ruim rondje ijsselmeer.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

ruim rondje ijsselmeer.

Bericht#1 » 28 jun 2018, 16:48

voor jullie de kop-tekst lezend denken hebben we een tocht gemist op de agenda?
nee hoor dit is een spontane rit.
nou niet helemaal spontaan maar goed
ik had nog een origineel windscherm liggen van een kymco grand dink en laat edwin ondanks zijn complete grand dink sloperij die nu net hard nodig zijn en wat andere kleine dingen die ik had liggen ook.
nou dan kan je die zooi in een doos mieteren en naar het postkantoor 9 euro betalen en klaar...je kan ze ook brengen.
dat vond ik toch iets leuker dan met de postkantoor miep te praten.
nu is edwin erug druk en dus kon dat eigenlijk alleen als ik na 15.00 uur op woensdag zou komen.
hmm nou ja vooruit frank had al eens aangeboden om mij eens te begeleiden wacht.. als ik nu eerst door de flevopolder ga en terug via noordholland. frank gecheckt of die kon ja hoor dus doen we.!
prachtige rit gehad maar niet echt warm!
afgesproken bij hakkelaarsbrug..
ik dacht zal frank vast wel een leuke weg weten nou dit lag achter amsterdam dus hier was hij niet zo bekend voor amsterdam en er naast richting kust wel bleek later op de dag.

nou dan rij ik wel voor op een leuke rit langs de vinkeveense plassen en mijdrecht.. zo op leiderdorp aankoersend kreeg ik een berichtje als je me zoekt ik ben achter...oke, ??
we zien wel dus aangekomen bij edwin zijn huis ja hoor de complete grand dink parkeerplaats vol...alle scooters ,,oh nee een aantal scooters werden klaar gemaakt voor de rit van aanstaande zaterdag
DE bosche bollen tour.
na koffie en praten komt jur er ook nog bij gezellie..!
een stief uurtje later immers we kwamen net voor drie uur aan. daar toch maar weer op het groningse aan.
en nadat we eindelijk sleutels hadden van frank zijn scoot op weg langs qruigius heet het geloof ik om uiteindelijk bij een veerpont te gaan eten.
was gezellig en lekker eten ook nog.
frank wist feiloos de weg en wat een prachtige rit.
tot purmerend heeft hij me voor gereden en daar hebben we afscheid genomen.
ik alleen verder en niet veel later de eerste fietspad/weg afsluiting nou maar omrijden.
uiteindelijk bij de afsluitdijk aangekomen maar klunnend door noordholland gekomen!
weg omleggingen dorpsfeest met kermis natuurlijk op het enige kruispunt in heel dat dorp... affijn op de afsluitdijk gestopt en al de hele dag met de luchtschroef aan het afstellen omdat er wel eens word beweerd dat als je scooter vanuit stilstand slecht weg wil rijden dit daarmee op te lossen is..nou niet dus heb vandaag met de rollen geexperimenteerd en zwaarder rollen dan de 7.2 die ik er in had zijn de oplossing nu gaat hij gewoon weg!
dus nog niet snel maar wel vlot weg .dit zijn de originele rollen weet het gewicht niet eens.denk 8 gram.??
probleem zal nu de top weer zijn ben ik bang maar dat merken we vanavond wel.
nadat ik al zingend en fluitend de afsluitdijk had afgedraaid en niemand maar dan ook niemand tegen ben gekomen!
in friesland exact het zelfde verhaal alles geregeld voor alle verkeersdeelnemers maar niet voor ….juist brommers.
om moe van te worden gelukkig ben ik daar redelijk bekend en ik dacht ga door de polders rijdt wel wat om maar goed.
op die manier toch om 2320 thuis aangekomen na net geen 500 km.

verbruik was zo gemiddeld 1 op 34..
frank bedankt jur edwin en sandra bedankt!
roelf
7 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: ruim rondje ijsselmeer.

Bericht#2 » 28 jun 2018, 21:36

kleine aanvulling de topsnelheid is bijna gelijk denk zelfs iets lager omdat het motortje meer moet werken zeg maar.
nou weer voor mekaar en gelijk de vario uitgeblazen is dat ook weer afgevinkt.

heb even uitgerekend maar heb over beide om rij provincie s grofweg 40km omgereden maar dan koos ik mijn eigen omweg zeg maar zal iets minder kunnen zijn toch al met al een flinke extra afstand
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
HarryC
Voormalig STN Lid
Berichten: 183
Contacteer:

Re: ruim rondje ijsselmeer.

Bericht#3 » 28 jun 2018, 22:08

Had gelijk even hier langs gekomen :)
1 x
Mijn eerte scooter was de Grand Dink Champage uit 2005 had hem een andere kleur gegeven en na bijna 60000 klm weg gedaan.

En nu op een Grand Dink S50 met 17086 klm op de teller

mijn langste rit was naar Mechelen heen en weer voor de proloog van de tour de France

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: ruim rondje ijsselmeer.

Bericht#4 » 28 jun 2018, 22:24

harry komt goed volgende keer oke!
gaan we doen
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: ruim rondje ijsselmeer.

Bericht#5 » 29 jun 2018, 08:01

Mooi verslag van een mooie rit
Groet Martin
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: ruim rondje ijsselmeer.

Bericht#6 » 29 jun 2018, 13:09

Moi martin
ik heb nog even gedacht om je mee te vragen echter was dit wel een mega rit. en het kwam pas in me op toen ik al onderweg was..
stom weet het!
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: ruim rondje ijsselmeer.

Bericht#7 » 29 jun 2018, 17:07

tomosje schreef:Moi martin
ik heb nog even gedacht om je mee te vragen echter was dit wel een mega rit. en het kwam pas in me op toen ik al onderweg was..
stom weet het!
roelf

Nee hoor ik had gesprek op het werk had dus niet mee gegaan dat soort gesprekken moet je komen
Ben blij dat jij het mooi hebt gehad toch een grote rit
En dat de scooter het zonder moeite doet
Groet Martin
1 x

Gebruikersavatar
HarryC
Voormalig STN Lid
Berichten: 183
Contacteer:

Re: ruim rondje ijsselmeer.

Bericht#8 » 29 jun 2018, 22:21

Wacht ik op Roelf
1 x
Mijn eerte scooter was de Grand Dink Champage uit 2005 had hem een andere kleur gegeven en na bijna 60000 klm weg gedaan.

En nu op een Grand Dink S50 met 17086 klm op de teller

mijn langste rit was naar Mechelen heen en weer voor de proloog van de tour de France

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer