Bericht#12 » 20 mar 2017, 20:30
Mocht je de elektro scooter elke dag gebruiken, zet 'm dan elke dag onder lading. Dan weet je ook zeker dat je altijd met een volle accu kan vertrekken. Dus "besparen" op laden is eigenlijk een verkeerde manier om ermee om te gaan. We duidelijk als je deze denkwijze hebt, aangezien je je mobiele telefoon ook pas oplaad als de batterij 20-30% vol is.
Mocht je de scooter bijvoorbeeld in de wintermaanden niet gebruiken, haal de accu dan uit de scooter en zet deze binnens huis, dus op kamer temperatuur en laad 'm 1x per maand op. Mocht je de accu niet opladen en deze raakt leeg, dan is de kans groot dat de accucellen beschadigd raken.
Maar back "on topic" over de Ego2, dit is een prima woon-werk verkeer scooter als je maximaal 30km van je werk vandaag woont. Waarom 30km? Omdat je dan altijd reserve hebt, aangezien de accu je normaliter 40km ver kan brengen. De leverancier van de scooter, gevestigd in Luxemburg, heeft vorig jaar zomer bij 25 graden met een persoon van 75kg er 52km mee kunnen rijden.
Zo zie je maar, actieradius is iets wat niet helemaal duidelijk vermeld kan worden. Zelf rij ik (116kg) er op dit moment mee en is na 17km de accu 55% vol. Als ik door zou rijden, dan zou ik dus 35km moeten halen, wat zeker zal lukken. Echter, ik laad de scooter altijd op na die 17 km (dat is mijn woon-werk afstand). Daardoor rij ik altijd weg met 100% accu en kan het geen kwaad is ik, zoals vandaag, de gehele weg wind tegen heb, of via een wegomlegging moet rijden of een omleiding i.v.m. een boodschap bij het winkelcentrum wat niet op mijn woon-werk route ligt.
Inmiddels zijn er binnen 2 weken na lancering 3 dealers in Nederland gestart, dus als je de scooter van dichterbij wilt bekijken ga dan langs bij Beumer Amsterdam, Central Scooters Oosterhout of Piet van Iersel Tilburg.
0 x