Runner24 schreef:Alle suggesties nagelopen zonder verbetering.
Bobine en bougie kabel zijn goed, nieuwe bougie
Roest verwijderd bij de bobine.
Cdi werkt perfect evenals de ontsteking.
Carburateur wat afgesteld (lucht schroef stond 3 slagen open) iets dichter gezet, hoe verder open hoe slechter hij reageert.
Maar uiteindelijk geen beter resultaat.
3 slagen moet je niet "iets" dichter zetten.
3 slagen is namelijk "VEEL te VEEL".
1,75 slag is de standaardinstelling.
Dan warm rijden en stationair afstellen.
Ik weet niet of de SYM MIO ook standaard met een te kleine sproeier wordt afgeleverd, maar mijn ervaring is dat de fabriekssproeier gerust 2 maten groter kan. 92 dus in dit geval.
Hoe kunnen ze van Fred Motoren zeggen dat de instelling "redelijk goed" stond??
Hij staat goed of hij staat het niet?
En 3 slagen is NIET goed. Dat wil zeggen dat ie teveel lucht krijgt en dus te weinig benzine; wat op zijn beurt dat inhouden kan verklaren.
Ik vraag me ook af of de carburateur is schoongemaakt.
Met koude start uitvallen als je gas geeft duidt op teveel lucht en/of te weinig benzine (verstopte sproeier?) De choke staat erop bij de koude start, dus dat wegvallen zou niet moeten mogen.
En hoe weet je of je cdi perfect werkt?
Ik dacht altijd dat een cdi iets was dat het deed of niet deed (omdat het electronica is).
Niets bleek echter minder waar.
Vraag: Als de scooter koud is en je probeert elektrisch te starten. Slaat hij dan in eerste instantie wel meteen aan zonder gas te geven ? Of moet je echt doorstarten?
En moet je gas bijgeven bij een koude start, of werkt dat juist averechts?