400Km op de AGM VX50

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

400Km op de AGM VX50

Bericht#1 » 11 jun 2018, 15:54

nou omdat we hem toch te leen hadden voor het weekend hebben we gelijk maar wat Km`s weggezet op de privescooter van mijn motordealer, een echt objectieve revieuw kan ik er niet van maken want Bruintje had de nodige mod`s al achter de kiezen, dus het ding gaat als de brandweer......
het voorscherm was eraf gehaald, al weet ik daar de reden niet voor IK heb het ding niet gemist ! !

Afbeelding
de eerste indruk mer rijden was dat ie ontzettend licht aanvoelt en stuurt als een scheermes, maar ik kom dan ook van de CR af en dat rijdt allemaaal wat minder nerveus als een scooter, in EHV de eerste Km`s ff rustigaan gedaan om aan het ding te wennen en natuurlijk om onze vrienden in het blauw niet over de rooie te jagen, ik moet wel zeggen dat ik rijden zonder helm TOT 40 Km/h wel aardig vind maar daarna gaat de :lol2: er snel vanaf, mijn gevoel van veiligheid gaat quadratisch met de snelheid omhoog........

Afbeelding
het dashbordje ziet er simpel en overzichtelijk uit en bevat naast snelheids en tankmeter ook een volt meter voor de accu....
de indicatielampjes zijn mooi helder en ook in de felle zon goed te zien, voor `s avonds is de dashbord verlichting in het rood uitgevoerd en voldoet meer dan genoeg.
Het knoppenspul op het stuur voelt robuust(om niet te zeggen ietwat lomp) aan maar geeft wel een duidelijk gevoel als je een schakelaar omzet.

Afbeelding
het is zeker een scooter die geschikt is voor de langere medemens onder ons zelfs @Marco_61 met zijn 1.87 Mtr.had geen enkele moeite om een comfortabele zit positie op de ietwat harde zadel te vinden(nog niet ingezeten?)deze werd na de Km`s wel wat soepeler. ruimte voor zijn benen en knieen was er meer dan voldoende, ik had met mijn 1.80 Mtr. zelfs een beetje moeite om stabiel op de grond te staan. de vering is goed hard want je voelt elke hobbel, maar kan zijn dat ik met mijn 75 Kg aan de lichte kant ben. zijsteun en middenbok doen hun werk maar ik vind de zijsteun net een klein beetje aan de korte kant, hier zit wel startbeveiliging op.
het motortje doet prima zijn werk alleen vind ik hem wat laat oppakken en met stoppen wat lang op toeren blijven, boven de 50 fluit ie wat maar dit mag niet storend genoemd worden. verders een mooi stil en trillingsvrij blokje ! !
vanaf het moment dat ie oppakt blijft ie mooi op toeren tot zijn top(zelfs zwaar illegaal voor bromfietsen) en wind mee of tegen maakt maar 5 Km/h uit. wat er aan het blokje gedaan is weet ik niet maar het loopt lekker door ! !

Afbeelding
de bandjes zijn net zoals op de CR van het Nylontype maar een stuk zachter en hebben met warm weer voldoende grip, maar IK ontkom niet aan de gedachte om deze toch bij aanschaf te vervangen(ik heb er me geen moment onveilig op gevoeld) door kwaliteitsspul ! ! hebben we alleen de achterkant nog over........

Afbeelding
Het bagagerekje kan tot 5Kg hebben en zit met een plasticklem aan het opstaande beugeltje voor mijn gevoel doet het ietwat iel aan maar zal best voor zijn taak berekend zijn. (of je moet de gewichten uit de sportschool mee willen j*tten :rlol: )
het achterlicht vind ik ietwat aan de lompe kant maar dat is een kwestie van smaak, de knipperlichten vind ik goedkoop ogen met zo`n oranje peertje erin(zou best vervangen mogen worden voor LED`S)
het spatbordje is ook wat aan de korte kant dus je gooit met vuil weer het water ver omhoog(maak je geen vrienden mee)

alles bij mekaar genomen is het een leuke modern ogende retro met een degelijk blokje eronder(zelfde blok deed ik in 4 jaar 60K mee, probleemloos) die geschikt is voor de langere mens(1.70+) het voelt allemaal wat plastic aan maar wat wil je....... voor zowat 1/3 van de prijs van een Vespa ! !
4 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: 400Km op de AGM VX50

Bericht#2 » 11 jun 2018, 16:57

leuk ding en verslag :thumbsup:

maar volgens mij zit het spadlap op de achterkant niet helemaal in het midden? :neh!: Wat voor mij een doorn in het oog kan zijn als het mijn scooter zou wezen. Ben nogal pietje precies wat dat betreft :darulez:

ik zie dit model wel heel veel, maakt ook haast niet uit waar je komt er zal er heus wel ergens een in de beurt zijn.
Maar zelf nooit echt een van dichtbij bekeken eigenlijk, Moet ik misschien toch een keer doen puur voor de kijk :sct1:
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: 400Km op de AGM VX50

Bericht#3 » 11 jun 2018, 22:54

En ze hebben 2 schokbrekers achter groot pluspunt
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: 400Km op de AGM VX50

Bericht#4 » 11 jun 2018, 23:05

Heb je ook meteen ervaring met het Dellorto ECS Euro 4 systeem.
0 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: 400Km op de AGM VX50

Bericht#5 » 12 jun 2018, 04:52

gerard lift schreef:En ze hebben 2 schokbrekers achter groot pluspunt

Misschien wat voor Peter @stoyanov , groot, zwaar en lomp ! !(Peter,dus hè) :rlol: :rlol: :schater: :schater:
4 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: 400Km op de AGM VX50

Bericht#6 » 12 jun 2018, 08:27

Hoi
Lees ik dat nou goed tot 40 gaat het aardig maar verder
Het is toch een snor
Pas maar op met dit mooie weer straks de pisang
Hoe zit dat eigenlijk je word gesnapt op een leenscooter die te had rijd
Wie is dan verantwoordelijk
Groet Martin
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: 400Km op de AGM VX50

Bericht#7 » 12 jun 2018, 08:34

Degene die ermee rijdt is verantwoordelijk. Die zal verbaal krijgen.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: 400Km op de AGM VX50

Bericht#8 » 12 jun 2018, 08:56

ROADHOGG schreef:
gerard lift schreef:En ze hebben 2 schokbrekers achter groot pluspunt

Misschien wat voor Peter @stoyanov , groot, zwaar en lomp ! !(Peter,dus hè) :rlol: :rlol: :schater: :schater:


Wellicht een idee.
Ware het niet dat ik dan ben aangewezen op een ontiegelijke klojo van een dealer.
Eentje die ik het liefst op zijn bek zou timmeren.
Vanwege het bewust verkloten van mijn SYM, door er te weinig olie in te doen.
Eentje die mij beschuldigde van te kwader trouw zijn.
Eentje die 95 euro rekent om een gaskabel te wisselen en 40 euro voor een remhendeltje.
Eentje die tweedehands onderdelen probeert te verkopen als zijnde nieuw.
Afijn .... een rat.
En dat doe ik dus niet.
Vind het overigens geen verkeerd model...
Mijn Like is ook zoiets.
Alleen de VP heeft een betere zit.
Net als de Agility longneck.... onbegrijpelijk
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer