NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#11 » 08 dec 2017, 23:46

MelvinLX150 schreef:http://motorpdm.com


Een mooi ding voor een prachtprijs, maar... kom daar maar eens om in Nederland.
Daar komen nog afleveringskosten bij (laat maar; ik kom hem wel halen) en
BPM, BTW, Milieuheffing voor de batterij, verwijderingsbijdrage, vermakelijkheidsbelasting, Kansspelbelasting , voorrijkosten, bezorgkosten, transportkosten, leges, gordijnbelasting en verzin nog eens een soort belasting bij, en dan zit je toch al gauw op 3500 euro...
Leuk hè? Evropa...
En zo eerlijk ook allemaal.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#12 » 09 dec 2017, 00:00

MelvinLX150 schreef:http://motorpdm.com


China Sh!t,.... Ziet er op het eerste gezicht leuk uit. Gaat meestal snel stuk. Maar vaak wel zo goedkoop dat je het defecte ding weggooit en een nieuwe koopt. Dat dan weer wel.
Laatst gewijzigd door Elyseo General op 09 dec 2017, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#13 » 09 dec 2017, 00:03

Elyseo General schreef:
MelvinLX150 schreef:http://motorpdm.com


China Sh!t,.... Ziet er op het eerste gezicht leuk uit. Gaat altijd snel stuk. Maar vaak wel zo goedkoop dat je het defecte ding weggooit en een nieuwe koopt. Dat dan weer wel.


Lifan maakt anders donders goeie motorblokken...
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#14 » 09 dec 2017, 00:04

stoyanov schreef:
Elyseo General schreef:
MelvinLX150 schreef:http://motorpdm.com


China Sh!t,.... Ziet er op het eerste gezicht leuk uit. Gaat altijd snel stuk. Maar vaak wel zo goedkoop dat je het defecte ding weggooit en een nieuwe koopt. Dat dan weer wel.


Lifan maakt anders donders goeie motorblokken...


Ja joh? en hoe lang al?
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#15 » 09 dec 2017, 00:08

Elyseo General schreef:
stoyanov schreef:
Elyseo General schreef:
China Sh!t,.... Ziet er op het eerste gezicht leuk uit. Gaat altijd snel stuk. Maar vaak wel zo goedkoop dat je het defecte ding weggooit en een nieuwe koopt. Dat dan weer wel.


Lifan maakt anders donders goeie motorblokken...


Ja joh? en hoe lang al?


Ik hoor mijn neefje er al jaren over. Die rijdt crossmotoren met die blokken eronder.
Hij zweert erbij.
We kunnen natuurlijk de Lifanblokken nog niet zo lang kopen als de Japanse blokken, dus een juiste vergelijking kan eigenlijk nog niet getrokken worden.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#16 » 09 dec 2017, 00:27

stoyanov schreef:
Elyseo General schreef:
stoyanov schreef:
Lifan maakt anders donders goeie motorblokken...


Ja joh? en hoe lang al?


Ik hoor mijn neefje er al jaren over. Die rijdt crossmotoren met die blokken eronder.
Hij zweert erbij.
We kunnen natuurlijk de Lifanblokken nog niet zo lang kopen als de Japanse blokken, dus een juiste vergelijking kan eigenlijk nog niet getrokken worden.


Juist, geen ervaring zoals ik al opperde. Of een hele korte dan.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#17 » 09 dec 2017, 00:42

Elyseo General schreef:
stoyanov schreef:
Elyseo General schreef:
Ja joh? en hoe lang al?


Ik hoor mijn neefje er al jaren over. Die rijdt crossmotoren met die blokken eronder.
Hij zweert erbij.
We kunnen natuurlijk de Lifanblokken nog niet zo lang kopen als de Japanse blokken, dus een juiste vergelijking kan eigenlijk nog niet getrokken worden.


Juist, geen ervaring zoals ik al opperde. Of een hele korte dan.



Jij hebt andere ervaringen ?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#18 » 09 dec 2017, 09:08

Een elektrische scooter koop je als je het zelf heel graag wilt. Voordelen:

-Geen uitstoot
-Brandstof of in dit geval elektrische lading is goedkoop
-Je mag hier in 't Gooi door de natuurgebieden zoefden
-Vlot optrekken.

Nadelen worden voldoende benoemd. Scooters met loodaccu's kun je beter overslaan. Is techniek uit het verleden.

Ik ben het eens met de stelling dat de tijd nog niet gekomen is voor elektrisch rijden. Of je moet het heel graag willen.

De gevaren bij een ongeluk... Het voordeel is dat je eraf kunt stappen. En 7 liter benzine brandt ook best wild.
0 x

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#19 » 09 dec 2017, 09:13

Lifan is goed merk. Mooi bedrijf. Diverse divisies.

@stoyanov kom gerust eens langs in R'veen om deze te proberen.
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#20 » 09 dec 2017, 09:19

Ach italianen waren elektronisch en qua roest vroeger ook allemaal ruk, nu is het de meest bejubelde scooter hier. Duitse auto's waren beter dan franse auto's, ik ben compleet om naar franse terwijl ik altijd duits reed. Vroeger hadden we thuis degelijke televies van Blaupunkt, de buurman was gestoord die kocht een of ander vaag merk; LG of zo..... Blaupunkt vind je denk ik nog wel in een museum misschien, LG kom je nu waarschijnlijk in zo'n beetje elk huis wel tegen.
Wat ik maar wil zeggen, de techniek staat in China niet stil (in tegenstelling tot hier) , en al helemaal de eco techniek draait daar voluit, gewoon omdat het mega geusht word door de regering.

Trouwens electrisch rijden; je mist het gebrabbel van zo'n verbrandings motor absoluut, maar dat duurt vaak maar tot de eerste whiplash opwekkende accelleratie..... Elektrisch rijden is op een of andere manier veel relaxter dan met verbrandingsmotor.

Oh en opladen met zonnepanelen? Dit is NL he beter investeren in wat kleine hipower windturbines; stil, geven ook s'nachts energie, en je hoeft ze niet schoon te maken... ( Oh ik heb het over turbines he, niet over wind molens) en nu al redelijk makkelik en goedkoop in China aan te schaffen

En om wat even wat mede importeurs te noemen die dus ook gewoon hun onderdelen daar laten maken te noemen: DE GODSGANSE WESTERSE INDUSTRIE!!!!!
Ja maar wel onder controle van hun keuringen hoor en die zijn heel streng, ME REET! De opdracht gever krijgt gewoon af en toe een door en door getest "steekproefmonster" en verder gaat het op hun veel effektievere manier.


En daarom ben ik dus wel gek op de chineze produkten, ze zijn vernieuwend en gewaagd, en aan iedereen die er niks mee van doen wil hebben kan ik echt maar een ding melden; sorry mensen jullie zijn te laat, alles is al (gedeeltelijk) van chineze makelij.....
4 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Social Media

   

Terug naar “Alles over Elektrische Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer