Elektrificeren van brommers/scooters

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Elektrificeren van brommers/scooters

Bericht#21 » 27 aug 2022, 18:19

Google even naar lelijke eendjes/oldtimers die verbouwd zijn naar electrisch
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Elektrificeren van brommers/scooters

Bericht#22 » 27 aug 2022, 19:49

Micha schreef:Google even naar lelijke eendjes/oldtimers die verbouwd zijn naar electrisch

Elektrische vespa's komen beter in de buurt.
Ik ga van de week even telefonisch contact leggen met iemand waar ik zojuist via email antwoord heb gekregen, die dus een vespa heeft gebouwd en op kenteken heeft gekregen.
Ik ben benieuwd wat hij te vertellen heeft.
Het begint er echter op te lijken dat het een heel groot en omslachtig project zou worden, dat bovendien behoorlijk wat meer zou gaan kosten als een nieuwe kant-en-klare e-scooter.
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Elektrificeren van brommers/scooters

Bericht#23 » 27 aug 2022, 20:23

Is goed en succes verder met je zoektocht @Ronin84
0 x

Gebruikersavatar
Ronin84
Berichten: 729

Re: Elektrificeren van brommers/scooters

Bericht#24 » 24 sep 2022, 13:07

Lang verhaal kort, komt het erop neer dat het financieel beter te doen is om een elektrische scooter/brommer te kopen en deze dan naar wens aan te passen.
Zoals al eerder gezegd moet de brommer gekeurd worden, en een EMC (Elektro Magnetische Compatibiliteit) certificaat hebben.
Dat kost bij elkaar al 350,-.
Voor de EMC wordt er gekeken naar de magnetische straling van het hele voertuig, dus ook van de kabels, waardoor je dus kabels moet gebruiken met een staalmantel (shield). Doe je dit niet, dan heb je de kans dat niet door de keuring van het certificaat komt, alle kabels moet vervangen, en dan opnieuw aanbieden voor keuring, met dubbele kosten als gevolg.

Ik heb iemand gesproken die een vespa heeft omgebouwd, en als je niet gebruik wilt maken van bami-rommel, zit je al snel op kostenplaatje van 6000,- aan onderdelen. Dan moet je de keuring e.d. er nog bij gaan tellen. Een klant van hem heeft een vespa op kenteken gekregen en had bijna 10.00,- in het project moeten steken. Uiteraard kan het goedkoper door andere onderdelen te kopen, maar hoe is de betrouwbaarheid en levensduur dan nog?

Het komt er dus op neer dat ik er van overtuigd ben dat ik het voor elkaar moet kunnen krijgen, en nog goed ook.
Maar voorlopig ga ik er niet aan beginnen uit financieel oogpunt.
Ik geloof wel dat er betaalbare sets gaan komen om het ombouwen makkelijker en goedkoper te maken, maar totdat deze op de markt komen zet ik mijn plannen in de ijskast.
Op het moment is het voor mij gewoonweg te duur.
Als er iemand is die wil sponsoren hoor ik dat graag :rlol: :rlol:
0 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Social Media

   

Terug naar “Alles over Elektrische Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer