200km with an internal combustion range extender. But why should I want a battery? My vehicles already have the internal combustion range extender and >=200km range.
Ik heb vorig jaar ook gekeken naar elektrische scooter. Deze gaf ook honderd km op als afstand. Wanneer je echter de kleine lettertjes leest komt het neer op 65-85 km. Wanneer ik in de winter rij met temperaturen rond het vriespunt of lager dan komt het neer op ca 50 km. Gezien de afstand woon werk verkeer ca 25 km is durfde ik het niet aan. Op de terug weg zou het kunnen voorkomen dat ik net niet thuis kan komen. Nu het touren erg leuk vind in club verband is het helemaal geen optie.
Laatst gewijzigd door Oldy op 13 nov 2017, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Groetjes Oldy Rijd Sym Symphony Langste rit op één dag319,5 km van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018
Persoonlijk ben ik nog tegen de electrische voertuigen om 2 redenen. De afstand die je ermee kunt rijden en ten tweede, welke ik nog veel belangrijker vind. Zolang de stroom nog word opgewekt in een kolencentrale winnen we er niets mee qua milieu. pas als je zo'n ding volledig groen oplaad dmv eigen zonnepanelen word het pas interessant. Maar voorlopig zie ik mijzelf nog niet op iets electrisch rijden. Hybride misschien nog, maar volledig elec. echt niet.
1 x
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
Hybride: altijd volle accu en motor met stationair toerental en die 200 km is gebaseerd op 100 km volle accu en 100 km acculading mbv brandstofmotor die op 1 tankinhoud de accu laad.
Voor woon/werk-verkeer met 30 km enkele reis machtig mooi vervoersmiddel.
De prijs zal wel verslikken en dus stikken worden: ik verwacht dat je nu nog voor 8.000 euro nog niet klaar bent.
Over een paar jaar in de Piaggio Newest Liberty en dan voor de prijs van een huidige New Liberty en ik ben verkocht!
Laatst gewijzigd door Scooter Forens Frans op 13 nov 2017, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Een brommer zonder sacherijn! Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik
Kijk wat ze in frankrijk als oplossing bieden tegen de weinig beschikbare laadpalen. Soort generatortje als aanhanger, zit gewoon een clio motortje in geloof ik. Waar gaat die ontwikkeling heen?
Het zou mooi zijn als de hybride met waterstofcel en klein accupakket goed doorontwikkeld zou worden. Helaas zijn sommige hobbels in het proces te groot. Of wil men niet investeren ofzo. Geen idee waarom.
Waterstof is overal op te wekken, desnoods met groene energie. Eveneens heb je de voordelen van het elektrisch rijden, maar niet het nadeel van een gigantisch accupakket.
Een paar jaar geleden nog hot. Tegenwoordig hoor je er niemand meer over.
Het probleem is dat er wel goede akku.s zijn soort veredelede condensatoren .maar die worden nog niet vrij gegeven .komt bij dat de industrie die motoren en vervang onderdelen leveren hier niet opzitten te wachten .een elektro motor heeft maar 2 slijt delen de lagers meer niet een koppel waar je u tegen zegt .het rendement is tegenwoordig bijna 100 procent heus het komt eraan