ONDERHOUD / REVISIE

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#91 » 24 jun 2018, 11:55

Ik weet niet welk gewicht je in de vario had in Duitsland Jan, maar de trekkracht was bij het klimmen inderdaad niet zo best.
Hoewel elke motor zijn eigen specificatie's heeft, hierbij de gegevens van de Liberty vario:
Standaard worden 6.5 gram rollen geleverd.
In de Malossi vario zijn nu 6.1 gram rollen gemonteerd.
Hoewel ik vermoed dat jouw scooter op de vlakke weg iets sneller rijdt, was de Liberty beduidend sneller bergop.
Wat vind je belangrijker? Lekker snel op het vlakke land, of sterker in de bergen.

Groet,
Jan.

Nb. Voor jouw Symphony 4takt euro2, heeft Malossi een Multivar vario type 5114206 beschikbaar.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#92 » 24 jun 2018, 12:46

M'n vario is anders dan dat ik gewend ben. Afbeelding
De ramplaat heeft andere geleiders. Heb dus nieuwe over, want ik wist dit dus niet. De rolletjes hebben een gewicht 8,4 gram. Ga dus voor een lager gewicht.
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#93 » 24 jun 2018, 13:37

@Oldy
De ramplaat heeft andere geleiders. Heb dus nieuwe over, want ik wist dit dus niet. De rolletjes hebben een gewicht 8,4 gram. Ga dus voor een lager gewicht.

OK! 8.4 gram is best zwaar voor een 50 cc.
Ben benieuwd hoe je scoot presteert met de lichtere rollen op de rit naar Den Bosch.
Graag tot zaterdag a.s. :thumbsup:
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#94 » 24 jun 2018, 14:11

Oldy schreef:M'n vario is anders dan dat ik gewend ben. De ramplaat heeft andere geleiders. Heb dus nieuwe over, want ik wist dit dus niet. De rolletjes hebben een gewicht 8,4 gram. Ga dus voor een lager gewicht.

De ramplaat geleiders zijn wel omkeerbaar. Doe dat dan ook, telkens je de ramplaat los hebt. Ze slijten na 10.000 km aan een kant en dan ga je op den duur aluminium op aluminium rijden. Hoorbaar!
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#95 » 24 jun 2018, 15:04

Zoek even uit wat er orgineel in hoort qua gewicht. In de ST zit 6 gram en sommigen rijden wat zwaarder, maar leveren in op acceleratie.

Lichtere rollen zijn niet zozeer van invloed op je topsnelheid. Die begrens je met de varioring.
1 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#96 » 24 jun 2018, 16:27

Varioring :?: :?: Die kom ik niet tegen :lol: Heb gewichtjes besteld 6 en 8 gram. Als ze binnen zijn kan ik naar hartenlust experimenteren. Nu heb ik er al een mengel moes in gedaan en kan ik van de week kijken, als ik naar mijn werk ga. Oude (donkerblauwe) gewichten 8,4 gram en de nieuwe (oranje) 5,9 gram
Afbeelding
:moto2: We gaan kijken hoever hij terug valt als ik de stijle helling van het viaduct op de Maasvlakte neem. :yahoo:
Laatst gewijzigd door Oldy op 24 jun 2018, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Gebruikersavatar
mcguyver
Berichten: 279

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#97 » 24 jun 2018, 16:30

Mooi project, dat heb je goed aangepakt :thumbsup:
0 x

B.R.

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#98 » 24 jun 2018, 19:33

Ik durf bijna niet meer naar de vario te kijken ;) maar standaard zitten er in de ST 5,7 gr rollen. Ik heb deze er ook in zitten tot volle tevredenheid. Merk Leovince.
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#99 » 24 jun 2018, 19:41

Blijerijder ik vind het vervelend wat jou is over komen. Maar ik heb door jouw bericht wel erg goed opgelet :!:
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#100 » 26 jun 2018, 06:49

:arrow: Zo de eerste rit naar m'n werk zit er op. Scooter loopt nu iets langzamer op de top (2km). Was toch één minuut sneller op het werk. Is dit doordat hij sneller optrekt :?:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer