Telefoonhouder. Slim en goedkoop.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Telefoonhouder. Slim en goedkoop.

Bericht#1 » 17 feb 2018, 22:01

Een poosje geleden bestelde ik een mount en een houder op Ebay. Het was er nog niet van gekomen, maar na een avond dwalen met navigatie zonder beeld was vandaag het moment.

Ik kocht deze mount:

Afbeelding

Die kun je op je spiegelvoet monteren. Aangezien het steuntje een behoorlijke dikte heeft, vroeg ik mij af of het schroefdraad genoeg lengte zou hebben. Dat bleek geen probleem. Wel even oppassen dat de bus die het stuur in gaat rechtse draad heeft en de spiegel zelf linkse draad!

Deze telefoonhouder zocht ik uit.

Afbeelding


Omsluit de telefoon op alle 4 hoeken, past op de mount en is te vergrendelen.
Nadeel? Ja, ik moet mijn telefoon uit zijn hoesje halen. Dus mocht de houder mijn telefoon laten vallen, is 'ie stuk.

Maar monteren dan! Was in feite zo gepiept.
Dit is het eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb even een rit gemaakt. De telefoon blijft stabiel genoeg om een navigatiebeeld te kunnen blijven lezen. Ook op een klinkerweg blijft de telefoon goed zitten en na het rijden zit alles nog goed vast.

De telefoonhouder is eenvoudig te verwijderen zodat je een discreet steuntje overhoudt en de houder zelf niet verweert of om wat voor reden kapot gaat.

Afbeelding


Het dopje wat om de spiegelvoet komt weet ik even geen raad mee. Daar ga ik nog even over nadenken.

Kosten? $1,69 voor de mount en $3,11 voor de telefoonhouder.
Kun je voor het geld wat je uitspaart aan een RAMmount weer tanken of bier kopen! :cheers:
3 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Telefoonhouder. Slim en goedkoop.

Bericht#2 » 17 feb 2018, 22:35

Ik vind het netjes!
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: Telefoonhouder. Slim en goedkoop.

Bericht#3 » 17 feb 2018, 22:38

Ziet er goed uit, en goedkoop :thumbsup: tenslotte hebben wij allemaal de oorlog nog meegemaakt,,,,,,,, uhh Golf oorlog ::-
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Telefoonhouder. Slim en goedkoop.

Bericht#4 » 17 feb 2018, 22:39

Strak geheel!...

Maar helaas geen waterdichte bescherming voor de Smartphone.
Laatst gewijzigd door Scooter Forens Frans op 17 feb 2018, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Telefoonhouder. Slim en goedkoop.

Bericht#5 » 17 feb 2018, 22:43

Dit topic komt echt als geroepen!! Echt eergisteren is na een jaar de rits van mijn China houdertje stuk gegaan. Ik heb dus snel een nieuwe nodig.

Van welke houders wordt hier op het STN zoal gebruik gemaakt? Meatlove wat was de levertijd van het setje? En wat voor kwaliteit is het? Anders bestel ik dat setje ook gewoon.. weet ik zeker dat het past :thumbsup:
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Telefoonhouder. Slim en goedkoop.

Bericht#6 » 17 feb 2018, 23:04

@Dennis97 Grappig genoeg gebruik ik zelf ook een Ali product. Inmiddels +/- 10000km mee gereden en nog steeds stabiel. Foon met hoesje past er in. En dan ook nog met oplaadmogelijkheid. Wat wil je nog meer..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Telefoonhouder. Slim en goedkoop.

Bericht#7 » 17 feb 2018, 23:25

Ik gebruik de houder van Ultimate addons, wel iets duurder maar water dicht en met ruimte voor een voedingskabel. Vorig jaar uitvoerig getest op de heen weg naar Bad Lear en heeft zich bewezen.

De mijne was toen voor een Galaxy S3 en nu 1 gekocht voor een S5 bij pcnautic.nl.
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Telefoonhouder. Slim en goedkoop.

Bericht#8 » 17 feb 2018, 23:46

Scooter Forens Frans schreef:Strak geheel!...

Maar helaas geen waterdichte bescherming voor de Smartphone.

Mijn Samsung Galaxy S5 mini heeft een IP 67 rating. Dit betekent dat de telefoon zelf stof- en waterdicht is. Niet gek voor een telefoon die ik voor iets meer dan €200,- kocht. :thumbsup:
Als ik echt in de stromende regen zou rijden denk ik niet dat ik de telefoon laat zitten. Ik denk dat je dan, met of zonder hoes, er bar weinig meer op ziet. Eventueel kan er nog een (diepvries)zak over de telefoon.

Gebruik ik vaak navigatie? Mwa, niet veel. Misschien nu wel wat meer, maar het moet al heel gek gaan wil ik in de stro-men-de regen rijden terwijl ik navigatie nodig ben.

Dennis97 schreef:Dit topic komt echt als geroepen!! Echt eergisteren is na een jaar de rits van mijn China houdertje stuk gegaan. Ik heb dus snel een nieuwe nodig.

Van welke houders wordt hier op het STN zoal gebruik gemaakt? Meatlove wat was de levertijd van het setje? En wat voor kwaliteit is het? Anders bestel ik dat setje ook gewoon.. weet ik zeker dat het past :thumbsup:


Van de mount ben ik erg onder de indruk. Die doet het over 20 jaar ook nog wel. Is heel dik kunststof en je kunt er alles op monteren wat je ook op een (stuur)stang zou kunnen maken.
De telefoonhouder is wat beperkt. Ik weet ook niet of deze het jaren gaat uithouden, maar dat zal de tijd leren. Voor suggesties ben ik ook altijd in. :thumbsup:

Het moet met de slowboat uit China komen. Levertijd is gemiddeld 2-6 weken voor dat soort spul. Ik had het redelijk snel binnen, maar dat zegt niets.

De houder van @MonsterlijkKPS ziet er ook erg handig uit, maar ik zou het denk ik even live moeten zien voordat ik mijn smartphone erin durf te stoppen. En ik ben erg benieuwd naar de stabiliteit. Maar dat zal vast goed zijn als je er al 10.000km plezier van hebt.
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Telefoonhouder. Slim en goedkoop.

Bericht#9 » 18 feb 2018, 01:32

Meatlove schreef:
Scooter Forens Frans schreef:Strak geheel!...

Maar helaas geen waterdichte bescherming voor de Smartphone.

Mijn Samsung Galaxy S5 mini heeft een IP 67 rating. Dit betekent dat de telefoon zelf stof- en waterdicht is. Niet gek voor een telefoon die ik voor iets meer dan €200,- kocht. :thumbsup:
Als ik echt in de stromende regen zou rijden denk ik niet dat ik de telefoon laat zitten. Ik denk dat je dan, met of zonder hoes, er bar weinig meer op ziet. Eventueel kan er nog een (diepvries)zak over de telefoon.

Gebruik ik vaak navigatie? Mwa, niet veel. Misschien nu wel wat meer, maar het moet al heel gek gaan wil ik in de stro-men-de regen rijden terwijl ik navigatie nodig ben.


Werkt altijd! :thumbsup:
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Telefoonhouder. Slim en goedkoop.

Bericht#10 » 18 feb 2018, 13:32

Ik ben nog zoekende naar een oplossing.
Mijn nieuwe J5 is beduidend groter dan de iPhone 5s.
De hoes die ik op Ali had besteld is te groot om het stuur nog fatsoenlijk te kunnen draaien.
Ik stoot telkens met de spiegel er tegenaan.
Zal waarschijnlijk weer terug gaan naar de eerste oplossing ; te weten een zwanenhals maar dan met de grotere houder erop.
Zal wel een fotootje posten als ie klaar is.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Montage oplossingen Navigatie systemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer