Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#11 » 21 apr 2018, 20:08

Een hele mooie scooter, met een prachtige kleur.

Alvast veel plezier gewenst hiermee, Ard, en groetjes aan Yvonne.

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
CeesR
Berichten: 92

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#12 » 21 apr 2018, 20:23

Hoi, echt een hele mooie scooter :thumbsup:

Heel veel plezier en veilige km's gewenst. Hoop dat je je ervaringen met je nieuwe " rooie " deelt hier op het forum.

Gr Cees
1 x

Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 172

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#13 » 21 apr 2018, 21:54

Gefeliciteerd met deze mooie Kymco.
Prachtige scooter Ard :thumbsup:
Heel veel rijplezier !!!
1 x
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"


Piaggio Liberty 50 4T 2006, Malossi Vario & Dayco, LED verlichting, Daylight Running Lights, Emergency Brake Lights,
Alarmlichten, 12V & 5V USB aansluiting 2 x 2.1A, Spanningsbegrenzer, Navigatie Garmin Zumo 220

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#14 » 21 apr 2018, 22:15

Kijk, dat vind ik nou eens een mooie scooter, dat rood met zwart. Ik ben benieuwd hoe zo'n euro4 motortje rijdt. :thumbsup:
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#15 » 21 apr 2018, 23:18

De scooter is in mijn bezit nu het kenteken kwam vandaag binnen en de eerste km zitten erop de scooter trekt redelijk op en en zit snel aan zijn top maar die is niet bijzonder natuurlijk 45 echte km en daar zullen we het even mee moeten doen tot er iemand is die hier iets mee kan .
Vanavond nog even de koffer erop geplaatst zodat maandag de broodtrommel weer mee kan ik ga de koffer wel voorzien van een gespoten deksel en doe er dan witte reflectoren in en over navigatie denk ik nog even na .
Bedankt allemaal voor de interesse en leuke reacties en zal proberen om mijn ervaringen te delen met jullie .

Afbeelding

Groeten Ard
3 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#16 » 11 jul 2018, 10:33

Hallo Ard,
Verandering van spijs doet eten en dat geldt ook bij de keuze van je vervoermiddel.
Ik ben benieuwd hoe je het verschil in rijeigenschappen tussen de Liberty en Agility gaat ervaren.
Alvast veel veilige en plezierige kilometers gewenst. :thumbsup:
Groeten, ook aan je vrouw van,
Jan-H.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
le Rouge
Berichten: 215

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#17 » 12 jul 2018, 12:11

Hallo Jan ,

Met de rijeigenschappen van de Agility zit het wel goed het is een ruime scooter die in alle opzichten net iets groter is dan een Piaggio Liberty hij ligt lekker strak op de weg , stuur gedrag iets anders door zijn grote brede wielen en heeft een hele goede buddy waar ik het zonder pijn een hele poos op uithoud .
Die 16 staat voor 16'' inch en dat heeft het voorwiel en het achterwiel is i.d.d. 14'' sinds er een aantal verbeteringen zijn doorgevoerd de oude modellen hebben een 16'' achterwiel .(hiermee een vraag uit een ander topic beantwoord )
De reden was meer ruimte te creëren onder de buddy want die was erg krap en de tank zit onder de bodemplaat en de vul hals links opzij wat heel prettig af tanken is .
De totale afwerking van de Liberty is wat beter maar de Agility krijgt van mij een dikke voldoende op dit onderdeel .

Voor de rijprestaties komen we bij het motorblok terecht en dat is een heel ander verhaal een euro 4 verhaal wat meer een euro 4 schandaal lijkt te gaan worden , de zo sportief ogende Agility blijkt een '' schaap in wolf's kleren '' te zijn en maakt een krachtloze indruk .
Sinds kort heb ik een zummo gemonteerd op de scooter en kan ik de juiste topsnelheid meten en die ligt doorgaans niet hoger dan 43 km per u soms bij zeer gunstige omstandigheden 45 km en 1x gemeten wind mee loodrecht van een helling af 47 km maar dat is echt een uitzondering , een fietsersbruggetje op als ik niet genoeg vaart heb sta ik bijna stil .
Niet best dus en het enige 16+ punt is dat hij zuinig in verbruik is maar met een laag toerental komt hij maar heel sloom van zijn plek en doet er lang over om op snelheid te komen .
Als de prestaties niet verbeterd kunnen worden gaat de scooter weg dat weet de dealer en ik ben de enige niet en wat ik begrepen heb is de importeur er mee aan de slag en komt er een update .
Als dit goed uitpakt allemaal vertel ik hier meer over ik hoop van wel want verder ben ik juist goed tevreden over deze scooter .

Wordt vervolgd dus .
Groeten Ard
3 x
Piaggio 50 4t Afbeelding en Sym Symphonie ST 50 euro 4 Afbeelding

Gebruikersavatar
Revabla
Berichten: 41

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#18 » 12 jul 2018, 13:52

Prachtige scooter maar heel jammer dat de motor een beetje te wensen overlaat.
Ik rij zelf een Peugeot Django met euro CDI. Nadat de dealer de scooter opnieuw heeft afgesteld rijd de Franse Leeuw geweldig.

70 km/pu op de teller en ongeveer 59 km/pu GPS snelheid.

Heeft even geduurd, maar ben er heel blij mee.
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#19 » 13 jul 2018, 11:05

Beste Ard,
Dank voor je uitgebreide reactie over het verschil tussen de beide scooters. Ik onderschrijf het verschil in de fysieke afmetingen. De Liberty is inderdaad voor grotere berijders snel te klein en de bergruimte is navenant krap, maar gelukkig voor mij precies passend. Gisteren is Ineke voor het eerst voor een ritje achterop gestapt en dan wordt de beperkte plaats op de buddy sterk gevoeld. Het gaat; maar zeker niet voor een flinke tour. Ook de Piaggio topkoffer met rugsteun is hier debet aan. Ineke is echter wel een struise Hollandse meid. Over de eigenschappen van het 50 cc. Euro 4 blok ben ik zeer tevreden. Met of zonder haar reed ik makkelijk 55 met tegenwind en strak 60 km/uur neutraal. Ook tijdens de bergritten in het Sauerland was het een feest om te merken hoe makkelijk de scooter mij naar boven sleurde.
Ik hoop oprecht dat de onderstaande quote niet nodig zal zijn, als de beloofde update het motorvermogen, op een voor dit type scooter, normaal peil zal brengen. Ik wacht met spanning op het vervolg.
Tot ziens en groet,
Jan. :thumbsup:

Quote Ard: Als de prestaties niet verbeterd kunnen worden gaat de scooter weg dat weet de dealer en ik ben de enige niet en wat ik begrepen heb is de importeur er mee aan de slag en komt er een update .
Als dit goed uitpakt allemaal vertel ik hier meer over ik hoop van wel want verder ben ik juist goed tevreden over deze scooter .
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Mijn nieuwe Kymco Agility 16+Euro 4 injectie

Bericht#20 » 13 jul 2018, 18:15

Beste Le Rouge

Heb deze Agility 16+ wel geteld 6 weken in bezit gehad. Was ook erg tevreden over het uiterlijk en bouwkwaliteit van deze Kymco. Rij eigenschappen waren ook subliem net als jij omschreven hebt..
Derhalve liep ik ook tegen het “vermogen” probleem aan. Wat een teleurstelling was dat. Ding was niet vooruit te branden. Mijn dealer heeft echt alles uit de kast gehaald om dit te verbeteren, maar helaas zonder resultaat. Kymco kwam nog met een speciale vario maar bood ook weinig extra’s. Wel iets verbeterde trekkracht, maar met iets tegenwind of een kleine brug kwam die bijna niet voorruit en zakte enorm terug in snelheid.
De enige oplossing was toch meteen inruilen en weg ermee. Heb nu een Piaggio New Liberty waar ik enorm blij mee ben..

Als het motorvermogen niet zo slecht was had ik deze Kymco nog steeds gereden. Op internet is ook genoeg te vinden over het vermogen van de Agility 16+. Dat las ik ook pas toen ik hem gekocht had.. :( Daar las ik van eigenaren dat zij er meer CC onder gooiden om meer vermogen te generen. Dat vond ik weer net een stap te ver ivm het niet verzekerd zijn en het feitelijk een motor word.. Mijn dealer was niet moeilijk en kreeg het aanschaf bedrag weer terug op een andere scooter en ben met een aantal andere dingen ook gematst om wat te compenseren.

Sterkte er verder mee. Ben benieuwd of er toch nog een oplossing gevonden word. Volgt dit topic nog wel even ;)
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer