Symphony total loss

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Symphony total loss

Bericht#61 » 20 jun 2018, 22:12

Gefeliciteerd kerel.

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Symphony total loss

Bericht#62 » 20 jun 2018, 22:42

Dank allemaal!

De fototjes zullen snel volgen :D

Ik heb nu iets meer als 1200 km ervaring op de Jet14. Ik kan niets anders dan lovend over het ding zijn! Hij rijd prachtig. Het uiterlijk is volledig naar mijn smaak en de rode kleur staat hem prachtig. Toch mis ik dingen als een usb lader, trip teller en een simpel klokje met daarop de tijd.

Voordat de schade expert kwam had ik mijn ST gestript. Ik heb nu dus een windscherm, topkoffer en drager liggen. Als ik dat allemaal nieuw voor de Jet aan moet schaffen dan wordt dat flink duurder. Plus dat de ST gewoon mijn scooter is :lol: Iedereen in de omgeving en op de route naar Utrecht kent mij als die ene jongen op de Symphony..
2 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Symphony total loss

Bericht#63 » 20 jun 2018, 23:55

Dennis97 schreef: :lol: Iedereen in de omgeving en op de route naar Utrecht kent mij als die ene jongen op de Symphony..


ach dat kan snel veranderen .... ik had ook met mensen van me werk dat ze me herkennen met die oude snor omdat ze 4 jaar lang niets anders gewent waren

maar ze waren snel om en veel lovende woorden , vergeet niet verandering van spijs doet eten :yahoo:

Tripteller en clock ... cockpit clockjes zijn leuk om je standen op te schrijven in het onderhoud boekje maar voor de rest .. kijk zelden op de meters tijdens het rijden

ik weet dat die in mijn 3 niet harder gaat dan 30 en in zijn 4 45 rijd
meer heb ik niet nodig ( het is dat ze wettelijk verplicht zijn anders was dat het eerste wat er af ging :-)
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Symphony total loss

Bericht#64 » 20 jun 2018, 23:58

Buiten dat is de ST gewoon een mooiere scooter om te zien. Een hoog geplaatste koplamp waarmee je beter opvalt, een moderner instrumentarium (wat beter verlicht had kunnen zijn ja) en qua verhoudingen klopt de scooter beter. Kijk eens naar de foto van de pannenkoekentour van de Jet14 naast die ene Dink. Het is een mooi gestyled ding (als je er niet op zit) maar qua formaat vergelijkbaar met een Neo's. En dat is GEEN compliment.

Ik snap heel goed waarom jij opnieuw een Symphony ST gekocht hebt. :cheers: :bighug:
1 x

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Symphony total loss

Bericht#65 » 21 jun 2018, 12:17

Ik wilde al vragen waarom geen jet 14 maar het word mij duidelijk
Ik lees wel meer ervaringen dat het een mooi ding is maar het windscherm en de zithouding valt wat tegen
Veel plezier met je nieuwe scooter
Groet Martin
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony total loss

Bericht#66 » 21 jun 2018, 17:44

Gefeliciteerd met de nieuwe ST.
Ik heb ook even overwogen om een jet14 te kopen.
Uiteindelijk ben ook weer op de ST uitgekomen.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Marktmeester
Berichten: 41

Re: Symphony total loss

Bericht#67 » 22 jun 2018, 06:31

Gefeliciteerd met de nieuwe ST. Ja ook ik stond voor de keuze. ST of Jet 14. De kop van de Jet 14 vind ik prachtig. Mooi sportief. Voor de rest voelde het minder ruim aan. Instrumentarium vond ik karig en de remschijf achter. De ST vond ik mooier afgewerkt. De passagiers treden ook netjes weg gewerkt. Nou we wachten de foto's af man.
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Symphony total loss

Bericht#68 » 23 jun 2018, 21:01

Vandaag was het al zover! Rond 11:00 uur kreeg ik een telefoontje van de dealer dat mijn nieuwe ST klaarstond. Ik was enigzins verbaasd dat ik hem al zo snel op kon halen. Afgesproken dat ik hem in de middag op kwam halen. Eerst moest ik de verzekering etc. nog regelen.

Rond 15:00 uur kwam ik aan bij de dealer. Jongens wat glimt zo'n nieuwe scooter toch mooi! Hij stond buiten in de zon op mij te wachten. Nadat de administatie in orde gemaakt was kon ik vertrekken. Een uitleg was immers niet nodig :P

Toen ik een rondje om de scooter liep om hem te checken viel mij op dat de kap boven de koplamp een beschadiging had. Dit had de dealer nog niet gezien. Afgesproken dat dit bij de eerste beurt onder garantie vervangen wordt. De eerste beurt is overigens ook al gepland voor aankomende vrijdag. Dan zal er ongeveer 600 km op de teller staan.

Ook viel mij op dat 1 van de 2 sleutels helemaal krom stond!
Afbeelding
Dit heb ik ook aangegeven en gaat ook opgelost worden.

Toen ik naar buiten liep met de scooter zag ik toevallig mijn oude ST door een deuropening in een achter kamertje staan. Dit was toch wel een droevig aanzicht..

Wat ook droevig is.. mijn oude brommer is nogsteeds niet opgehaald door de opkoper waardoor de brommer nogsteeds op mijn naam staat! Dadelijk is het Juli en moet ik weer een nieuwe maand verzekering betalen voor een brommer die al weken total loss achter in een hok staat.

Ik kan de verzekering ook niet opzeggen omdat ik dan een boete krijg voor het hebben van een onverzekerd voertuig op mijn naam. Ik weet wel dat ik de verzekering van Juli niet ga betalen..

Anyway! Een foto van mijn nieuwe scoot!
Afbeelding
Afbeelding
3 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Symphony total loss

Bericht#69 » 23 jun 2018, 22:11

Mooie scooter, daar ga je veel plezier van hebben.
De kleur is ook mooi. Mijn vorige had dezelfde kleur, ik wilde nu wat anders
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Symphony total loss

Bericht#70 » 23 jun 2018, 22:36

Gefeliciteerd! En wij hopen op regelmatige review.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Weet je dat…”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer