Elektro scooter

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Elektro scooter

Bericht#21 » 29 jul 2016, 21:06

Stephan schreef:
roadkill schreef:Die snelheid hoeft geen prob te zijn, dat is meestal zo geregeld, actieradius een heeel ander verhaal


Klopt! Dat is nu...Maar heb ooit ook de eerste mobiele telefoon gehad.... :lol:

Stimuleren, en over een jaar hebben we scooters / brommers die 500km rijden op 1 accu, met turbo laders bij een "elektro" pomp :lol:


Nou geef je net een verkeerd voorbeeld, de eerste telefoons kon je net een half uur mee bellen voor 10 jaar terug hing ik mijn toenmalige gsm misschien 1 x in de week aan de lader, en met mijn huidige smartphone heb ik elke dag een band met de stekker..... ;-)
3 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Edwin de Eerste

Re: Elektro scooter

Bericht#22 » 29 jul 2016, 21:23

En toch,gezien wij het dan over de actieradius en de milieuvriendelijkheid hebben,zou ik meer zien in een motortje die op waterstof gaat.Ik heb al ergens gelezen,de afgelopen week,twee weken,dat de universiteit van Delft al experimenteren met een,in plaats van een solar wagentje,met een wagentje rijden op waterstof.Dus veel ruimte zal het niet in beslag gaan nemen.
Het probleem met het laden is,dat het gewoon veel te lang duurt.Waterstof en benzine is een kwestie van vol tanken en rijden maar en wordt daarmee ook een flinke tijd winst mee bespaart.

Grtz E1
1 x

Edwin de Eerste

Re: Elektro scooter

Bericht#23 » 29 jul 2016, 21:24

En voordat ik vergeet te zeggen:wat is een motor zonder damp of rook?? :lol: :lol:

Grtz E1
1 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Elektro scooter

Bericht#24 » 29 jul 2016, 21:34

Edwin de Eerste schreef:En toch,gezien wij het dan over de actieradius en de milieuvriendelijkheid hebben,zou ik meer zien in een motortje die op waterstof gaat.Ik heb al ergens gelezen,de afgelopen week,twee weken,dat de universiteit van Delft al experimenteren met een,in plaats van een solar wagentje,met een wagentje rijden op waterstof.Dus veel ruimte zal het niet in beslag gaan nemen.
Het probleem met het laden is,dat het gewoon veel te lang duurt.Waterstof en benzine is een kwestie van vol tanken en rijden maar en wordt daarmee ook een flinke tijd winst mee bespaart.

Grtz E1


Er is alleen een heel groot nadeel aan waterstof buiten de hoge drukopslag en dat soort dingen: Het kost erg veel energie om waterstof te maken, tot 200 bar te comprimeren/af te koelen naar -175°C en in je tankje te krijgen.
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Stephan

Re: Elektro scooter

Bericht#25 » 29 jul 2016, 21:37

roadkill schreef:Nou geef je net een verkeerd voorbeeld, de eerste telefoons kon je net een half uur mee bellen voor 10 jaar terug hing ik mijn toenmalige gsm misschien 1 x in de week aan de lader, en met mijn huidige smartphone heb ik elke dag een band met de stekker..... ;-)


Mijn bericht is puur gericht op de "vooruitgang"van de mobiele telefoon.
Van weinig tot wat we nu beleven zeg maar.....
0 x

Eric L

Re: Elektro scooter

Bericht#26 » 29 jul 2016, 21:43

Elke vooruitgang is er 1. ;)
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Elektro scooter

Bericht#27 » 29 jul 2016, 21:54

Maar ik denk dat het net als de telefoons gaat worden, accu's zijn veel sterker geworden,maar we vragen er ook steeds meer van. Als ik mijn huidige smartphone accu in de oude gsm zou kunnen lepelen zou die gsm misschien wel een maand op een accu kunnen doen. Eigenlijk zieje dat met elektrische auto's ook, de actieradius is al jaren rond de 140-160km (uitzonderingen daar gelaten) terwijl de techniek niet stilstaat en de accu's beter worden, maar er word ook veel meer luxe aangebracht, oftewel meer opties maar actieradius geen streep meer. Nou zal er op een electroscooter geen accu verslindende airco komen, maar hoeveel kilometers zouden verwarmbare handvatten je bijvoorbeeld gaan kosten????
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Elektro scooter

Bericht#28 » 29 jul 2016, 21:56

Wellicht komt er een fabrikant die de onder de voetplaat een accu plaatst zoals een Tesla dat heeft. Dus een hele bodem van accu's. Dan houd je nog ruimt in de zadelbak over ook. Nu rij ik continu met de lader rond onder de kont :hammer:
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Elektro scooter

Bericht#29 » 29 jul 2016, 22:56

Ik was een aantal jaren geleden al 'om' toen we via werk een keer een elektrische scooter mee naar huis mochten nemen (project van de ANWB destijds). Heerlijk wat een rust. Idd de omgeving moet er ook aan wennen maar dat heeft niets met de stilte van een elektrisch voertuig te maken maar omdat zowel voetgangers als fietsers niet meer deelnemen aan hun omgeving, ze vergeten dat ze al fietsend of lopend deelnemen aan het verkeer (of in lekkah hollandsch gezegd...men kijkt niet meer uit de doppen :mrgreen: )

Enigste nadeel in mijn ogen, de stevige prijs ook nu nog na toch al een aantal jaren op de markt. De actieradius is minder een probleem dan men hier op het STN forum zal ervaren. Laten we eerlijk zijn 99% van de scooters wordt voor kleine stukjes gebruikt en zijn daardoor prima te vervangen door elektro versies. Sinds enkele maanden rij ik geen woon-werk verkeer meer met de scooter (alleen voor de afwisseling af en toe) waardoor de scooter voornamelijk kleine ritjes maakt naar de stad en de sportschool. Ideaal terrein (binnenstad van een grote dichtbevolkte stad) voor de elektro scooter....maar juist door nog minder kilometers te maken dan voorheen wordt het financieel gezien alleen nog maar minder interessant gezien het grote prijsverschil (terwijl het juist vanuit een lange termijn oogpunt goed zou zijn mijn 2 takt te vervangen door elektrisch)

Door de stevige prijs zijn ze simpelweg niet rendabel voor de particulier. Prijzen die voor een beetje serieuze scooters (van redelijk formaat en bouwkwaliteit) al snel 2x die van een benzine scooter zijn. Met het lage verbruik van een benzine scooter kun je simpelweg het verschil nooit meer inhalen. Door de hoge prijs zal een elektro scooter ook hoger in verzekering zijn (denk ik).

Zou ik er bijvoorbeeld een van de baas krijgen, heb ik er geen probleem mee. Met 15 kilometer enkele reis is het goed te doen en kan de accu gewoon op werk opgeladen worden. Voor thuis zal de accu wel uitneembaar moeten zijn, anders wordt het lastig vanuit een appartement. We hebben niet allemaal de luxe van een berging of voor-/achtertuin.

Na het rijden met een Renault Zoë en ook via werk met de nieuwe Prius....kan ik zeggen dat elektrisch rijden echt heerlijk is.....alleen nog even wachten voor het voor de gewone sterveling ook te betalen is. Over het bereik begint gelijk iedereen moeilijk te doen maar kijk je naar de statistieken dan is de gemiddelde woon-werk afstand in NL 12 kilometer. Prima te doen ook al heb je in de auto slechts 100 actieradius.

Daarnaast wekt het grote aantal elektrische scooters die op marktplaats worden aangeboden met defecte accu's ook nog niet echt het gewenste vertrouwen om nu al te gaan sparen voor een elektro scooter.

Bij Motoren overigens zie ik betere ontwikkelingen. Zo biedt Zero mooie en behoorlijk betaalbare modellen aan en laat het exotische Energica zien hoe hard je met een elektro bike kan knallen.

Zelfs Harley Davidson, toch synoniem met brubbelende Vtwins en veel geluid, is ook bezig met de toekomst en zal over enige jaren komen met een elektrische motor. De wereld veranderd.
https://www.youtube.com/watch?v=hEOrwYVhuEc
https://www.youtube.com/watch?v=w6XlroHFr_Q
https://www.youtube.com/watch?v=vuhPZTrSmBw
https://www.youtube.com/watch?v=W1CSdYsJIWQ
https://www.youtube.com/watch?v=o3DiAecsh_0
1 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Elektro scooter

Bericht#30 » 29 jul 2016, 23:13

Wat ik niet snap is dat de reeds bekende elektrische motorfietsen een ontzettend hoge actieradius hebben en nog redelijk geprijsd zijn, maar dan een fatsoenlijke 45km scooter nog niet eens de helft haalt, maar bijna net zo duur is en in kwaliteit een stuk minder....
Kan iemand mij de logica uitleggen?

Waarom kan er geen scooter gemaakt worden met een actieradius van rond de 100-150km en een prijs van rond de €1800-€2000???
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over Elektrische Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer