Aerox 2016 of Speedfight4

Gebruikersavatar
RonaldH
Berichten: 11

Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#1 » 19 mar 2016, 18:23

Zoals je kan lezen bij even voorstellen ben ik opzoek naar een nieuwe bromscooter.

Mijn keuze is gevallen op een Peugeot Speedfight 4 Pure en Yamaha Aerox , beide 4takt.

De Pure vanwege zijn uiterlijk,maar is een peugeot nog wel een echte peugeot?
Het blok is van Sym,is dit hetzelfde blok als Sym zelf gebruikt??
Hoe rijd dit? Is het makkelijk wat op te voeren,ik wil toch wel minimaal 60 kunnen rijden lijkt me veiliger tussen de auto,s.
maximaal 45 en continu ingehaald worden door auto's lijkt mij niks.

Varioring eruit,en secundair zijstukje van de uitlaat dichtmaken lijkt mij genoeg,of niet?

De Aerox,een legende bijna,gemaakt door Yamaha die ook echt goede motorfietsen bouwen.
schijfrem voor en achter,mooi design,maar wel met injectie,wat kan je hiermee? Alleen de variateur veranderen,is dit genoeg??

Wat denken jullie??
0 x

Eric L

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#2 » 19 mar 2016, 18:27

Yamaha Aerox.

Een andere vario erin en hij loopt 65km/u op de teller.
Ik vind het een ideale scooter die ook nog eens erg zuinig is met brandstof.

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
oo4load
Berichten: 112

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#3 » 19 mar 2016, 19:35

Ik heb een week op een aerox 4t gereden en uitvoerig getest.

Speedfight 3 en heb ik ook gehad. Die is vrijwel gelijk aan de sf4. Alleen uiterlijk is iets aangepast. Maar technisch zijn ze niet veranderd.

De motor van yamaha is prima. Zuinig en krachtig. Met een originele yamaha 2t vario huis rijdt hij 63.

Het sym 4t blok is lang niet zo zuinig. Maar het is net zo krachtig en zonder variobegrenzer gaat hij makkelijk 70.

Qua blok wint de aerox voor mij. Maar de rest van de scooter haalt het niet bij de Speedfight. De Speedfight is veel ruimer zowel op als onder het zadel als bij de voeten. De tank is veel groter, de verlichting beter, remmen veel krachtiger, wegligging en stuurgedrag heeft meer een GT gevoel, aerox voelt meer topzwaar.

Ik raad je aan om ze goed uit te proberen. Maak je keuze niet op basis van "de aerox is een legende" oid dat is geen inhoudelijk argument. Yamaha scooters zijn van een heel ander niveau dan de motorfietsen. Bij scooters zijn ze erg behoudend. De aerox is al sinds 1997 amper veranderd.
0 x

TK E

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#4 » 19 mar 2016, 21:09

Klopt inderdaad dat Yamaha weinig in de 50cc versie besteed....ik heb iemand van Yamaha gesproken en inderdaad werd er toe gegeven dat hun meer met motorfietsen doen dan met 50cc versies.....
Peugeot Speedfight 2 was toe der tijd de best geteste race scooter alleen toen kwam de Piaggio Zip die veel lichter was is deze het geworden in de racerij. Peugeot Speedfight 3 is de flop geweest om met chinezen in zee te gaan en de eerste serie met volledig chinesche motor eronder gingen echter te snel stuk. Hierna zijn ze op a-kwaliteit in zee gegaan (nog steeds chinees) maar een stuk beter.....
Bij de Peugeot Speedfight 4 is het motortje verder en beter ontwikkeld dus daar kan ik nog weinig over zeggen maar het trekvermogen schijnt snel tot zeer snel te zijn (origineel). Inmiddels heb ik de eerste Speedfight 4 al zien rijden maar ik moet eerlijk zeggen......"een mooi model"
In Duitsland worden ze ook verkocht als 2takt.......dus nog sneller optrekken :mrgreen:
TK E
0 x

Gebruikersavatar
RonaldH
Berichten: 11

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#5 » 19 mar 2016, 22:02

Dat snelle dat heb ik wel gehad,en een 2 takt is leuk maar is het nog reëel?

Milieuzones,het millieu zelf,brandstofverbruik enz.

2takt word gewoon aan banden gelegd straks.

Maar ik wil wel gewoon vlot meekomen,gewoon goed meerijden zonder dat je slachtoffer word van idiote inhaalacties.

De brommers van het fietspad af vind ik een goed idee,maar max 45 is gewoon te laag en gevaarlijk.

Ik denk dat ik maar wat proefritjes ga maken,ik zit meer op de scooter dan in mn auto dus mijn keuze moet goed zijn.
0 x

Stephan

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#6 » 19 mar 2016, 22:05

Ik kan over beide modellen niet oordelen. Maar verneem veel dealers en voorkeur zou dan toch Yamaha zijn.
0 x

Gebruikersavatar
Symkee
Voormalig STN Lid
Berichten: 250

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#7 » 19 mar 2016, 22:17

Hallo Ronald, het blok van speedfight is het zelfde als mijn blok en zijn de allernieuwste Sym blokken
varioring eruit en loopt 65 meer hoef je niet te doen,zorg wel dat je klepspelling goed staat daar zijn deze blokken
gevoelig voor.
Gr Kees
0 x

Gebruikersavatar
RonaldH
Berichten: 11

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#8 » 19 mar 2016, 22:35

Symkee schreef:Hallo Ronald, het blok van speedfight is het zelfde als mijn blok en zijn de allernieuwste Sym blokken
varioring eruit en loopt 65 meer hoef je niet te doen,zorg wel dat je klepspelling goed staat daar zijn deze blokken
gevoelig voor.
Gr Kees


Hoe controleer je dat??
0 x

Gebruikersavatar
Symkee
Voormalig STN Lid
Berichten: 250

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#9 » 19 mar 2016, 22:39

aan je kap van je v snaar als goed is zie daar putjes in zitten.
0 x

Gebruikersavatar
kirankai
Berichten: 220

Re: Aerox 2016 of Speedfight4

Bericht#10 » 19 mar 2016, 23:25

RonaldH schreef:Dat snelle dat heb ik wel gehad,en een 2 takt is leuk maar is het nog reëel?

Milieuzones,het millieu zelf,brandstofverbruik enz.

2takt word gewoon aan banden gelegd straks.

Maar ik wil wel gewoon vlot meekomen,gewoon goed meerijden zonder dat je slachtoffer word van idiote inhaalacties.

De brommers van het fietspad af vind ik een goed idee,maar max 45 is gewoon te laag en gevaarlijk.
Ik denk dat ik maar wat proefritjes ga maken,ik zit meer op de scooter dan in mn auto dus mijn keuze moet goed zijn.


Wij hebben een Peugeot jetforce en hij rijd niet echt zuinig 1/25 maar hij is wel sterk en snel.
Ik heb hem zo ver mogelijk begrensd op de prop na ( met 2 vario ringen 1 van 2mm en 1 van 1mm )
En hij rijd nog 66 op GPS.
Hij is te koop dus bij interesse een pb is welkom.
0 x
Wat er niet op zit kan niet kapot. :)

gr Jeremy.

Social Media

   

Terug naar “STN Test Corner”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer