Wegligging kymco agility

Gebruikersavatar
agmrider
Berichten: 41

Wegligging kymco agility

Bericht#1 » 04 aug 2017, 21:23

Geachte mede scooteraars,

Ik heb onlangs een kymco agility fr 25 km/u aangeschaft. Ben hier erg tevreden over. Alleen de wegligging vind ik niet zo fijn. Rijdt altijd op het fietspad en het asfalt is nou niet je van het op de meeste plaatsen. Nu moet ik vaak bij sturen op rechte stukken. Het lijkt wel alsof de wielen de oneffenheden in het asfalt volgen. Is hier nog iets aan te doen qua andere duurdere banden ipv de kenda die eronder zitten?

Alvast bedankt en een fijne avond!
1 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Wegligging kymco agility

Bericht#2 » 04 aug 2017, 21:33

Bij mij thuis werd hetzelfde ervaren met de Yamaha Neo's na een bandenwissel...

Na enkele dagen aanmodderen bleek de voorband leeg als gevolg van een lekkend ventielrubber.
Ventiel is daarna vervangen en na het opnieuw omleggen van de band is deze ook op spanning gebleven, maar bovenal het probleem opgelost.

Dus controleer de spanning van de voorband en breng deze zonodig op juiste druk.

Vriendelijke groet,
Frans
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
agmrider
Berichten: 41

Re: Wegligging kymco agility

Bericht#3 » 04 aug 2017, 21:44

Hey Frans

Banden zijn op spanning deze heb ik eergister nog opgepomt. Achterband heb ik 2,2 bar en de voorband 1,8 bar. Dit is hoe ze het aangeven in het onderhoudsboekje. Moet echt regelmatig bijsturen en hij volgt als het ware een spoor in het asfalt.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Wegligging kymco agility

Bericht#4 » 04 aug 2017, 21:47

agmrider schreef:Hey Frans

Banden zijn op spanning deze heb ik eergister nog opgepomt. Achterband heb ik 2,2 bar en de voorband 1,8 bar. Dit is hoe ze het aangeven in het onderhoudsboekje. Moet echt regelmatig bijsturen en hij volgt als het ware een spoor in het asfalt.


Dit deden mijn banden in duitsland ook. Toen stond er nog maar 300km op de teller, nu met 1500 is dat gewiebel eruit. Even doorbijten zou ik zeggen. Andere banden kunnen altijd nog.
0 x

Gebruikersavatar
agmrider
Berichten: 41

Re: Wegligging kymco agility

Bericht#5 » 04 aug 2017, 21:52

Hey Ftrotsenburg,

Oke zou dus aan de nieuwe banden kunnen liggen. Dan kijk ik het idd even aan.
0 x

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: Wegligging kymco agility

Bericht#6 » 04 aug 2017, 23:24

Sowieso heb je met kleinere wielen meer dat het weggedrag zoekerig wordt dan met grote wielen.
0 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Wegligging kymco agility

Bericht#7 » 05 aug 2017, 03:39

Miglow schreef:Sowieso heb je met kleinere wielen meer dat het weggedrag zoekerig wordt dan met grote wielen.


Juist.
En Kenda is wat slijtvaster en wat harder van compound.
Helpt ook niet echt mee.
Wil wel even kwijt dat een scooter, eender welke scooter, niet zo heel erg van belijningen op de weg houdt.
Ook ongelijkheden in de rijrichting is sowieso gevaarlijk.
Daar helpt geen band aan.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Wegligging kymco agility

Bericht#8 » 05 aug 2017, 09:29

Tip kijk even naar je profief of maak even een foto van je band als je de ori banden zonder middengroef hebt is dat je probleem heb je in het midden een dikke zigzag streep dan is dat je probleem had mijn vrouw ook andere banden erop en probleem weg .welke wirlmaat heb je ? Zou ze persoonlijk gewoon vervangen door michelin maar dat is persoonlijk gr gerard
0 x

Gebruikersavatar
agmrider
Berichten: 41

Re: Wegligging kymco agility

Bericht#9 » 05 aug 2017, 18:14

Bedankt iedereen voor het meedenken. Ik vind het altijd zeer prettig dat ik hier mijn vragen kan stellen.

@gerard lift: ik heb net even gekeken en idd heb ik achter geen middengroef. Voor wel, maar het gevoel kwam ook grotendeels van achter. Van de winter laat ik er michelin winterbanden onderzetten. Heb altijd goede ervaringen met michelin banden gehad. Nogmaals iedereen bedankt en een fijne avond!
1 x

Gebruikersavatar
agmrider
Berichten: 41

Re: Wegligging kymco agility

Bericht#10 » 06 aug 2017, 11:16

Goedemorgen,

Heb nog een vraag. Wanneer de motor echt warm is gereden trekt deze iets langzamer door naar top. Is dit normaal? Hij is nu namelijk best ingerden al. Toen die nog ingereden moest worden was dat niet.

Fijne dag!
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer