Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#351 » 19 apr 2018, 21:09

Ruud_B schreef:Mooie foto's Frank , je hebt ook een meer dan gave achtergrond scenery gekozen.

Goed bezig Topper!


Dank voor het compliment Ruud!

Fotografie is ook een beetje hobby van me.. Mag ik graag doen.. ;)

Elke dag is het nog steeds een plezier om op deze Liberty te rijden..!
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#352 » 09 mei 2018, 21:08

Deze week het verbruik van de Liberty weer eens bijgehouden.
Laatste keer was met behoorlijk koudere dagen en kwam toen uit op een gemiddeld verbruik van 1/43.
Deze week kwam het verbruik (met dus warmer weer) uit op 1/48 8-) Scheelt met koud of warm weer dus toch wel een beetje.. Geen verschil in routes of afstanden gereden. Puur dagelijks woon-werkverkeer en altijd volgas...

Zou wel eens willen weten wat voor verbruik Bertocello zou halen met deze scooter en zijn “zuinige” rijgedrag.. :roll:

Ik kan het geduld daar denk ik niet voor opbrengen.. :D
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#353 » 16 mei 2018, 11:22

De 6000km beurt staat alweer gepland voor volgende week vrijdag.. Over drie weken zit ik voor drie maanden op een andere werkplek waardoor de km stand nog sneller zal oplopen. Rij dat 100km per week extra. Dus deze beurt kan daar nog mooi voor.

In de tussentijd geen klagen over de New Liberty gehad. Elke dag prima starten. Motortje loopt prachtig en zonder haperingen of wat dan ook. Best een saaie scooter eigenlijk :D
Nee, nog steeds super tevreden over deze machine... ;)
0 x

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#354 » 13 jun 2018, 20:55

Ruud_B schreef:Dag heren,
Ja! Dit had ik nu ook! De variokap vind ik een jammerlijke keuze van Piaggio. Vind em een stuk minder subtiel.
Ik ben het met @Frans eens dat , ook ik, de scooter er niet op zou afwijzen . Dat dan weer niet.
@JMans....zou u ook een fotootje willen plaatsen van de scooter met het nieuwe windscherm van Malossi erop?
Heren gegroet...
Ruud

Op verzoek een foto van de scooter met windscherm. De reden dat ik dit nu pas plaats is dat door allerlei omstandigheden hij pas sinds een week goed op de scooter zit :) Ik moet zeggen, ik ben er al met al wel blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

Oh, en die zwarte variokap is er zo af te halen hoor, het is alleen maar kosmetisch, daaronder zit de oude vertrouwde zilveren blok.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#355 » 13 jun 2018, 21:39

Ziet er netjes uit! Wel een stukje groter dan de originele van Piaggio. Hierdoor uiteraard wel meer beschutting voor regen en dergelijke ;)

Hoe bevalt je de new Liberty nu verder...?
0 x

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#356 » 14 jun 2018, 08:13

Supreme81 schreef:Ziet er netjes uit! Wel een stukje groter dan de originele van Piaggio. Hierdoor uiteraard wel meer beschutting voor regen en dergelijke ;)

Hoe bevalt je de new Liberty nu verder...?

Hij gaat steeds beter rijden, verbruik is met dit warmere weer ook beter. Hoewel ik nog niet aan jou verbruikscijfers kom. In het begin zat ik op 1:38, nu op 1:42. Die 1:48 van jou wil ik eigenlijk ook wel halen.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#357 » 14 jun 2018, 09:42

JMans schreef:
Supreme81 schreef:Ziet er netjes uit! Wel een stukje groter dan de originele van Piaggio. Hierdoor uiteraard wel meer beschutting voor regen en dergelijke ;)

Hoe bevalt je de new Liberty nu verder...?

Hij gaat steeds beter rijden, verbruik is met dit warmere weer ook beter. Hoewel ik nog niet aan jou verbruikscijfers kom. In het begin zat ik op 1:38, nu op 1:42. Die 1:48 van jou wil ik eigenlijk ook wel halen.


Goed om te horen dat hij bevalt..! Gemiddeld is het bij mij ook vaak 1/42 a 1/43. Maar ik heb laatst de proef op de som genomen en wat minder op topsnelheid gereden. Dan reed ik rond de 55 a 57 op de teller. Hiermee schoot t verbruik bij mij naar de 1/48 gemiddeld. Motortje maakt dan natuurlijk wat minder toeren wat scheelt in verbruik.
Gok als je gemiddeld 50km/h op de teller rijdt dat t verbruik wel eens boven de 1/50 uit kan komen maar heb daar nog geen geduld voor gehad....
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#358 » 14 jun 2018, 10:55

Supreme81 schreef:Oxford handvatverwarming is een feit.

Ik ben ook aan het kijken naar een setje van Oxford. Hoe ervaar jij het dat je maar 3 standen hebt? Uit, low en high.
Ik rij de hele winter door lange stukken. Op mijn Symphony had ik ook handvat verwarming. Deze had echter 5 verschillende standen. Wanneer ik lange stukken vol gas reed werden deze wel heel erg warm (warmer als door de stad met remmen stoppen en optrekken). Ook door de handschoenen heen. Daarom zette ik hem na een tijdje op standje 4 of 3.

Ik ben bang dat als ik deze koop dat het dan of standje high = kokende handen of standje low = kouwe klauwen wordt.. en niet ergens ertussenin.
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#359 » 14 jun 2018, 11:57

Leuk idee een IGet topic. :thumbsup:
Ik heb vanaf 17 februari 1770 km zonder problemen gereden met mijn Bella -B.
Inmiddels de 1000 beurt gehad met als extra de Malossi vario met Dayco riem.
Snelheid nu strak 60 km op de meter en dat is voldoende tussen het autoverkeer.
Tijdens de Tour in het Sauerland was ik een van de snelste klimmers bij de 4T scooters, dus ook dat gaat met de Malossi uitstekend.
Gisteren heb ik onder garantie een nieuwe drager voor de topkoffer gehad vanwege een scheurtje, dus dat is ook geregeld.
Nu staat het volgende onderhoud bij 6000 km gepland.
Al met al zeer tevreden met de Piaggio en de service van de dealer.
Komende zondag staat de Pannenkoekentour op het programma en daar kijk ik weer met plezier naar uit.
Tot zover en groet,
Jan-H. :feestje:

Afbeelding
Met mooi weer bij het nieuwe Maasvlakte 2 strand.
2 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#360 » 14 jun 2018, 16:37

Leuk om dat te lezen Jan-H. :thumbsup:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer