Hallo allen

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Hallo allen

Bericht#1 » 22 feb 2018, 12:55

Hallo

Ik heb me gister ingeschreven om eens mee te doen in de euro4
Discussie

Zelf ben ik al ong 2 jaar bezig met de e.c.s van dellorto en ben ik al zover dat we de ecu op de juiste manier kunnen flashen.
(Lees waardes veranderen in de map waar de ecu zijn info vandaan haalt)

Het inhouden van de symphony en de fiddlle kan je hiermee voor 80% weg mee halen. De rest haal je uit de varioafstelling.
Tenminste dat is mijn ervaring.
2 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Hallo allen

Bericht#2 » 22 feb 2018, 12:58

Goedemiddag en welkom.

Wat is hetgeen wat er fout zit bij de Symphony ST bij de software? Wat is er nodig om dit aan te passen? Vervalt de garantie als je dit uitvoert?
0 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Hallo allen

Bericht#3 » 22 feb 2018, 13:11

Je hebt niet de V91 symtestkast nodig. Die de dealers doorgaans hebben.
Met die kast kan je uitlezen en de map updaten maar meer niet. En daar zit het probleem.
Op de ecu van de symphony staat een mapnr v500,501,502 of 504. Die map moet ingeladen worden met een dellorto service tool.
Is die ingeladen dan op de 4gastester de waardes WARM!!! (90c) opnemen. Aan de hand van die waardes kan je de map aanpassen.

Als je dit bij een erkende symdealer laat doen blijft de garantie gewaarborgd. Moeten ze wel de juiste kennis en software hebben.

Zelf lever ik geen enkele sym scooter af zonder dat we zelf gereden en getest hebben of hij hobbelt schokt en/of inhoud
0 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Hallo allen

Bericht#4 » 22 feb 2018, 14:01

Van harte welkom.

Een goed gevoel voor de Sym rijders om er iemand bij te hebben, die wellicht de problemen kan verlichten of wegnemen.

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Hallo allen

Bericht#5 » 22 feb 2018, 15:09

Welkom hier!

Ik ben een van de gelukkige die in het bezit is van zo'n hobbelpaard. Een Symphony ST euro 3. Ook uitgevoerd met het Dellorto ECS. Zoals je op het forum hebt kunnen lezen zijn een aantal van ons al een hele tijd bezig met het zoeken naar een oplossing van het inhouden en haperen. Als ik het dus goed begrijp heb jij de juiste kennis en apparatuur in huis om de problemen van dit beruchte systeem op te lossen??

Groeten Dennis.
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Hallo allen

Bericht#6 » 22 feb 2018, 15:17

Van harte welkom
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Hallo allen

Bericht#7 » 22 feb 2018, 15:18

Dus zou je zeggen dat er geen gevaar voor de garantie is omdat men er niet snel achter zou komen?
Is het proces weer ongedaan als de dealer weer met de tool van SYM gaat rommelen?

Blijft de motor goed presteren naar gelang deze slijt? Dus als de klepspeling e.d. verloopt bijvoorbeeld.

Stel ik zou dit door u laten uitvoeren. Wat zijn de kosten van deze ingreep?
0 x

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Hallo allen

Bericht#8 » 22 feb 2018, 15:46

Het verschil met de V91 van sym en de dellorto servicetool is:
Bij de V91 ben je verplicht om de standaard software te draaien. En kan je niks wijzigen. Dus kortom je staat vast aan de emissie-eisen van de cvo e4
Bij de servicetool kan je de waarde,s armer en rijker zetten op vollast,deellast etc..
Ook kan je de electronische begrenzer verplaatsen naar bijv 54km/h ipv 50km/h.

Deze manier van werken is het fine-tunen van een motor.

Zelf zijn wij officieel symdealer. Vandaar dat ik zeg garantie blijft. Sterker nog eerdaags komt er iemand van sym meekijken en proeven hoe we dit doen.

Qua kosten geen idee nog ook wij zijn in ontwikkeling en zijn er daardoor achtergekomen dat geen enkele scooter hetzelfde reageert op de mapping.

De jet14 bijvoorbeeld die hebben we 3%rijker gezet en nu loopt ie in 1 lijn naar de 53km/h

Ps typ dit op de telefoon sorry
4 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Hallo allen

Bericht#9 » 22 feb 2018, 16:11

Dennis97 schreef:Welkom hier!

Ik ben een van de gelukkige die in het bezit is van zo'n hobbelpaard. Een Symphony ST euro 3. Ook uitgevoerd met het Dellorto ECS. Zoals je op het forum hebt kunnen lezen zijn een aantal van ons al een hele tijd bezig met het zoeken naar een oplossing van het inhouden en haperen. Als ik het dus goed begrijp heb jij de juiste kennis en apparatuur in huis om de problemen van dit beruchte systeem op te lossen??

Groeten Dennis.


laat ik het zo zeggen:
ook als scooterdealer ben ik tegen het E3 en het E4 systeem aangelopen met schokken hobbelen inhouden e.d.
daardoor ben ik 2 jaar geleden ongeveer begonnen met het inleren op het ecs gebeuren van dellorto. ook hebben wij de cursus E4 gevolgd maar dat was niet meer dan een rekensommetje oplossen en proeven aan diverse testkasten (erg zwart/wit)
de scooters die wij afgeleverd hebben met het ecs systeem hobbelen geen van allen meer maar dat was niet zonder slag of stoot.

vandaar dat ik me ook aangemeld heb op dit forum om een beetje te helpen aan een oplossing en/of tips te geven.
2 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Gebruikersavatar
Ecstechneut
Berichten: 171
Contacteer:

Re: Hallo allen

Bericht#10 » 22 feb 2018, 18:34

Voorbeeldje van een mapconfiguratie.

Afbeelding
0 x
Sym Symphony ST (pink Lady)
Harley fxstc 124cui
Big Dog ridgeback 117 cui
Sym Joymax 300Z

ECS CLC diagnostician

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer