NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#1 » 07 dec 2017, 00:17

Afbeelding

Afbeelding



Sodeknetter!
Wat een gaaf ding !
Duitse motor van Bosch, Accupakket van Samsung, LG en Panasonic samenwerking.
Vol gadgets. Eindelijk eens geen 13 in een dozijn scooter
Bezitters spreken er vol lof over.
3 standen: Eco, Normaal en Debiele Acceleratie. Passagiers schijnen er wel eens af te lazeren...
Actieradius van 80 KM in ecostand. 50 KM in sportstand (0-25 in paar seconden)
Volle lading voor 35 eurocent.
Zéér gunstig geprijsd t.o.v. zijn concurrenten....
Ik ga er eens voor kijken binnenkort.
Zal misschien ten koste gaan van iets anders, maar dat moet dan maar.
Desalniettemin heb ik een vraag aan de elektrotechneuten alhier.
Bij sommige scooters wordt er gesproken over het wattage van de scooter/motor, bij andere over het koppel in Nm, en weer andere over Pk's
Wat kan/mag ik hier uit afleiden?

Ter illustratie:

Niu N1S Civic: 2400 watt motor.
Govecs Go! S3,6: 114 Nm... WTF ?! Sommige auto's hebben dit niet eens...
BMW C evolution: 11Kw (15PK).

En bij de Govecs zie ik een aandrijfriem naar het achterwiel, terwijl het overgrote deel een naafmotor heeft.
Zegt dat nog iets?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#2 » 07 dec 2017, 01:19

E motor in je hub/wiel geeft meer schokgevoeligheid. Snaar aandrijving maakt onderhoud aan de motor makkelijker.
2400watt is 2,4 kw ofwel 3-4 pk. beetje hetzelfde als een moderne brommert.
Jammer dat de prijzen nog hoog zijn, heb gezien dat in taiwan escooters met loodaccus rondrijden, 4 in serie.

Laden kost geen hol,... zeggen ze allemaal. Niemand presenteert verbruik van de voeding van de lader. Alleen het laadproces wordt berekent. Accus zijn geen bradstoftankjes, die unlimited vol gegooid kunnen worden.
Als je het laadproces berekent inclusief kosten voor een nieuwe accu die op termijn nodig is en het verbruik van de voeding weet ik niet of je op die 55 cent komt. En hij staat altijd aan de lader want je weet niet of je er nog ff uit wil.
Dit vertellen de experts en verkopers je niet.

En met snellaadprocessen, koude en vocht kom je niet bij de theoretiche levensduur van de accus.
Veel risicos op ontladingen elektrocutie en explosie bij ongeluk, te water etc.
verschillende beloftes en alles is nog in ontwikkeling. Heel onrustige markt.

De meeste e-voertuigen met enige range hebben een waterstof generator aan boord.
Voor continu gebruik bij voertuigen zonder generator moet je 2 voertuigen kopen, zoals bij mijn rij-instructeur.
Allebij al 3 keer motor reparaties onder garantie gehad. Dealer verlengt de fabrieks garantie niet. Technisch/economische levensduur is dan 2 jaar voor een 18,500 euro machine. hmmmmmmmm

Ben zelf helemaal voor elektrisch rijden, weet inmiddels ook al dat de meeste snor-brom scoots eenvoudig kunnen worden omgebouwd dmv vervanging krukas door brushless motor. Een gast uit oost europa heeft dit gedaan.
Alles zelf draaibanken want onderdelen zijn er niet. Ook een frictie lassapparaat is nodig.

Maar wil wel de vrijheid om eens diep de alpen in te rijden of andere plekken waar geen laadmogelijkheid is.
En om een aanhangertje met een generator erachter te hangen zoals de E-tender is te gek.

Hoop dat er snel een goede power oplossing komt betaalbaar voor een ieder, maar ook de range en continuïteit zie ik graag verbetert. En we komen er wel met een paar jaar.

Tot die tijd is voor mijzelf 2 of 4 takt , we rijden nu de 100cc elyseo die sinds 1998 in de familie is, ding heeft geen enkele storing gehad anders dan de cdi die laatst na 18 jaar de geest gaf....china cdi erin en gaan.
100% track record....... net als mijn oude kymco djy50 en puch e-50.
1 x

Gebruikersavatar
VincentB
Berichten: 385

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#3 » 07 dec 2017, 01:34

Hoe je het ook wendt of keert. Elektrisch rijden is NOG niet interessant. Tenzij er een nieuwe super accu komt. Snelladen+ladingvasthouden+groot vermogen (grafiet accu's was iets vgm) is nodig, anders is het gewoon niet praktisch.
1 x
Record op een dag: 660km

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#4 » 07 dec 2017, 08:18

Zeker een enorm gaaf ding!
Mooi model.
0 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#5 » 07 dec 2017, 10:05

1pk is de kracht die nodig is om 75kilo in 1s 1m van de grond te tillen. Afgezet tegen de zwaartekracht moet er dan 736W geleverd worden. Aangezien de meeste mensen dat niet kunnen, maar een paard wel.... paardenkracht.

Terug naar je 2400W motor: 2400/736=3,26pk
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#6 » 07 dec 2017, 11:05

Laatst zag ik op tv ( bestaat dat nog tv kijken? Ja nog wel! ) een soort van enquête onder het NL publiek betreffende electrisch rijden.
Een van de kandidaten zei " zolang de electriciteit nog word opgewekt uit kolencentrales vind ik het onzin.

Tjaaaaa .... geeft ook te denken...

Persoonlijk heb ik er niets mee.... als ik rij moet het " geef geluid"

Doe mij vooralsnog maar de brulbeer.

Vrgr Ruud
0 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#7 » 07 dec 2017, 11:18

Ruud_B schreef:Een van de kandidaten zei " zolang de electriciteit nog word opgewekt uit kolencentrales vind ik het onzin.


Ik wist niet dat ze mij hadden gefilmd :schater: :rlol:
Dit is ook de reden waarom ik vind dat je net zo goed op fossiele brandstof kunt rijden. Pas als jij op het dak van je garage een paar zonnepanelen hebt liggen die alle stroom voor de auto opwekken word het interessant in mijn ogen.
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#8 » 07 dec 2017, 11:20

Ruud_B schreef:Laatst zag ik op tv ( bestaat dat nog tv kijken? Ja nog wel! ) een soort van enquête onder het NL publiek betreffende electrisch rijden.
Een van de kandidaten zei " zolang de electriciteit nog word opgewekt uit kolencentrales vind ik het onzin.

Tjaaaaa .... geeft ook te denken...

Persoonlijk heb ik er niets mee.... als ik rij moet het " geef geluid"

Doe mij vooralsnog maar de brulbeer.

Vrgr Ruud


Ben ik met je/jullie eens, maar ik zoek iets voor hier in het kleine kringetje waarin ik me dagelijks beweeg.
Huis-werk-huis = 6km. Huis-werk-tuin-huis=11km totaal. En af en toe Huis-werk-ouderlijk huis-huis= 15km totaal.
Scooter wordt niet eens warm.
De vraag is alleen of ik voor een model met Lithium-accus ga (3000eurie) , of voor eentje met lood accu's. Scheelt maar de helft!
En voor 1500 eurie kan ik wss veel accu's kopen?
Ben me nog aan het oriënteren en inlezen.
Schijnt allemaal nog niet zo te werken, als ik de comments zo eens lees...
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#9 » 07 dec 2017, 11:44

zoiezo lithium accus. Die ontladen nagenoeg niet uit zichzelf, kunnen op elk moment opgeladen worden (hoeven niet eerst helemaal leeg) en hebben een langere levensduur.
2 x

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Bericht#10 » 08 dec 2017, 23:28

0 x
:sct1:

Social Media

   

Terug naar “Alles over Elektrische Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer