afvoeren znen retro snor

Gebruikersavatar
buffel2004
Berichten: 45

afvoeren znen retro snor

Bericht#1 » 29 jan 2016, 21:29

Hoi,

vraagje over het afvoeren van een znen zn50qt-E25 zonder varioring loopt ie 47 na het plaatsen van een varioring loopt ie nog steeds 47 er hangt bij de cdi ook een paars draadje los is dat voor de koppeling begrenzer????? (die zit er niet in in ieder geval)
kan ik daar een toerenbergrenzer voor plaatsen zo ja waar installeer ik dat ding in de carter of zo????? voor alle opties graag u mening bij voorbaat dank.
Afbeelding

Mvg
0 x

Flevolander58

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#2 » 29 jan 2016, 22:14

zijn er geen 2 paarse draadjes die je moet doorverbinden want meestal knip je die door om je cdi te ontgrenzen maar kan me natuurlijk vergissen gelukkig heb ik alleen verstand van verzekeringen als ik je foto zo bekijk
0 x

Gebruikersavatar
buffel2004
Berichten: 45

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#3 » 29 jan 2016, 22:23

Nee hangt alleen een los gekoppelt paars stekkertje die ergens aan hoort maar waar ?????
0 x

Flevolander58

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#4 » 29 jan 2016, 22:25

zie je niks over het hoofd dat er ergens een aansluiting zit op je cdi achter een rubber dopje of zo
0 x

Flevolander58

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#5 » 29 jan 2016, 22:31

die kabel komt van boven de koppeling en moet je daar weer ergens aansluiten heb ff gegoogld
zie hieronder ook
35 km CDI monteren en de kabel die vanaf de koppeling komt weer aansluiten. Dan zal de scooter rond de 35 km per uur rijden. Ik heb eventueel nog wel zo'n 35 km CDI liggen.
Ik heb een ZNEN zn50qt-e met snelle CDI 45 km. Als ik de begrenzerkabel die van boven de kickstarter komt loskoppel dan gaat hij bijna 70 km/u. Echt iets te hard als je het mij vraagt. Als ik deze weer vast maak dan rijdt hij nog maar 28 km/u. dat is weer te zacht. het liefste laat ik hem rond de 38 km/u lopen. Stel dat ik nu die CDI omwissel voor een model 35 km, maakt dat iets uit of loopt hij dan alsnog 70 ivm de begrenserkabel die los is? Heeft iemand een idee hoe ik deze scooter ongeveer 38 kan laten lopen?
0 x

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#6 » 29 jan 2016, 22:46

De foto die je geplaatst hebt is van de opnemer/sensor bij het vliegwiel. Deze geeft een puls af als de nok op het vliegwiel langs komt. Aan de hand van die puls wordt je toerental berekend en weet de CDI wanneer hij moet vonken.

Deze opnemer/sensor heeft niets te maken met of je CDI ontgrenst is of niet, dat zit bij de CDI zelf.
0 x

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#7 » 29 jan 2016, 23:06

Gewoon agm 32kmu cdi plaatsen. Zit je net onder de wok grens. En draadje vanuit kickstart deksel volgen en weer aansluiten. Klaar.
1 x
:sct1:

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#8 » 29 jan 2016, 23:07

Bjorn schreef:De foto die je geplaatst hebt is van de opnemer/sensor bij het vliegwiel. Deze geeft een puls af als de nok op het vliegwiel langs komt. Aan de hand van die puls wordt je toerental berekend en weet de CDI wanneer hij moet vonken.

Deze opnemer/sensor heeft niets te maken met of je CDI ontgrenst is of niet, dat zit bij de CDI zelf.


Zonder die opnemer geen begrenzing...
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#9 » 29 jan 2016, 23:20

Maar zonder die opnemer doet de motor het toch ook niet?

De CDI weet niet waar de zuiger staat en weet dus ook niet wanneer hij moet vonken.
0 x

Gebruikersavatar
buffel2004
Berichten: 45

Re: afvoeren znen retro snor

Bericht#10 » 30 jan 2016, 06:58

Ik wil het draadje dat van het kickstarterdeksel afkomt ook graag aansluiten maar er komt geen draadje vandaan of misschien verwijderd geen idee wat voor begrenzing hoort er achter het kickstarterdeksel standaard te zitten dan en waar kun je dit kopen????? of zijn er nog meer oplossingen om de scooter terug naar de 25/28 kmh te krijgen?????
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer