Glasheldere tectyl in spuitbus

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#21 » 05 mar 2018, 21:34

Ik spuit alleen de velgranden in met de glasheldere tectyl en de rest van de scooter zet ik in de spuitbuswas (die ik getoond heb) na een flinke wasbeurt met "Action" wash and shine en dat zo'n 4 keer per jaar en het frist ook het zwarte onbehandelde kunststof voor langere tijd op.
Maar het plezier in schoonhouden vergaat je behoorlijk in de Flevolandse polder... en toch wil ik hem tegen beter weten in toonbaar houden!
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#22 » 05 mar 2018, 21:59

Het valt mij sowieso op hoeveel zooi een scooter van de weg oppikt. Ik schreef hier al eens eerder over, maar zodra het ook maar iets nattig is, zit je hele scooter er weer helemaal onder.

De afgelopen dagen was het Witte Wief ook helemaal wit aan de onderkant van al het zout. Binnenkort maar eens grondig de spuit erop.

Ik gebruik ook de shampoo van de Action. (niet vergeten te schudden. ;) ) Bevalt prima. Alleen de diepzwarte glans van het zwarte kunststof gaat nog mooier met een spuitbus.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#23 » 05 mar 2018, 22:02

WD40 heren.
Ik spuit er de buik van de scooter mee in en de voorkuip.
Modder en andere zooi hecht veel moeilijker.
Vuil vliegt eraf bij het wassen.
Ook voordelig bij de action.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#24 » 06 mar 2018, 02:00

WD40 is alleen voor echte mannen...

http://www.buitenlevengevoel.nl/wd-40/
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#25 » 10 mar 2018, 19:21

Vandaag, na thuiskomst van mijn werk (we hadden een BHV-cursus), de wintervacht van mijn scooter...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

... afgespoeld en gespoten om vervolgens de scooter in te sprayen met een reinigings- en beschermingsmiddel welke op de motorbeurs voor nul euro opgehaald kon worden in de stand van MotorKledingCenter en vervolgens met een natte borstel verdeeld/ingewreven/geborsteld.

Afbeelding

Vervolgens afgespoeld en dan valt op dat de gepolijste velgen op 3 flanken heel goed de pekelperiode tot nu toe goed doorstaan hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit geldt niet voor de flank van het voorwiel aan remschijfzijde, daar heeft het slijpsel aardig wat schade aan weten te richten, ondanks 2 lagen glasheldere tectyl... Jammer, knap ik in het komend voorjaar wel weer op!

Afbeelding

Even voor Peter wat aandacht geschonken aan het chroomwerk van de linkerzijde van de achterlichtunit
welke ik vorige week in de glasheldere tectyl had gespoten:
Op deze foto is een deel van de vingerafdruk welke ik vorige week beschreef, ook na deze heftige wasbeurt nog zichtbaar, dus er is nog een laagje glasheldere tectyl aanwezig.
Na nogmaals zo'n heftige wasbeurt verwacht ik dat genoemde laagje volledige verdwenen zal zijn.

Afbeelding

Met wasbenzine het laagje er vanaf genomen en chroomwerk in de spraywax gezet en uitgepoetst.

Afbeelding

Afbeelding
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#26 » 10 mar 2018, 19:41

Kijk je uit met oplosmiddelen op kunststof delen? En dan vooral lichtunits. Die kunnen daar niet tegen.
Aangezien jij dat ongetwijfeld weet meer een waarschuwing van algemene aard.
1 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#27 » 10 mar 2018, 20:44

Ben mij bewust van hetgeen jij voor waarschuwt...

Etiketinformatie van het reinigingsmiddel:

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer informatie
https://www.motorkledingcenter.nl/putol ... h-pro.html
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#28 » 10 mar 2018, 22:01

Het gaat mij om oplosmiddelen als wasbenzine, thinner en remmenreiniger. Als dat op bijvoorbeeld je achterlicht of koplamp komt, kan deze dof of wit uitslaan wat je niet meer goed krijgt.
0 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#29 » 10 mar 2018, 22:06

Meatlove schreef:Het gaat mij om oplosmiddelen als wasbenzine, thinner en remmenreiniger. Als dat op bijvoorbeeld je achterlicht of koplamp komt, kan deze dof of wit uitslaan wat je niet meer goed krijgt.


Owww dat is dus belangrijker dan dat die schoonmaak zooi het in het Riool beland ??
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Glasheldere tectyl in spuitbus

Bericht#30 » 10 mar 2018, 22:16

Als jij een beetje wasbenzine op een doek gebruikt, zie ik niet in hoe dat in het riool komt. Het is niet dat er hier iemand de brommer overgiet met wasbenzine dacht ik.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer