hield Frank van der Loos, onze briljante Haagse jurist, zo’n indrukwekkend betoog dat ik ’m zowaar begon te aanbidden zoals Don Quichot zijn Doña Dulcinea. Van der Loos, een bijtertje met dossierkennis („Het is discriminatie. Je kunt buitenlanders toch óók niet zomaar de toegang ontzeggen?”), voerde in tegenstelling tot eerder de KNAC de juiste argumenten aan: zijns inziens bindende uitspraken van het Europees Hof, oneigenlijk gebruik verkeersborden door een lagere overheid, jurisprudentie na een vergelijkbare zaak op Terschelling, et cetera. De lagelandse Don Quichot en Sancho Panza hebben voorlopig de indruk dat de rechter daar meer begrip voor had dan voor de argumenten van de advocaat-generaal.
Bevochten we windmolens?
Ik ben daar niet meer zo zeker van.
Uitspraak over twee weken.


Bron: Telegraaf
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#23 » 23 nov 2017, 21:36

als die gelijk krijgt is het hek van de amster en utrecht dam he!
kunnen ze gewoon alle milieu zone opheffen en opnieuw beginnen!
dan is alle basis voor milieu zone s weg toch?
en kunnen we in 2018 gewoon met onze 2008 grand dink over de dam haha
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: 2t, maar toch de milieuzone inwillen?

Bericht#24 » 23 nov 2017, 21:48

Laat ze dan ook dat gedonder met fietspadje op en af aanpakken. Of het snorfiets op de rijbaan in Amsterdam.

Voorstel mijnerzijds:
-Binnen bebouwd op de rijbaan
-Buiten bebouwd op het fietspad
-Bij ontbreken fietspad alsnog op de rijbaan, mits geen auto(snel)weg
-Wekelijks schoonmaken van de sorteerstroken voor bromfietsers.

-Snorfietsen altijd op het fietspad indien mogelijk.

Volgens mij was dit ook al zo, alleen door alle regels en uitzonderingen is het niet meer bij te houden...
1 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over Elektrische Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer