Mag het 'n onsje meer zijn?

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Mag het 'n onsje meer zijn?

Bericht#1 » 13 jul 2018, 16:10

Het is zondag 24 juni 08.00 uur als we aan onze vakantie trip naar zuid Frankrijk beginnen.
Evenals vooraf gaande jaren lift de Burgman mee achter onze Corsa.
Die dag 850 km. snelweg naar Voreppe even ten noorden van Grenoble waar we onze Corsa/trailer bij het Novotel-hotel gedurende onze 8-daagse Burgman trip mogen achterlaten.

Afbeelding

Op maandag 25 juni eerst even 30 km. snelweg en dan begint de pret.
Ik had van de winter thuis reeds met Google-maps de omgeving verkend en met Tyre een route uitgezet voor de TomTom over de meest afgelegen en mooiste weggetjes.

De onbekende Noyer-pas ontvouwde zich voor onze ogen als een van de mooiste passen waar we ooit gereden hebben, niet de hoogte en de moeilijkheidsgraad van bv. een Stelvio-pas...maar zeker zo mooi.

Afbeelding

Op de pas-hoogte een goed restaurant en een terras met een prachtige view.

Afbeelding

Onze eerste tussenlanding zou na ca. 200 km. in het gezellige bergdorpje Barcelonette zijn.
Met onderweg natuurlijk de nodige tussen-tussenlandingen om van de omgeving te genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dinsdag 26 juni gingen we verder zuidwaarts over diverse bergpassen waarvan de Col de la cayolle en de Col de Turini de hoogste en meest bekende waren.

Afbeelding

Afbeelding

Na ca. 250 km. arriveerden wij in Menton waar we enkele dagen zouden verblijven.
Het was 32 graden en de middellandse zee zag er vanaf ons hotel-balkon heel verleidelijk uit.

Afbeelding

Het oude stadsgedeelte van Menton is heel apart en gezellig en een bezoekje staat uiteraard op ons programma.

Afbeelding

Afbeelding

Maar natuurlijk ook even tijd voor ontspanning na al dat "afzien" in de bergen.

Afbeelding

Maar niet te lang...want we bevinden ons maar 10 km. van Monaco en daar willen we ook graag naar heen.
Een retourtje van € 11.00 voor twee personen met de trein verlost ons van een parkeerprobleem in de mierenhoop die Monaco heet.
Nou regent het in Monaco misschien 5 dagen per jaar en ja hoor...die dag regent het.
Maar echte erg vonden wij dat niet want Monaco ligt tegen een berg en het is er trap op en trap af en om dat bij 32 graden te doen is ook geen pretje dus even bij een van de talloze souvenir-winkeltjes 'n poncho kopen en gaan zien wat we willen zien,

Afbeelding

Het optrekje van de Grimaldi's

Afbeelding

De schitterende paleis tuinen.

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk even de berg af naar de haven om te kijken of daar iets voor ons bij ligt.

Afbeelding

Afbeelding

Hier lag genoeg...maar helaas niets voor ons.

Zaterdag nemen we afscheid van Menton om natuurlijk via de spannendste weggetjes naar Castellane te rijden.
Het was er warm...nee...snikheet, en mijn drankverbruik was hoger dan het benzineverbruik van de Burgman.

Afbeelding

Afbeelding

Castellane ons wel bekend van vorig jaar en een prima uitval basis voor de Gorges du Verdon die we dan ook op zondag met volle teugen gaan genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Waren de Franse lavendelboeren ons vorig jaar te snel af geweest...dit jaar waren we op tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Bij een bezoek aan het middeleeuwse dorpje Trigance moest ik om de Burgman te parkeren op een smal en sterk hellend weggetje draaien.

Afbeelding

Een verstandige motorrijder laat z'n passagier dan even afstappen om dan solo voorzichtig te keren, maar na zovele extreem moeilijke weggetjes bedwongen te hebben dacht ik dat wel even met de duo te doen.
Halverwege dreigde ik de balans te verliezen en reageerde ik gelukkig in een reflex om het enige juiste te doen nm. gas geven, daardoor herstelde de balans zich maar had ik op dat moment teveel snelheid om veilig op de smalle weg te draaien en heb ik 'n stukje "of-road" moeten nemen en ja...daar zijn ze niet voor gebouwd.
Even schrikken en slikken en verder niets aan de hand...dacht ik op dat moment.
Op de prachtige terugweg naar Castellane gedroeg de Burgman zich verder ook perfect, geen gekke geluiden of iets dergelijks.

Bij het hotel aangekomen parkeerde ik de Burgman in de achtertuin op de middenbok en dat had ik zoals achteraf zou blijken beter niet kunnen doen.

Toen we de volgende ochtend gepakt en gezakt aan onze laatste Burgman-dag richting Voreppe wilden beginnen dacht onze Burgman daar anders over...hij schakelde niet meer, niet in de automaat en niet meer handmatig.

Maarja...achteraf...door dat stukje "of-road" heeft een schakelaar bij de middenbok (wist helemaal niet dat die daar zat) een tik gekregen waardoor het ca. 1 cm. lange stifje krom was en bij het op de middenbok parkeren werd deze ingedrukt en bleef hij ingedrukt waardoor een beveiliging voorkomt dat de CVT schakelt.

Achteraf
betekend dat ik hier thuis achter kwam.

Tja...verzin dit maar eens!

Ik kwam er in elk geval niet op en heb ten einde raad de ANWB-alarmcentrale ingeschakeld.
De volgend stressprocedure volgde:
Met een taxi van Castellane naar het 60 km. zuidelijker gelegen Grasse gereden om een huurauto op te halen. (€ 150.00 taxi kosten)
Met de huurauto dezelfde dag 310 km. door de bergen naar Voreppe waar onze auto met trailer bij het hotel geparkeerd stonden.
De volgende dag eerst de huurauto in Grenoble inleveren en met de taxi terug naar ons hotel in Voreppe (€ 32.00 taxi kosten) om vervolgens met de Corsa en trailer naar Castellane te rijden om de gestrande Burgman op te halen, een retourtje van 500 km. door de bergen...pppfff!

Na een extra overnachting in Voreppe ( ANWB bedankt) de 850 km. thuisreis naar Heerlen aan getreden waar we woensdag 4 juli ca. 18.00 uur arriveerden.

En eigenlijk...zijn we nu aan vakantie toe!

;) Jo & Marian.
8 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Mag het 'n onsje meer zijn?

Bericht#2 » 13 jul 2018, 16:59

Mooi verslag en schitterende foto's.
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Mag het 'n onsje meer zijn?

Bericht#3 » 13 jul 2018, 17:50

Dat ziet er weer prachtig uit.

Jammer van de pech, en de daarmee gepaard gaande kosten.
Misschien maar gauw nog een weekje op stap, om rustig bij te komen ???

gr, Henk
1 x

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Mag het 'n onsje meer zijn?

Bericht#4 » 13 jul 2018, 18:30

Omdat we wel eens vaker onderweg zijn heb ik al jaren ANWB wegenwachthulp - Europa en een doorlopende reis-en annuleringsverzekering.

De een heeft de huurauto geregeld en de ander de onvoorziene extra kosten.
En die stonden reeds 4 dagen na het indienen op mijn rekening. :thumbsup:

Goed verzekerd onderweg zijn is zeker zo belangrijk als een goede technische staat van je voertuig.

Gr. Jo
3 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Mag het 'n onsje meer zijn?

Bericht#5 » 13 jul 2018, 19:29

Mooi Jo, jammer van de pech op het laatst. Mooie foto's.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Mag het 'n onsje meer zijn?

Bericht#6 » 13 jul 2018, 20:00

Eind goed, al goed. Maar wat en mooie route hebben jullie gereden.
Met dank en groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: Mag het 'n onsje meer zijn?

Bericht#7 » 16 jul 2018, 09:45

Ik haal het niet bij de pannenkoeken - en braadworst meetings of klapband verhalen...maar voor de 4 leuke reactie een hartelijk dank je wel!

Daar doe je toch alle "moeite" voor!

Groetjes, Jo
2 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Mag het 'n onsje meer zijn?

Bericht#8 » 16 jul 2018, 12:50

Ik heb het wel gelezen en genoten van de jaloersmakende foto's. In de haast alleen een like gegeven ipv een reactie, zoals ik in het hongarijedraadje van henk ook meermaals heb gedaan. Het zijn dan ook zulke mooi avonturen dat ik niet zo goed woorden weet die daar wat aan toevoegen.

Als ik voor mijzelf spreek was het niet mijn bedoeling om je te kwetsen door niet te reageren...
2 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Mag het 'n onsje meer zijn?

Bericht#9 » 16 jul 2018, 13:04

Meatlove schreef:Ik heb het wel gelezen en genoten van de jaloersmakende foto's. In de haast alleen een like gegeven ipv een reactie, zoals ik in het hongarijedraadje van henk ook meermaals heb gedaan. Het zijn dan ook zulke mooi avonturen dat ik niet zo goed woorden weet die daar wat aan toevoegen.

Als ik voor mijzelf spreek was het niet mijn bedoeling om je te kwetsen door niet te reageren...


een like geven laat je al blijken dat het mooi is inderdaad


en wat betreft de fotos zijn zeker mooi ...
en ook de complimenten aan je vrouw :-)
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Mag het 'n onsje meer zijn?

Bericht#10 » 16 jul 2018, 18:54

Laat je hierdoor niet uit het veld slaan, Jo.

Mede door verslagen en foto's, zoals jij die hier hebt neergezet, raak ik geinspireerd om er met mijn scooter op uit te gaan, en het buitenland te bezoeken.
Ik heb de teleurstelling van de matige reacties al een jaar geleden van me af geschud.

Vele uren ben ik in de weer geweest met het maken van foto's. en het verzamelen van informatie.
Tegenwoordig steek ik wat meer tijd in mijn vakantie, en wat minder in het maken van verslagen.

Ik hoop dat je al jullie ervaringen met ons blijft delen, want de reizen die jij met Marian maakt, zijn om te smullen.

gr, Henk
1 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer