Wat vinden we hier van??

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Wat vinden we hier van??

Bericht#1 » 13 nov 2017, 16:25

Afbeelding
De nieuwe Vespa Elettrica...
100 Km bereik puur elektrisch en 200 als hybride...
http://www.vespa.com/en_EN/news/vespa-e ... -2017.html
1 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Wat vinden we hier van??

Bericht#2 » 13 nov 2017, 17:06

200km with an internal combustion range extender.
But why should I want a battery?
My vehicles already have the internal combustion range extender and >=200km range. :rlol:
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: Wat vinden we hier van??

Bericht#3 » 13 nov 2017, 17:15

Wat een ongelooflijke onzin :bang!: je verdwaald al in het gewauwel van het persbericht.alleen italianen kunnen zulke onzin uitkramen.
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Wat vinden we hier van??

Bericht#4 » 13 nov 2017, 17:23

Ik heb vorig jaar ook gekeken naar elektrische scooter. Deze gaf ook honderd km op als afstand. Wanneer je echter de kleine lettertjes leest komt het neer op
65-85 km. Wanneer ik in de winter rij met temperaturen rond het vriespunt of lager dan komt het neer op ca 50 km. Gezien de afstand woon werk verkeer ca 25 km is durfde ik het niet aan. Op de terug weg zou het kunnen voorkomen dat ik net niet thuis kan komen. Nu het touren erg leuk vind in club verband is het helemaal geen optie.
Laatst gewijzigd door Oldy op 13 nov 2017, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Wat vinden we hier van??

Bericht#5 » 13 nov 2017, 17:30

Persoonlijk ben ik nog tegen de electrische voertuigen om 2 redenen. De afstand die je ermee kunt rijden en ten tweede, welke ik nog veel belangrijker vind. Zolang de stroom nog word opgewekt in een kolencentrale winnen we er niets mee qua milieu. pas als je zo'n ding volledig groen oplaad dmv eigen zonnepanelen word het pas interessant. Maar voorlopig zie ik mijzelf nog niet op iets electrisch rijden. Hybride misschien nog, maar volledig elec. echt niet.
1 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Wat vinden we hier van??

Bericht#6 » 13 nov 2017, 17:42

Ik zie dit wel zitten...

Hybride: altijd volle accu en motor met stationair toerental en die 200 km is gebaseerd op 100 km volle accu en 100 km acculading mbv brandstofmotor die op 1 tankinhoud de accu laad.

Voor woon/werk-verkeer met 30 km enkele reis machtig mooi vervoersmiddel.

De prijs zal wel verslikken en dus stikken worden: ik verwacht dat je nu nog voor 8.000 euro nog niet klaar bent.

Over een paar jaar in de Piaggio Newest Liberty en dan voor de prijs van een huidige New Liberty en ik ben verkocht!
Laatst gewijzigd door Scooter Forens Frans op 13 nov 2017, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Wat vinden we hier van??

Bericht#7 » 13 nov 2017, 19:15

Kijk wat ze in frankrijk als oplossing bieden tegen de weinig beschikbare laadpalen.
Soort generatortje als aanhanger, zit gewoon een clio motortje in geloof ik.
Waar gaat die ontwikkeling heen?

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Wat vinden we hier van??

Bericht#8 » 13 nov 2017, 19:28

Cliomotortje en waar loopt die dan op?
1 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Wat vinden we hier van??

Bericht#9 » 13 nov 2017, 19:59

Het zou mooi zijn als de hybride met waterstofcel en klein accupakket goed doorontwikkeld zou worden. Helaas zijn sommige hobbels in het proces te groot. Of wil men niet investeren ofzo. Geen idee waarom.

Waterstof is overal op te wekken, desnoods met groene energie. Eveneens heb je de voordelen van het elektrisch rijden, maar niet het nadeel van een gigantisch accupakket.

Een paar jaar geleden nog hot. Tegenwoordig hoor je er niemand meer over.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Wat vinden we hier van??

Bericht#10 » 13 nov 2017, 20:06

Het probleem is dat er wel goede akku.s zijn soort veredelede condensatoren .maar die worden nog niet vrij gegeven .komt bij dat de industrie die motoren en vervang onderdelen leveren hier niet opzitten te wachten .een elektro motor heeft maar 2 slijt delen de lagers meer niet een koppel waar je u tegen zegt .het rendement is tegenwoordig bijna 100 procent heus het komt eraan
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over Elektrische Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer