Wat vinden jullie de beste banden?

Gebruikersavatar
Weslyh
Berichten: 87

Wat vinden jullie de beste banden?

Bericht#1 » 19 nov 2017, 22:49

Zoals de titel al aangeeft: Wat vinden jullie de beste banden om op te rijden?

Dit aangezien de voorband van mijn Runner aan vervanging toe is, en er helaas geen 14 inch Bridgestone ML50 bestaan.

In mijn ogen is dat de allerbeste band die je kan hebben. Slijt wel wat sneller, maar altijd grip.

Ik ben dus op zoek naar een band, die het in alle weersomstandigheden super goed doen, en hopelijk ook in 14 inch verkrijgbaar zijn.

Ik zie graag jullie ervaingen tegemoet!
0 x
Custom Aprilia Area pagina:
Custom Aprilia Area. Update: Carbon


Daily Peugeot Citystar pagina:
Peugeot Citystar.

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Wat vinden jullie de beste banden?

Bericht#2 » 19 nov 2017, 22:52

ligt ook aan de rest van de maat wat er leverbaar is.
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Wat vinden jullie de beste banden?

Bericht#3 » 19 nov 2017, 23:18

Ik ben erg tevreden over de Michelin City Grip. Ik kan het niet goed vergelijken, maar het geeft mij als bestuurder met weinig ervaring een groot gevoel van voorspelbaarheid onder wisselende omstandigheden. Glibbert alleen wat als het wegdek vies of glad is, maar voelt ook dan redelijk vertrouwd. Ik heb er geen ervaring mee onder winterse omstandigheden, maar dat kan niet lang meer duren.
Ook in 14" verkrijgbaar.
0 x

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Wat vinden jullie de beste banden?

Bericht#4 » 19 nov 2017, 23:27

Heidenau K66 kan ik je persoonlijk aanraden, winter en all-season variant (keuze). dit is mijn 12" winterband K62-12-130-80

Michelin, en dan liefst dat type met een harde center lijn en zachter rubber ernaast. Die willen maar niet slijten en rij ik ook in de regen zelfverzekerd. Die heb ik als 13" zomerband en slijt zeer gelijkmatig en blijft goed rond. Ik dacht power-pure SC van michelin.
Alle banden 1 maat breder en groter dan std in het boekje.
Foto is van de winterband 12".

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Wat vinden jullie de beste banden?

Bericht#5 » 20 nov 2017, 00:17

Meatlove schreef:Ik ben erg tevreden over de Michelin City Grip. Ik kan het niet goed vergelijken, maar het geeft mij als bestuurder met weinig ervaring een groot gevoel van voorspelbaarheid onder wisselende omstandigheden. Glibbert alleen wat als het wegdek vies of glad is, maar voelt ook dan redelijk vertrouwd. Ik heb er geen ervaring mee onder winterse omstandigheden, maar dat kan niet lang meer duren.
Ook in 14" verkrijgbaar.



Mijn mening is precies andersom.. Ik vind die banden niet super slecht. Het rijd opzicht oke. Maar onder een wat zware piaggio new fly 4t vond ik de standaard veerubber VRM155 toch echt wel beter.. Met die veerubber reed mijn scooter echt super.
Met de city grip lijkt het alsof de scooter is verlaagd.. Rijd wel strak op de weg (bij vlak asfalt rijden die banden nog het beste die city grip.. Alleen weg markeringen die voel je heel duidelijk met die banden en dan gaan mijn scooter echt hobbelen..

Met nat weer durf ik al helemaal niet gek te doen.. Zelf vind ik de band wellicht gelijkwaardig of net iets beter dan een power one band voor dezelfde prijs.. Het is voor mij niet echt de band die er echt er tussen uit springt.

Dus als ik andere banden nodig heb, dan neem ik echt geen city grip meer.
Misschien komt het wel omdat ik niet in de city rijd maar meer op het platte land.. :rlol:
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Wat vinden jullie de beste banden?

Bericht#6 » 20 nov 2017, 11:17

hoi, ik heb dit voorjaar Heidenau K66,90/80 -16 TL als voorband en achter Heidenau K66 100/80 -16 TL laten monteren. Ik moest even wennen aan het zachte rubber want m'n oude banden waren van hard rubber.
Afbeelding
Qua comfort ideaal. Met regenachtig weer goed grip op de weg. Op bromfietspaden waar de tegels achter elkaar liggen geen last van spoor zoeken. 'k Heb nog geen ervaring met sneeuw of modder wegen :?
Afbeelding
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Wat vinden jullie de beste banden?

Bericht#7 » 20 nov 2017, 12:29

ik heb soms een nogal eigenaardige mening wat banden betrefd.
zo kocht je de kymco grand dink niet met rubber maar meer met betonbanden zo hard gingen wel lang mee kon ook snel alleen zuiver rechtop de bocht door of je lag op je...
toen kreeg ik een people s met ik meende kenda echt fijne band..
g dink werd volgens mij net als de meeste new dinks geleverd met maxis..
nou de eerste kosten na het overschrijven was voor de meeste eigenaars nieuwe banden slecht dit slecht dat..
ik moet eerlijk zeggen ik heb ze vervangen ivm lekrijden anders niet zijn me echt goed bevallen.
nu rij ik op dunlops fijne band alleen slijten als een gek wel hele fijne band al vraag je je soms af waar dat ding zoveel grip vind gezien het profiel verbazend..
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Wat vinden jullie de beste banden?

Bericht#8 » 20 nov 2017, 12:37

Ben persoonlijk wel weg van de Michelin Citygrip winter. Heb nu de normale Citygrip maar vind ik lang niet zo fijn met nat weer als de “winter” uitvoering qua grip..
De Citygrip winter is een heerlijke allround band die je het hele jaar goed kan rijden..
Daarom beetje spijt dat ik de normale uitvoering heb laten monteren. Misschien gaan deze er binnenkort wel weer af en kan ik er iemand anders blij mee maken..


Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Wat vinden jullie de beste banden?

Bericht#9 » 20 nov 2017, 14:35

Hoi
Ik heb nu de michelin city grip eronder maar deze komt er bij mij niet weer onder
Bij droog en warm weer een perfecte band
Heb vooral met koude en nat weer het gevoel dat ik glijd
Weet nog niet wat de opvolger word
Denk aan een all weather band
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Wat vinden jullie de beste banden?

Bericht#10 » 20 nov 2017, 16:53

Ik heb de originele maxiss banden van mijn New Dink laten vervangen door mijn dealer voor all wheater banden van Power1.
0 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer