Vorige week de Django weggebracht voor een 8.000 kilometerbeurt.
Ik vond het tijd om de uitlaat te laten vervangen door een iets sportiever type. Advies gevraagd aan de dealer en deze heeft er tijdens de beurt een leuke nieuwe pijp onder gezet. Na een telefoontje dat de scooter weer klaar stond ben ik naar Bunschoten gereden en heb de Django opgehaald.
De nieuwe uitlaat viel direct op en het staat de Django zeer goed. Na de eerste keer starten inderdaad een mooie "sportieve" sound. Tijdens de trip naar huis viel het me op dat de scooter niet vloeiend accelereerde naar topsnelheid. Heel vaak leek de scooter in te houden om uiteindelijk tot max 55 a 60 op de teller de maximale snelheid behaalde. Met de gedachte dat het wel eens met de nieuwigheid van de uitlaat te maken zou hebben ben ik maar gewoon naar huis gereden.
De week erna op maandag, dinsdag en woensdag op de scooter blijven rijden zonder noemenswaardige problemen. Behalve dan het inhouden. Donderdagochtend naar Utrecht gereden. Het inhouden leek te verergeren en ik besloot om vrijdagochtend maar even de dealer te bellen. Dat werd iets eerder want op de terugweg van Utrecht naar Eemnes ging het helemaal mis. De scooter zakte steeds verder terug in snelheid en vermogen. Uiteindelijk reed de Franse leeuw nog maar 10 kilometer per uur!! Het leek net alsof de nieuwe uitlaat ervoor zorgde dat er ergens in het motorblok een blokkade optrad waardoor de scooter niet vooruit te branden was.
Bij de Shell pomp in Baarn ben ik "gered" door de ophaalservice van Koelewijn Scooters. Op dit moment wordt het probleem geannaliseerd en hopelijk snel opgelost.
Ik hou jullie op de hoogte!