Elektro scooter

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Elektro scooter

Bericht#31 » 29 jul 2016, 23:14

Stephan schreef:
MelvinLX150 schreef:
Delight schreef:Ziet er goed uit...
Lijkt mij een prima scooter voor woon/werk verkeer.
Maar dan ben ik wel benieuwd naar de actieradius en prijs!


1 Lithium uitneembare accu 23aH. 1200w motor.

Wat mag het kosten?


Mijn gok.....
Electrische scooter vind ik (tot nu toe) erg duur.
Voor deze: € 1999,00

Zelfde idee qua prijs, maar wat is nou een beetje de actieradius van deze scooter???
0 x

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Elektro scooter

Bericht#32 » 29 jul 2016, 23:31

Delight schreef:
Stephan schreef:
MelvinLX150 schreef:
1 Lithium uitneembare accu 23aH. 1200w motor.

Wat mag het kosten?


Mijn gok.....
Electrische scooter vind ik (tot nu toe) erg duur.
Voor deze: € 1999,00

Zelfde idee qua prijs, maar wat is nou een beetje de actieradius van deze scooter???


Ik rijd gemiddeld 40kmu op een afstand van +-17km. Dit houdt in dat ik continu het uiterste vraag van de elektrische scooter. Rijd denk ik 90% van de rit op de snelste stand, "gear" 3. Dan zet ik 'm op de lader en heeft de accu nog 60% over.

Na 20km/22km zakt de topsnelheid beetje bij beetje. Dat is voor een bromscooter niet echt ideaal, moet ik zeggen. Want dan moet je op een gegeven moment ervoor kiezen om het fietspad op te duiken.

De scooter is met mij erop misschien wel wat zwaarder beladen dan met de gemiddelde Nederlander. Dat werkt op een elektro scooter de actieradius behoorlijk tegen. Een test met iemand van bijvoorbeeld 75kg zou hierom wel op zijn plaats zijn. Wie biedt zich aan? Haha, nee, grapje hoor... Binnenkort maar eens een collega de scooter een weekje mee geven.
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Elektro scooter

Bericht#33 » 30 jul 2016, 08:22

Dus theoretisch zou je zo'n 40km met je accu kunnen doen op continu voluit...
Als de prijs netjes is, zou het voor de gemiddelde Nederlander al aardig kunnen voor woon/werk verkeer.
Maar zoals ik al eerder aangaf...
Waarom kunnen motorfietsen dan met hun veel hogere vermogen en top veel meer kilometers rijden voor nog steeds (voor een motor) "normale" prijzen?
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Elektro scooter

Bericht#34 » 30 jul 2016, 10:14

Delight schreef:Dus theoretisch zou je zo'n 40km met je accu kunnen doen op continu voluit...
Als de prijs netjes is, zou het voor de gemiddelde Nederlander al aardig kunnen voor woon/werk verkeer.
Maar zoals ik al eerder aangaf...
Waarom kunnen motorfietsen dan met hun veel hogere vermogen en top veel meer kilometers rijden voor nog steeds (voor een motor) "normale" prijzen?



Nou persoonlijk denk k dat je beter zoiets in een type a la Grand Dink kan doen, die heeft veel meer ruimte waar je accu's kwijt kan, en dan kan je veeeeel verder rikden. Imho is de scooter in dit topic puur bedoeld voor in de stad. Maar wat ik me ook afvraag waarom zo'n motor met zo'n hoog Voltage, volgens red je met 48v ook de prestaties wel, maar dan kan je er wel een accu in hangen met een hogere capaciteit en dus grotere actieradius.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Elektro scooter

Bericht#35 » 30 jul 2016, 10:25

roadkill schreef: Maar wat ik me ook afvraag waarom zo'n motor met zo'n hoog Voltage, volgens red je met 48v ook de prestaties wel, maar dan kan je er wel een accu in hangen met een hogere capaciteit en dus grotere actieradius.



Hoe hoger het voltage/spanning wat de motor verbruikt (van de accu krijgt) hoe lager de ampère/stroom is van de accu naar de motor. Meer ampère/stroom genereerd ook meer warmte.
0 x

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Elektro scooter

Bericht#36 » 30 jul 2016, 21:14

Mijn eerste reactie was iiiieuw, ik heb er over nagedacht en vind het nog steeds iiieuw...

Geef mij maar een rokend, geluid makend onding!

Pas als ze een hybride kunnen opleveren waarbij een brandstofmotor de accu hervult, zal ik er over na denken.... :lol: .

Oh wacht..
1 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Elektro scooter

Bericht#37 » 03 aug 2016, 13:40

Even avondritje gehad en moet zeggen de 800lm led lamp werkt goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1 x
:sct1:

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Elektro scooter

Bericht#38 » 03 aug 2016, 21:22

Tja het kan de toekomst worden ,maar ik denk dat een heleboel toeleveranciers hier niet opwachten ,ik bedoel als je een goede elektromotor op de plaats van de verbrandingsmotor doet heb haast geen onderdelen die slijten geen koolborstels geen bougie en dergelijke ,peugeot heeft een speedfight op youtube staan die gaat als de brandweer maar alles heeft zijn prijs ,in dit geval korte actieradius :sct1:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over Elektrische Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer