Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#11 » 15 mei 2018, 20:37

Pas op gerard. Jij hebt de luxury en kroegracer rijd op de base. Is toch net ff anders qua teller.
0 x

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#12 » 15 mei 2018, 21:03

Ik weet het maar de tellers op de afbeeldingen werken met gps en de kabelboom is het zelfde
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#13 » 16 mei 2018, 08:46

gerard lift schreef:Gaat echt wel ik heb de motor uitvoering .
In neutraal brand er een groen lampje en de indicator toont een 0 .
Die tellels die afgebeeld staan worden voor de snelheid en afstand aangestuurd via gps dus geen kabel naar het wiel mooi systeem


Dat is dus niet zo.

-algemene mechanische snelheid line interface


Er zit achterop de teller gewoon een aansluiting voor de aandrijfkabel net zoals bij de originele CR teller. Of je snelheid en afstanduitlezing klopt is dus maar gokken want ik weet niet of je die tellers aan kan passen aan de hand van de wielmaat.

Ali heeft inderdaad wel (digitale) GPS tellers maar die zijn een beetje duurder.
1 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#14 » 17 mei 2018, 20:51



Je moet even goed kijken of er een tuitje achterop zit voor je kilometertelleraandrijfkabel. (33x woordwaarde)
Dat is niet altijd helemaal duidelijk te zien op de foto's.
Er zijn er met (voor tellers als op de base), en zonder (voor tellers als op de luxury)
De base heeft dus een kabel en een mechanische opnemer in het wiel, en de lux heeft een elektronische opnemer in het voorwiel zitten
0 x

kroegracer
Berichten: 14

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#15 » 18 mei 2018, 13:43

Janvb schreef:


Je moet even goed kijken of er een tuitje achterop zit voor je kilometertelleraandrijfkabel. (33x woordwaarde)
Dat is niet altijd helemaal duidelijk te zien op de foto's.
Er zijn er met (voor tellers als op de base), en zonder (voor tellers als op de luxury)
De base heeft dus een kabel en een mechanische opnemer in het wiel, en de lux heeft een elektronische opnemer in het voorwiel zitten

Dit is de teller die ik besteld heb:
Afbeelding
Het lijkt erop dat er een aansluiting zit voor een mechanische tellerkabel.
Voor de 25 eurootjes die hij gekost heeft is het mij de gok ook wel waard.
Zeker als je het vergelijkt met de ruim 100 euro die de teller van AGM moet kosten.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#16 » 18 mei 2018, 14:16

Ja zo iets had ik ook gevonden.
Laat ff weten of het werkt!

Volgens mij moet het goed gaan, behalve dat de teller dan misschien verkeerd aangeeft.
Er zit een bepaalde overbrenging in dat ding onder aan het wiel, en die is schijnbaar verschillend per merk. of zo..
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#17 » 18 mei 2018, 16:30

Janvb schreef:Ja zo iets had ik ook gevonden.
Laat ff weten of het werkt!

Volgens mij moet het goed gaan, behalve dat de teller dan misschien verkeerd aangeeft.
Er zit een bepaalde overbrenging in dat ding onder aan het wiel, en die is schijnbaar verschillend per merk. of zo..


Dat is logisch want die is afhankelijk van je wieldiameter.
0 x

kroegracer
Berichten: 14

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#18 » 21 mei 2018, 11:26

Dat klink inderdaad wel logisch, maar ik heb de ervaring dat de originele teller ook verre van accuraat is. Wanneer de teller 80km/h aangeeft rijd ik op de GPS 60km/h. Het is wel zo dat het verschil bij lagere snelheden minder is, maar ik keek er evengoed van op.
0 x

Gebruikersavatar
Janvb
Berichten: 1650

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#19 » 22 mei 2018, 13:32

De teller heeft een K-factor, in impulsen per meter.
Elektronische dan, ik ben er nog niet achter hoe het met mechanische werkt, maar daar heb je ook een omrekenfactor.

Je hebt inderdaad verschillende wielomtrekken, maar ook verschillende overbrengingen in dat ding dat met de as meedraait.

En wat betreft de originele teller: dat is inderdaad brol! :-)
Die van mij reageert ook op trillingen van de motor... :bang!:
1 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Aansluiten benzinemeter AGM Caferacer Base

Bericht#20 » 23 mei 2018, 10:01

Janvb schreef:De teller heeft een K-factor, in impulsen per meter.
Elektronische dan, ik ben er nog niet achter hoe het met mechanische werkt, maar daar heb je ook een omrekenfactor.

Je hebt inderdaad verschillende wielomtrekken, maar ook verschillende overbrengingen in dat ding dat met de as meedraait.

En wat betreft de originele teller: dat is inderdaad brol! :-)
Die van mij reageert ook op trillingen van de motor... :bang!:


Is de Luxury teller ook aangedreven met een kabel vanaf het wiel? Of heeft die een elektronische sensor op het wiel zelf zitten?

Want ik vind stiekem de Luxury teller toch wel erg handig, zit ook alles op en aan wat je zou willen hebben.

En anders maar eens proberen om aan de slag te gaan met een microcontroller en een batterij LEDs als meer mensen interesse zouden hebben in een teller met een hoop extra features ;)
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer