Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1531 » 20 jul 2018, 22:56

nee hoor zeg niet dat een tweetakt het eeuwige leven heeft en mijn hoogste km stand met originele zuiger was 24.000km. nieuwe zuiger en veren klaar die reparatie koste me 110euro,
tegen het licht gezien van de beurten van een viertakt waarbij je natuurlijk normaal gesproken niks behalve dat theekopje olie moet vervangen
is een tweetakt goedkoper waar onderhoud betrefd echter verbruik iets hoger ik rij al jaren tweetakt rind de 1op 30 zo wie zo vaak eerder 1op 34
en natuurlijk olie al met al maakt het geen drol en een tweetakt mag dan stinken tijdens het rijden .
zet een viertakt in een hok stinkt het hele hok.
alles zijn voor en tegen maar ik persoonlijk vind die euro zooi net zo als martin schrijft tegenvallen niks tegen sym of kymco piaggio
en ieder zijn keuze
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1532 » 20 jul 2018, 23:06

tomosje schreef:persoonlijk vind die euro zooi net zo als martin schrijft tegenvallen niks tegen sym of kymco piaggio

Gelukkig! :thumbsup: :thumbsup:
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1533 » 20 jul 2018, 23:32

Verwijderd. :offtopic:
Laatst gewijzigd door M.L. op 21 jul 2018, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1534 » 20 jul 2018, 23:45

Meatlove schreef:
Ik begrijp best dat mensen plezier beleven aan hun tweetaktbrommer of oude auto, maar het is techniek uit het verleden.



:schater:

jonge kinderen lopen nu al te blaten dat iemand in een brandstof auto rijd en geen tesla voor de deur heb staan :darulez:


Van mij mogen de V8 Big blocks weer terug komen een iedereen weer in Musle cars gaan rijden ...
oja en overal de asbakken weer op tafel en limonade siroop drinken , zo groen en rood zo als ze vroeger waren zie ik ze nu niet meer staan in de winkel .

:worshippy:

Oja voor dat ik het vergeet je rijd scooter met de nieuwe euro norm ... maar wel van bijna 75 % aan plastic ... of dat goed is voor de toekomst
Als ik die van mij 3 weken buiten laat staan met een grote regenbui .. dan vind ik alleen nog maar de rubbers terug ( en mijn rvs boutjes
ja rest is afgebroken door het milieu :schater:

maar goed grapje tussen door ... maar nu weer ontopic
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1535 » 21 jul 2018, 06:24

je vergeet iets als je dan zo nodig mer cijfers wil smijten.
moet je vind ik ook de beurten rekenen bij een dealer.
immers dat jij en ik dat zelf doen is prachtig en eigenlijk genieten we ook van dat deel van het scooteren
maar gemiddeld is een beurtje van een tweetakt ongeveer 30% goedkoper doen we het volgens het boekje maakt dat op die berekening van jou grofweg 2 beurten per jaar met kleppen stellen zit voor die van jou tegen de 125euro is mij verteld tweetakt eigenlijk niet eens maar laten we jou zuiger verhaal aanhouden -30% zeg 90 euro blijft er nog de helft over van jou bezuiniging .
echter ik snap echt niet hoe je er bij.komt dat een viertakt betrouwbaarder is dan tweetakt..das gewoon niet waar ik heb echt nog nooit om de 13,000km een zuiger vervangen en zeer weinig pech eigenlijk nooit en laten we wel wezen ik ben 100%voorstander van nieuwe techniek als diebdan ook nog voor een betere wereld zorgen helemaal als ik lig te verrotten wil ik dat mijn kinderen en kleinkinderen.ook nog een gezonde wereld hebben. en miin dink stinkt niet hoor die parfumeerd zijn omgeving haha . ik ben uitermate blij met die van mij jij ook met die van jou maar ik kraak niet af ik constateer wat ik zie en hoor
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1536 » 21 jul 2018, 07:41

Wil je sleutelen en stinken neem je net als ik een rrc50 oftewel de Harley Davidson onder de brommers, als men dat niet wil dan ga je toch voor een scooter? Elk nadeel heeft een voordeel en elk voordeel heeft een nadeel. Een viertakt is Inderdaad zuiniger en verbruikt ook minder olie maar dat heeft ook te maken met de manier van smering van het motorblok. Een 2 takt wordt het blok gesmeerd tijdens de combustion en werkt het net anders. Het onderhoud aan een 4takt is daarintegen weer wel duurder door de meer aanwezigheid van meerdere componenten. 2takt is simpeler opgebouwd dus op een bepaald punt goedkoper maar naar de tijd zal verstrijken zal deze steeds duurder worden. Evolutie is vooruitgang en dat zal altijd zo blijven en men kan altijd zelf de keuze behouden waar men blijft. Ikzelf begrijp veel en zie beide voordelen en nadelen in beide kampen. Wat mij meer aanstoot geeft is meer het door je strot gedouwd worden van het euro4 verhaal van de hoofdgemeentes. Niks tegen het euro4 type want dit zal toch gewoon door gaan. Voor we het weten rijden we straks op dat water bewerkte spul. Ach wie weet waar we over een paar jaar zijn. Wie had ooit kunnen denken dat er voertuigen op koolzaad / mais ethanol / bewerkte frituurolie zouden kunnen rijden. Schieten op een ander is makkelijk luisteren en denken moeilijk.
2 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1537 » 21 jul 2018, 08:26

Verwijderd. :offtopic:

Bekijk het maar.
Laatst gewijzigd door M.L. op 21 jul 2018, 09:06, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1538 » 21 jul 2018, 08:35

sorry meatlove .
maar dit vind ik een nogal kinderachtige botte reactie.
en ik zeg niet dat een tweetakt geen onderhoud nodig heeft of beter is misschien juist door de erg achterhaalde techniek en dus volledig uitgemolken wat ontwerp betreft nog eventjes een redelijk betrouwbare scooter en zeker gezien de verandering van de brandstof immers E10 is slecht voor de rubbers van oude voertuigen zou ik me ook niet verbazen dat het smeermengsel van een tweetakt negatief beïnvloed word door die toevoeging en je dus kan wachten op elende
en ik zeg zelf dat ik nog niemand hier heb gezien of gehoord die niet met zijn euro 3 of 4 scooter is thuis gekomen lees maar terug dus dat jij je aangevallen voelt om een discussie tja..
en moderator ben ik ja maar ook gewoon een scooterrijder dus doe ik mee.
jij zweert bij je sym mag toch en dan nog kinderachtig is het krampachtig vasthouden van je gelijk en ja hoor je zal in jouw gedachte en mening gelijk hebben ik mag mijn mening toch hebben?
nee dat mag niet want euro 4/5/6? want laten we even eerlijk zijn eigenlijk slaat het nergens op dat jou nieuwe scooter aan euro 4 moet voldoen en elke nieuwe vrachtwagen aan euro 6c!
ik vind als je iets wil veranderen alle! nieuwe voertuigen aan de zelfde milieu waarde moeten voldoen wat jij?
tweetakt kymco agm of sym viertakt of hybride ..
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1539 » 21 jul 2018, 08:57

hmmm...
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Sym Symphony ST 50 4t

Bericht#1540 » 22 jul 2018, 11:22

Precies een maand geleden (22 juni 2018) had ik 59.600 km. vandaag heb ik de 63.000 op het display gezien. Starten gaat nu weer normaal, geen haperingen meer, wel wat contactspray in en rond het slot gespoten.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer