Led verlichting agm cafe racer

Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 12

Led verlichting agm cafe racer

Bericht#1 » 18 aug 2017, 17:33

Hallo mensen ik heb een vraag vandaag heb ik mijn led h4 lamp met een lamp rekje binnen gekregen helaas werkt led verlichting niet en rekje is te klein hoe zou ik dit moeten oplossen dat lichtje wel werkt op agm cafe racer? En mijn andere vraagje was zou het rekje van scramblers 400 passen op agm
Afbeelding

Rekje:www.caferaceronderdelen.nl/77-mesh-grill-insert-black.html
0 x

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: Led verlichting agm cafe racer

Bericht#2 » 18 aug 2017, 17:58

de koplamp van de cr is een wattage dan een autolamp misschien is dat t probleem
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Led verlichting agm cafe racer

Bericht#3 » 18 aug 2017, 18:07

Staat er gelijkspanning (vanuit de accu) of wisselspanning (vanuit de dynamo) op? Een LED kan niet tegen wisselspanning. Grote kans dat die nu stuk is.

Dit model LED is overigens niet geschikt om te gebruiken als dimlicht. Het zal wel fel ogen van voren, maar er komt alleen diffuus licht uit. Dat wil zeggen dat je zelf niets ziet in het donker.
0 x

Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 12

Re: Led verlichting agm cafe racer

Bericht#4 » 18 aug 2017, 18:32

@ meatlove hij word gevoed door accu gelijkspanning omdat hij na draaien van sleutel op contact lichten aan gaan en de brommer nog niet loopt ik heb hem net even doorgemeten en hij is inderdaad stuk moet hier eem andere relay tusssen?
0 x

Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 12

Re: Led verlichting agm cafe racer

Bericht#5 » 18 aug 2017, 18:36

@axisissi_NL op lampje staat 12v 35/35w
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Led verlichting agm cafe racer

Bericht#6 » 18 aug 2017, 21:20

Henri schreef:@ meatlove hij word gevoed door accu gelijkspanning omdat hij na draaien van sleutel op contact lichten aan gaan en de brommer nog niet loopt ik heb hem net even doorgemeten en hij is inderdaad stuk moet hier eem andere relay tusssen?


De lamp zit wel oo de accu dat weet ik uit ervaring maar als het goed is vaat niet je koplamp aan op contact. alleen maar het pakeerlampje zou aan moeten gaan.
2 x

Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 12

Re: Led verlichting agm cafe racer

Bericht#7 » 19 aug 2017, 12:34

@FTrotsenburg ja weet ik helaas na hrt drukken naar groot licht deed hij ook niks
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Led verlichting agm cafe racer

Bericht#8 » 20 aug 2017, 23:57

Ik heb dit probleem al eens eerder uitgelegd.
Een koplamp vervangen door een led lamp geeft nooit 100% licht op een scooter. De dim/groot licht van de meeste scooters worden gevoed vanuit de lichtspoel en niet vanuit de accu. Deze draad is meestal geel en hier staat wisselstroom op. Een led wil alleen gelijkstroom en zal daardoor alleen de positieve pulsen branden en bij de negatieve pulsen uit zijn. Daar dit zo snel gaat zien wij de lamp continue branden alleen niet op de volle sterkte. Wanneer we deze spanning gelijkrichten via diode brugcel brandt deze wel op volle sterkte. Let op gezien een scooter een massa gebruikt voor de min moet je ervoor zorgen dat de lamp geen massa maakt met het frame en kun je de wisselstroom gelijkrichten met daarnaast nog een spanningsregelaar 12V waarmee je de led-koplamp mee kan voeden. Let op de stroom die door de brugcel heen moet anders is deze gelijk kapot. Ook de spanningsregelaar moet de stroom aankunnen.
Meestal zit er ook nog een weerstand op de wisselstroomdraad die alleen spanning krijgt wanneer de verlichting (groot/dimlicht) uit is. Wanneer je dus de boel gelijk richt zorg er dan voor dat deze wel in het circuit continue aan staat anders blaas je de gelijkrichter die standaard in je scooter zit op.
Laatst gewijzigd door Oldy op 23 okt 2017, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Led verlichting agm cafe racer

Bericht#9 » 21 aug 2017, 06:44

Er zijn ook standaard gelijkrichters te koop. Zag het ergens in een webshop. Ik weet alleen niet meer waar.
Vast ook op ebay of ali ofzo.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Led verlichting agm cafe racer

Bericht#10 » 21 aug 2017, 23:22

[quote="Oldy"]Ik heb dit probleem al eens eerder uitgelegd.
Een koplamp vervangen door een led lamp geeft nooit 100% licht op een scooter. De dim/groot licht van de meeste scooters worden gevoed vanuit de lichtspoel en niet vanuit de accu. Deze draad is meestal geel en hier staat wisselstroom op.

de agm CR heeft de koplamp op gelijkspanning.
Dat gaat via een elektronisch relais dat aan gaat als er pulsen van de CDI op komen.
Vandaar geen groot of klein licht als de motor niet loopt.

Let verder op dat bij mij de binnenkant van het koplamp"glas" ondoorzichtig werd.
Ik denk omdat die leds ook veel UV licht uitstralen of zo....
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer