Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km

Gebruikersavatar
cowboyspeedy
Berichten: 92

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1481 » 09 jul 2018, 21:21

hallo mensen
ik zat op google te zoeken naar ervaringen met de sym symphony en kwam toen op dit forum .
maar nu heb ik toch een vraagje er over . want verbruikt de scooter ook veel olie buiten de normale beurten?
want ik heb altijd ene kymco gehad en als ik dara na een jaar lange ritten maakten van ongeveer 80 a 90 km heen dan moest ik als ik weer thuis was de volgende dag wat olie bij vullen . rij nu op een peugeot speed fight 4 en nu heb ik daar geen last van
maar het nadeel van die scooter is dat de kappen zo erg slap op de scooter zijn gemonteerd . want als het maar een duw krijgt breekt de kap los aan de bovenkant . dus ik ben opzoek naar een andere scooter
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1482 » 09 jul 2018, 22:16

cowboyspeedy schreef:hallo mensen
ik zat op google te zoeken naar ervaringen met de sym symphony en kwam toen op dit forum .
maar nu heb ik toch een vraagje er over . want verbruikt de scooter ook veel olie buiten de normale beurten?
want ik heb altijd ene kymco gehad en als ik dara na een jaar lange ritten maakten van ongeveer 80 a 90 km heen dan moest ik als ik weer thuis was de volgende dag wat olie bij vullen . rij nu op een peugeot speed fight 4 en nu heb ik daar geen last van
maar het nadeel van die scooter is dat de kappen zo erg slap op de scooter zijn gemonteerd . want als het maar een duw krijgt breekt de kap los aan de bovenkant . dus ik ben opzoek naar een andere scooter


Doe jezelf even voorstellen in een apart topic.
Vinden we leuk hier.

Kymco heeft een bepaalde series scooters gehad met foute cilinders.
Deze gebruikten olie. Bekend probleem.
Als je hem destijds nieuw had gekocht kon dat gewoon onder garantie verholpen worden.

Brekende kappen... Laat Brute Force het maar niet horen...
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
cowboyspeedy
Berichten: 92

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1483 » 10 jul 2018, 04:31

stoyanov schreef:
cowboyspeedy schreef:hallo mensen
ik zat op google te zoeken naar ervaringen met de sym symphony en kwam toen op dit forum .
maar nu heb ik toch een vraagje er over . want verbruikt de scooter ook veel olie buiten de normale beurten?
want ik heb altijd ene kymco gehad en als ik dara na een jaar lange ritten maakten van ongeveer 80 a 90 km heen dan moest ik als ik weer thuis was de volgende dag wat olie bij vullen . rij nu op een peugeot speed fight 4 en nu heb ik daar geen last van
maar het nadeel van die scooter is dat de kappen zo erg slap op de scooter zijn gemonteerd . want als het maar een duw krijgt breekt de kap los aan de bovenkant . dus ik ben opzoek naar een andere scooter


Doe jezelf even voorstellen in een apart topic.
Vinden we leuk hier.

Kymco heeft een bepaalde series scooters gehad met foute cilinders.
Deze gebruikten olie. Bekend probleem.
Als je hem destijds nieuw had gekocht kon dat gewoon onder garantie verholpen worden.

Brekende kappen... Laat Brute Force het maar niet horen...

dat van de cilinders wist ik ook
die heb ik ook laten na gaan maar dat was niet die van mij
het was niet veel olie maar wel wat en ik heb nu de peugeot en nu heb ik daar geen last meer van
vandaar dat ik het vroeg of de sym dat ook had
en wat de kappen betreft . heb ze nu al 2 keer vervangen ,omdat ze afgebroken waren en zat de laatste storm werd ik met een windvlaag tegen een hoge vangrail geblazen en toen was het weer raak . ik bleef we overeind maar de kappen zaten weer las
0 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1484 » 10 jul 2018, 18:11

Ik rijd inmiddels mijn tweede symphony . De eerste heb ik 20.000 km gehad. De tweede heb ik sinds 3 maanden en heeft 4.000 km gereden. Heb tot nu toe nog geen olieverbruik gehad
0 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
cowboyspeedy
Berichten: 92

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1485 » 10 jul 2018, 18:53

nou dat klinkt goed hoor want ik werd gek van af en toe het olie weer bij vullen met de kymco vandaar dat ik was over gestapt op de peugeot .
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1486 » 12 jul 2018, 19:39

Inmiddels staat er al weer ruim 2500 km op de ST. Vandaag een verbruik van 1 op 50 geregistreerd over 300 km.

Wat mij opvalt is dat de scooter iets olie verbruikt. Niet enorm veel. En ik weet ook niet of dit nu mierenneuken is. Daarom vraag ik het maar gewoon. Tussen de 2 streepjes zit 2000 km. Moet ik mij hier zorgen om maken?
Afbeelding
Verder valt het mij op dat er een behoorlijke hoeveelheid van een sterk ruikend olie achtig goedje uit dit slangetje komt.
Afbeelding
Elke 300 km loopt het slangetje vol en moet ik hem aftappen. Hij lijkt uit een onderdeel van het luchtfilter te komen maar dat weet ik niet zeker.
Afbeelding
Iemand een idee wat dit is?

Verder gaat alles prima en brom ik tevreden rond :)
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1487 » 12 jul 2018, 19:58

Dit olieverbruik word ik niet zenuwachtig van. Dat kan de mijne ook wel hebben, maar dan gaat de olie er ook alweer bijna uit. Het bovenste streepje wat je tekende is trouwens boven het maximum.

Correct me if I'm wrong, maar de doorzichtige slang is van je carterontluchtingssysteem. Die moet ik ook af en toe eens aftappen. Eens in de 3 maanden of twee keer per jaar ofzo. Bij mij staat er dan een klein beetje sludge in.

Een wilde gok is dat er misschien teveel olie in de motor gezeten heeft. Bij auto's wordt dit via de carterventilatie naar boven in de motor gekwakt waardoor de motor zelfs op hol kan slaan.
Misschien is dat waar de olie vandaan komt. Misschien heb je wel druk in je carter om een andere reden.

Leg het je dealer eens voor. Ik ben benieuwd naar zijn antwoord. Helemaal omdat ik van de verhalen van jouw dealer nou niet echt kapot ben. :oops:
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1488 » 12 jul 2018, 21:38

@Dennis97 Dat olieachtige vloeistof uit het slangetje is inderdaad van de carter ontluchting. Rij je veel en lang volgas (of hoog in de toeren ) dan zit er veel in. idem Dito voor het olieverbruik. Wat je laat zien op de dipstick is maar weinig. bovendien kan het peil weer "goed" zijn als je de volgende keren dipt. Nu is er echt nog niks om je zorgen over te maken.
Om te testen zou je eens 2.000 km aan 6.200 rpm kunnen rijden?
Ik beweer dat elke 50cc'er die veel in hoge toeren draait al vlug olie gaat consumeren.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1489 » 12 jul 2018, 22:00

Ik rijd veel volgas en heb nauwelijks olieverbruik.
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1490 » 13 jul 2018, 20:16

Meatlove schreef:Leg het je dealer eens voor. Ik ben benieuwd naar zijn antwoord. Helemaal omdat ik van de verhalen van jouw dealer nou niet echt kapot ben. :oops:

Er zat inderdaad ietsjes te veel olie in ja.

Over 2 weken (de dag voor ik vertrek) gaat de ST naar de dealer voor een grote beurt + een grondige checkup waar hij helemaal binnenstebuiten gekeerd wordt. Ik zal het ze eens vragen.. maar ik verwacht dat ik een weinig bijzonder antwoord terug ga krijgen.
bertocello schreef:Ik beweer dat elke 50cc'er die veel in hoge toeren draait al vlug olie gaat consumeren.

Toch vind ik het wel vreemd. Mijn vorige ST ontzag ik echt niet wat betreft vol gas en hoog in de toeren rijden. Deze had na 23000 km geen enkel olieverbruik.
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer