MP3? Nee.....Goodyear Ego2.....!

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: MP3? Nee.....Goodyear Ego2.....!

Bericht#11 » 20 mar 2017, 10:56

stoyanov schreef:40 km met een lading.... hmmm dat is 2x per week opladen.
600 delen door 2 is 300. Dus dat is 300 weken gedeeld door 52 = krap 6 jaar. De vakanties meegerekend ruim 6 jaar.
600 cycles are until a rest capacity of 60% (under optimal laboratory conditions). From year to year, you will have to recharge more frequently, thus counting the cycles and down counting the warranty.
(I used to worked in a delivery service where we had 5 electric scoots which were recharged every time at home, so the next rider has full power and range. This experience and old ones with City-El & Co still frighten me from electric vehicles.)
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: MP3? Nee.....Goodyear Ego2.....!

Bericht#12 » 20 mar 2017, 20:30

Mocht je de elektro scooter elke dag gebruiken, zet 'm dan elke dag onder lading. Dan weet je ook zeker dat je altijd met een volle accu kan vertrekken. Dus "besparen" op laden is eigenlijk een verkeerde manier om ermee om te gaan. We duidelijk als je deze denkwijze hebt, aangezien je je mobiele telefoon ook pas oplaad als de batterij 20-30% vol is.

Mocht je de scooter bijvoorbeeld in de wintermaanden niet gebruiken, haal de accu dan uit de scooter en zet deze binnens huis, dus op kamer temperatuur en laad 'm 1x per maand op. Mocht je de accu niet opladen en deze raakt leeg, dan is de kans groot dat de accucellen beschadigd raken.

Maar back "on topic" over de Ego2, dit is een prima woon-werk verkeer scooter als je maximaal 30km van je werk vandaag woont. Waarom 30km? Omdat je dan altijd reserve hebt, aangezien de accu je normaliter 40km ver kan brengen. De leverancier van de scooter, gevestigd in Luxemburg, heeft vorig jaar zomer bij 25 graden met een persoon van 75kg er 52km mee kunnen rijden.

Zo zie je maar, actieradius is iets wat niet helemaal duidelijk vermeld kan worden. Zelf rij ik (116kg) er op dit moment mee en is na 17km de accu 55% vol. Als ik door zou rijden, dan zou ik dus 35km moeten halen, wat zeker zal lukken. Echter, ik laad de scooter altijd op na die 17 km (dat is mijn woon-werk afstand). Daardoor rij ik altijd weg met 100% accu en kan het geen kwaad is ik, zoals vandaag, de gehele weg wind tegen heb, of via een wegomlegging moet rijden of een omleiding i.v.m. een boodschap bij het winkelcentrum wat niet op mijn woon-werk route ligt.

Inmiddels zijn er binnen 2 weken na lancering 3 dealers in Nederland gestart, dus als je de scooter van dichterbij wilt bekijken ga dan langs bij Beumer Amsterdam, Central Scooters Oosterhout of Piet van Iersel Tilburg.
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: MP3? Nee.....Goodyear Ego2.....!

Bericht#13 » 21 mar 2017, 08:22

Naar schatting 40 tot 30km per acculading. Sorry maar ik ben het met de anderen eens. Dat is té weinig voor dagelijks gebruik. Zit er geen stroomopwekkers in? Geen naaf- of enig ander dynamo welke gebruik maakt van je bewegende delen?

Een electrische scooter is pas realistisch in gebruik wanneer je er minstens 100km op een lading kan rijden, wat mij betreft...
1 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: MP3? Nee.....Goodyear Ego2.....!

Bericht#14 » 21 mar 2017, 23:34

Bij remmen wordt de accu weer bijgeladen. Maar wat is nu het gemiddelde woon-werkverkeer afstand eigenlijk?
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: MP3? Nee.....Goodyear Ego2.....!

Bericht#15 » 22 mar 2017, 09:54

MelvinLX150 schreef:Maar wat is nu het gemiddelde woon-werkverkeer afstand eigenlijk?
Imho a mean value above all does not help much. Some would never ride a bike anyway. Some would ride if special incentives can be achieved...

Let's do our own a market research!
We from STN are scooter-friendly, so we can probably ommit some other questions.
Distance and area/road types might a good start to evaluate the technical requirements.

For me: 25km (one way). Urban + expressway (crossing an industrial area).
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: MP3? Nee.....Goodyear Ego2.....!

Bericht#16 » 22 mar 2017, 11:51

MelvinLX150 schreef:Bij remmen wordt de accu weer bijgeladen. Maar wat is nu het gemiddelde woon-werkverkeer afstand eigenlijk?

Je kan precies zoals @thomas aangeeft er niet direct een cijfer aan plakken :music: .
Mijn eisen zijn vrij minimaal; ik moet zowel heen en terug moeten kunnen zonder ál te lang te hoeven wachten.

Mijn normale woon-werk verkeer is van Monster naar Scheveningen, normaliter pak-en-beet 13km heen en 13km terug. Echter zoals vanochtend moest ik rijden vanuit Brielle naar Scheveningen via 's Gravezande/Monster. Dát is daarentegen 64km alleen voor de heenweg...

Ander dingetje; wil ik bijvoorbeeld vanuit Monster mijn vader bezoeken in Leiden (31km), mijn moeder (rip - Oegstgeest - 34km), mijn oudste broer broer in Katwijk (29km) of m'n een na oudste broer in Waddinxveen (38km) kom je dan al tegen je grens aan. En dan niet te vergeten dat met deze kou je accu's ook minder efficiënt werken. Bijkomend probleem is dat je in de stad ongetwijfeld ook meer energie verbruikt (ooit gereden in DH? - rampenstad).

Minimaal 100km bereik, anders is het gewoon een speledingetje.
1 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: MP3? Nee.....Goodyear Ego2.....!

Bericht#17 » 22 mar 2017, 12:13

Voor in de stad zijn ze juist ideaal, als je niet rijd verbruikt het niet, in tegenstelling tot een verbrandings motor, maar voor mij moet het ook minimaal 100 km zijn want daily en wil er ook toeren mee doen. Naar moeders toe zou enkel in de zomer kunnen, wind mee en niet op top. En dan moet ie wel in een uur of 3-4 weer vol zitten en de wind weer gedraaid zijn......
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: MP3? Nee.....Goodyear Ego2.....!

Bericht#18 » 22 mar 2017, 14:46

Den Haag is geen rampenstad. :nono2: Het is de mooiste stad van Zuid Holland....
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: MP3? Nee.....Goodyear Ego2.....!

Bericht#19 » 23 mar 2017, 07:43

stoyanov schreef:Den Haag is geen rampenstad. :nono2: Het is de mooiste stad van Zuid Holland....


Amen! :worshippy:
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: MP3? Nee.....Goodyear Ego2.....!

Bericht#20 » 23 mar 2017, 08:59

stoyanov schreef:Den Haag is geen rampenstad. :nono2: Het is de mooiste stad van Zuid Holland....

De mooiste rampenstad dus! :lol:
1 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over Elektrische Scooters”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer