elektrische scooters accuradius 100km plus

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#11 » 01 dec 2019, 14:52

0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#12 » 01 dec 2019, 15:28

Melvin ik ben wel wel benieuwd naar de informatie daarvoor is dit topic tenslotte
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#13 » 16 dec 2019, 15:42

Roy schreef:Melvin ik ben wel wel benieuwd naar de informatie daarvoor is dit topic tenslotte


Wat wil je weten?
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#14 » 16 dec 2019, 19:15

Even mijn inbreng voor dit topic...

https://www.scootergids.be/cezeta-type-506-02/

Is hij mooi? Ik denk van niet!
Is hij bijzonder? Ik vind van wel... :lol:
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#15 » 16 dec 2019, 19:27

MelvinLX150 schreef:
Roy schreef:Melvin ik ben wel wel benieuwd naar de informatie daarvoor is dit topic tenslotte


Wat wil je weten?


onder andere jouw ervaringen met de accuradius wanneer de topsnelheid is verhoogd kosten voor onderhoud/accus?

als je zelf nog iets kan vertellen over het rijden er op lijkt me dat ook leuk om met ons te delen?
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#16 » 16 dec 2019, 20:56

Ik ben er achter gekomen dat sommige elektrische Scooters vrij rap zijn ... bij het vertrekken bij een verkeerslicht ben ik tot de 40 Km per uur zoek gereden met mijn 4 takt ,,, een electrische Scooter heb direkt Full Power...
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#17 » 16 dec 2019, 21:33

een soort compensatie in stad verkeer om vervolgens met 45 km per uur het verkeer af te remmen, maar als zo'n dingetje 55-60 rijd gaat dat best wel leuk!
1 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#18 » 18 dec 2019, 17:42

ben ook erg benieuwd naar de ervaringen met gomax dragon E

hierover is ook een stukje in de Scooter&bikexpress #137 (oktober 2018) geschreven wellicht kan iemand mij deze test toesturen?

mvg Roy
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#19 » 20 dec 2019, 22:01

Roy schreef:
MelvinLX150 schreef:
Roy schreef:Melvin ik ben wel wel benieuwd naar de informatie daarvoor is dit topic tenslotte


Wat wil je weten?


onder andere jouw ervaringen met de accuradius wanneer de topsnelheid is verhoogd kosten voor onderhoud/accus?

als je zelf nog iets kan vertellen over het rijden er op lijkt me dat ook leuk om met ons te delen?


De Ecooter trekt op als een malle, maar je kan de "gas" reactie ook aanpassen, voor het geval je het niet heel prettig vind om snel uit stilstand te vertrekken. Voordeel is dat je in een hele mooie acceleratielijn van 0 naar 55kmu gaat. En begrenzing is heel mooi en fijntjes. Tussen acceleratie (inhalen) gaat heel gemakkelijk want de scooter geeft dan een soort van boost.

De mijne rijdt nu 57kmu op de teller ipv 47kmu. Actieradius gaat wel ietsje achteruit, maar 57 rijdt veel fijner dan 47.

Ik rij inmiddels met winterbanden. Wel zo fijn als je elke dag 60km rijdt in weer en wind en kou. Je hoort ze wel, maar dat is logisch en niet hinderlijk. Ook beschik ik sinds deze week over een beenkleed. Rijdt ook weer een stukje comfortabeler.

De remmen zijn goed. De voorrem grijpt gretig aan en de achterrem ietsje minder gretig. Remt heel stabiel en is goed doseerbaar.

Verlichting is ook helemaal tip top. Mooie LED lichtbundel uit de koplamp, straat goed verlicht.

Achterschokdemper instelbaar, wel zo fijn als je wat zwaarder bent en niet iedere keer tegen op het uiterste van de demping stuitert.

Display is goed afleesbaar en kleuren zijn instelbaar. Rij je in de zon, dan worden de cijfers in de teller wit, zodat het ook met zon erop goed kan aflezen.

Zithouding is goed. Ik ben 1m85 en heb ruimte over. Heb er zelfs met 2 volwassene op gereden en dat gaat ook prima.

Heb er geen windscherm op, want dit scheelt weer 10% actieradius en rijdt niet fijn in het donker en regen.

Ik rij met de E2 S50 (30ah+20ah) en bij temperaturen onder de 10 graden haal ik wel zo'n 60-70km, maar met warmere temperaturen (vanaf 20 graden) is 80-90km wel haalbaar in mijn situatie. Met de S60 (40ah+20ah) kwam ik in de zomer op 110km uit en een collega die wat minder kilo's mee te slepen heeft 125km.

Het is trouwens wel beetje oppassen in het verkeer, zeker als je achterop een (stel) fietser(s) rijdt die je niet aan horen komen en niet aan de kant gaan is claxoneren toch wel eens nodig. Ook voetgangers die opeens over willen steken moet je waarschuwen dat je eraan komt. Maar dat went vanzelf, gewoon goed anticiperen en defensief rijden.
2 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: elektrische scooters accuradius 100km plus

Bericht#20 » 20 dec 2019, 23:22

klinkt als een hele goede scooter dank voor je informatie in dit topic
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Social Media

   

Terug naar “Alles over Elektrische Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer