De eeuwige twijfel...

Gebruikersavatar
diedster
Berichten: 127

De eeuwige twijfel...

Bericht#1 » 07 nov 2016, 21:08

Ik en mijn vriendin hebben een probleem en wellicht kunnen jullie helpen.
We gaan weer aan de scooter en we hebben een redelijk vast budget van welgeteld 1500 keiharde euro's, een aantal eisen en allebei een andere smaak.
2 eisen springen er boven uit. Ik ben lang, 1,93 welgeteld en dat houd in dat onze cruisemobiel daar ook op gebouwd moet zijn. Zeker gezien het feit dat ik er uiteindelijk het meeste op zal rijden.
De andere eis is dat hij nieuw moet zijn..

Mijn voorkeur gaat uit naar de Hanway of Agm Caferacer brommers en haar voorkeur gaat meer uit naar een automaat.
Ik zit het fijnst op een brommer en die zijn ook nog eens het aantrekkelijkst geprijsd gezien ons budget. BTC zou ook kunnen maar ik heb nou niet het idee dat ze een model hebben waar ik ook lekker op kan zitten.. Zeker gezien ik graag een stukkie ga touren.
Gelukkig staat ze wel open voor een semi automaat en gooit de deur niet compleet dicht voor de schakelaars.
Maar wij weten het niet meer.. Hebben jullie eventueel nog goeie ideeën op brommer er scooter gebiet?
0 x
Tune Low, Play Slow/Live Fast, Drive Slow

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: De eeuwige twijfel...

Bericht#2 » 07 nov 2016, 22:01

Ik ben 2 meter en ik tour zeer aangenaam met mevrouwVB achterop hoor.

Misschien moet je je vriendin eens op een schakelbrommer laten rijden?
En dan niet een rondje door de straat, maar een kort tourtje..
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: De eeuwige twijfel...

Bericht#3 » 07 nov 2016, 22:34

Ik zelf ga voor de Hanway raw 50
rood / zwart ( als het goed is krijg ik hem over twee weken binnen )


mijn reden is om weer terug te gaan naar schakel en naar een "motor" model ..
de grote van de fiets , je kunt makkelijk iemand achter op nemen , Mits tweede helm .
en gewoon het aanzicht van die brommer was gelijk verkocht , al kijk ik nog wel tegen op om weer te gaan schakelen .. maar goed dat went ook wel weer .. ( laatste keer dat ik geschakeld heb was in 1988 met de FS 1 )

Maar zo als je zelf aan gaf .. de prijs .. is zeker in zijn voordeel , voor 1500 euro all in is het een leuke brommer , want daar heb je nog niet even een scooter voor van die grote als de Hanway / Agm

En nog een voordeel , het zelf vervangen van onderdelen gaat makkelijker , waar bij een scooter alles zit weggewerkt en je niet even snel zelf je Boogie of zo kan kijken of die vuil is .. of even wat anders aan het blok

maar welkom bij de caferacers , vind het erg leuk om te horen dat steeds meer mensen voor het model gaan ..
van mij mag iedereen wel overstappen naar een CR
3 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Tineke

Re: De eeuwige twijfel...

Bericht#4 » 08 nov 2016, 07:47

Is het de bedoeling dat je vriendin achterop gaat of wil ze zelf rijden? De meeste schakelbrommers lijken me niet echt comfortabel om achterop te zitten. Een klein stukje misschien, maar lange afstanden.... ik weet het niet. Tourscooters zijn dan een stuk comfortabeler maar wel een stuk duurder.

Zoals ik al vaker hier op het forum heb aangegeven. Ga naar de dealer en ga samen met je vriendin brommers/scooters passen. Misschien mag je een proefrit maken. Als je vriendin achterop zit moet ze zich afvragen of het voor lange tourritten in die houding uit te houden is.

Succes met de zoektocht.
0 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: De eeuwige twijfel...

Bericht#5 » 08 nov 2016, 09:52

Tineke, je ziet op racemotoren ook vaak genoeg mensen achterop, gewoon knus vasthouden en dan komt dat wel goed toch?
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: De eeuwige twijfel...

Bericht#6 » 08 nov 2016, 13:23

Pillion op racemotoren... voor grote afstanden?
Zelfs de bestuurder kan het niet maken!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
diedster
Berichten: 127

Re: De eeuwige twijfel...

Bericht#7 » 08 nov 2016, 14:27

Tineke schreef:Is het de bedoeling dat je vriendin achterop gaat of wil ze zelf rijden? De meeste schakelbrommers lijken me niet echt comfortabel om achterop te zitten. Een klein stukje misschien, maar lange afstanden.... ik weet het niet. Tourscooters zijn dan een stuk comfortabeler maar wel een stuk duurder.

Zoals ik al vaker hier op het forum heb aangegeven. Ga naar de dealer en ga samen met je vriendin brommers/scooters passen. Misschien mag je een proefrit maken. Als je vriendin achterop zit moet ze zich afvragen of het voor lange tourritten in die houding uit te houden is.

Succes met de zoektocht.



We hebben proefgezeten op een aantal modellen, de Sym Symphony en de Cafe Racer modellen sprongen er het meest uit. Prijs technisch is de Hanway RAW 50 het meest aantrekkelijk.
1 x
Tune Low, Play Slow/Live Fast, Drive Slow

Tineke

Re: De eeuwige twijfel...

Bericht#8 » 08 nov 2016, 17:48

Volgens mij heb je je keuze al gemaakt.
1 x

Gebruikersavatar
diedster
Berichten: 127

Re: De eeuwige twijfel...

Bericht#9 » 08 nov 2016, 19:57

Tineke schreef:Volgens mij heb je je keuze al gemaakt.


Ik wel, zij niet. Hahaha!
0 x
Tune Low, Play Slow/Live Fast, Drive Slow

joopstern

Re: De eeuwige twijfel...

Bericht#10 » 08 nov 2016, 19:59

dat wordt een lastig besluit :bang!: :bang!:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer