Stoney's Hanway Raw 50

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#31 » 18 mei 2018, 11:55

Als ik het me goed herinner, dan maakte 12/52 of 12/56 bij mij niet veel uit voor de topsnelheid.
Wel met optrekken!
Het reed merkbaar beter met het autoverkeer mee.

De top was iets van 75 op de teller, maar dan zat ie wel helemaal aan het eind van z'n toerenbereik.
(Ik rij onbegrensd)

11/52 trok ook goed, maar dan loopt de ketting te strak over de achterbrug heen.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#32 » 18 mei 2018, 11:58

Janvb schreef:Als ik het me goed herinner, dan maakte 12/52 of 12/56 bij mij niet veel uit voor de topsnelheid.
Wel met optrekken!
Het reed merkbaar beter met het autoverkeer mee.

De top was iets van 75 op de teller, maar dan zat ie wel helemaal aan het eind van z'n toerenbereik.
(Ik rij onbegrensd)

11/52 trok ook goed, maar dan loopt de ketting te strak over de achterbrug heen.


Met mijn "andere" blokje rij ik nu 14/52.
Eerst had ik 13/52, en dat rijdt prima, zij het nogal hoog in de toeren bij volgas in zn 4.
0 x

bastardo

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#33 » 22 mei 2018, 16:30

https://quadfun.be/nl/jt-tandwielen/213 ... gJZgvD_BwE past prima op me luxury je hebtwel een andere ketting nodig
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#34 » 23 mei 2018, 09:47

bastardo schreef:https://quadfun.be/nl/jt-tandwielen/213014-jt-sprockets-jtr26956-rear-replacement-sprocket-56-teeth-428-pitch-natural-steel-artikelcode-jtr26956-catalogus.html?gclid=EAIaIQobChMIoemQ5LP22QIVTDPTCh3p0wV4EAQYAiABEgJZgvD_BwE past prima op me luxury je hebtwel een andere ketting nodig


En een compleet ander tandwiel, de Raw 50 (CR Base) heeft namelijk een andere naafdiameter. :bang!:
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#35 » 23 mei 2018, 14:21

want schijfrem achter?
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#36 » 23 mei 2018, 17:50

Janvb schreef:want schijfrem achter?


En een wiel dat een inch groter is, misschien dat dat ook nog wel verschil maakt :yawn:
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#37 » 30 mei 2018, 21:27

Mijn Hanway eet op de één of andere manier banden of zo.

Twee weken geleden stil komen te staan, platte achterband. Goed, wiel er onder uit, bandje naar een grote brommerhandelaar hier in de buurt, nieuw binnenbandje er in, bandje weer op spanning en terug er onder.

Rijd je er een dag later op weg... weer plat. :bang!:

Dus toen naar huis gesleept, thuis uit elkaar gehaald, wiel naar Hurkx mee genomen en daar weer een nieuwe binnenband laten monteren... so far so good...

Tot ook die band lek was nog vóórdat ik hem onder de brommer wilde monteren. Dus wat er nu aan de hand is, al sla je mij dood, maar ze mogen het ding nu op komen halen en zelf gaan kijken. Zoals het bekende gezegde gaat: "Once is happenstance, twice is coincidence, three times is enemy action..."
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#38 » 30 mei 2018, 21:37

@Stoney3K is de velg al na gekeken op bramen aan de binnenband zijde en zit er misschien niet een braampje in de binnenkant van de buitenband ? Heb je een spakenvelg dan zou ik een velgen lint erin doen ivm met de koppen van de spaken waar ook nog wel een chip aan kunnen zitten en die je met een lint aardig voor kan zijn. En is de velg recht want mijn ervaring is dat een velg die niet helemaal recht is dat die ook een flat momentje kan geven. Verder wens ik je veel succes verder.
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#39 » 30 mei 2018, 21:51

Micha schreef:@Stoney3K is de velg al na gekeken op bramen aan de binnenband zijde en zit er misschien niet een braampje in de binnenkant van de buitenband ? Heb je een spakenvelg dan zou ik een velgen lint erin doen ivm met de koppen van de spaken waar ook nog wel een chip aan kunnen zitten en die je met een lint aardig voor kan zijn. En is de velg recht want mijn ervaring is dat een velg die niet helemaal recht is dat die ook een flat momentje kan geven. Verder wens ik je veel succes verder.


Ik heb elke keer de binnenband laten monteren, juist om dat soort situaties te voorkomen.

Dus óf we hebben het over 2 monteurs die los van elkaar totaal niet opletten, of er is iets anders aan de hand...
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Stoney's Hanway Raw 50

Bericht#40 » 30 mei 2018, 21:54

Ik heb ooit fietsbanden leren plakken van mijn pa. Die leerde mij om, aan de binnenkant van de buitenband, met de dunne huid van de bovenkant van je hand (tussen duim en wijsvinger) te voelen naar steentjes, glas of spijkers. Dan weet je zeker dat je het voelt. (en je hele hand openligt...)

Zoals @Micha ook zegt, kan er zomaar een scherp iets aan je velg zitten. Of misschien heb je een gebroken spaak.

Wat ook wel helpt is de binnenband opblazen en goed kijken waar het lek zit. Dan weet je waar je moet zoeken.

Succes! It ain't rocketscience.

edit: Aangezien je het hebt laten doen zou ik ermee teruggaan. Ik vrees dat er niet goed gekeken is inderdaad.
Laatst gewijzigd door M.L. op 30 mei 2018, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer