Volgorde kappen loshalen Kymco New Dink

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Volgorde kappen loshalen Kymco New Dink

Bericht#1 » 28 jul 2018, 19:38

Ik ben bezig de kappen van mn New Dink los te halen om ze te spuiten...

Ik denk dat eerste de zijkap om de passagiers-voetsteun los moet om de onderkuip achter het voorwiel los te halen, klopt dat? De neus ligt er al helemaal af.

Ik krijg die zijkap alleen niet los; 2 schroefjes eruit en dan als ik me niet vergis 3 clipjes/haakjes aan het zwarte kunststof aan de binnenzijde van de kap.

Die clipjes krijg ik echt met geen mogelijkheid los... iemand tips?
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Volgorde kappen loshalen Kymco New Dink

Bericht#2 » 28 jul 2018, 19:43

Mischien heb je hier wat aan

Hoe te doen? Loshalen kappen voorzijde New Dink

want daar staat al veel beschreven , en het is ook je eigen topic
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: Volgorde kappen loshalen Kymco New Dink

Bericht#3 » 28 jul 2018, 19:45

Haha ja das mn eigen topic... ik moet nu dus verder dan de neus en de blauwe onderkuip en blauwe kappen aan de onderkant van de zijkanten eraf hebben.
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Volgorde kappen loshalen Kymco New Dink

Bericht#4 » 29 jul 2018, 20:42

De zijkappen en het achterlicjt gaan er in 1 geheel af. Een zijkap los nemen op de scooter is niet mogelojk omdat het achterlicht er in vast geschroefd zit.

De ruggesteun en de achter spatbord waar je kenteken plaat op zit moeten er af en uiteraard het zadel. De voorste kap onder het zadel, de hakkenkast, trek je er zo af, dan met wat beleid en wat bewegen kun je zijkappen los wrikken van de zwarte kappen. Rechts achter aan de binnenkant bij het achtetlicht zit een stekker die je moet losnemen , dan kun je de komplete achterkant verwijderen.
De zij onder kappen zitten op een zelfde manier geklikt in de voeten plank.

Al dat plastic lijkt fragiel maar omdat het nu warm is is de kans dat het afbreekt een stuk kleiner. Eventueel kun je plaatsen waar de kappen vast geklikt zitten helpen met een plat bot stopmesje. Met een schroevendraaier is de kans op beschadigen groot.
1 x

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: Volgorde kappen loshalen Kymco New Dink

Bericht#5 » 30 jul 2018, 15:29

Thanks! Ik bedoel deze zij-kap:

Afbeelding

Dus echt de blauwe onderkant die om de passagierssteun heen zit en doorloopt tot het begin van de treeplank. Volgens mij hoeft daar de achterkant niet voor los, toch?

Nadat deze strook los is zou de blauwe onderkuip achter het voorwiel los moeten kunnen?
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: Volgorde kappen loshalen Kymco New Dink

Bericht#6 » 30 jul 2018, 15:31

Ik kan dus onderlangs met m'n hand erin en dan zie en voel ik die clips waarmee de blauwe strook aan de zwarte kap vastzit. Denk dat het een kwestie is van wat harder drukken dan...
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Volgorde kappen loshalen Kymco New Dink

Bericht#7 » 30 jul 2018, 19:27

Uit mijn hoofd, de punt aan de achterkant zit met een ring/gat om het busje waar het schroefje van de grote zij kap in gaat. Helemaal zeker weet ik het niet, maar morgen avond kan ik eventueel foto's van de kap plaatsen. Dan kun je bevestigings punten zien.
0 x

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: Volgorde kappen loshalen Kymco New Dink

Bericht#8 » 31 jul 2018, 13:35

Oh dat zou ik heel fijn vinden ja! Wil a. s. weekend die laatste 2 kappen netjes gaan maken namelijk.
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Volgorde kappen loshalen Kymco New Dink

Bericht#9 » 31 jul 2018, 17:03

Sorry maar ik dacht dat ik de kappen thuis had liggen, helaas liggen ze nog op mijn werk en dar kom ik de aankomende 1,5 niet :yahoo: .

Maar op deze Ebay advertentie kun je zien hoe hij vast zit. https://www.ebay.de/itm/Seitenverkleidu ... Sw~BhbGEkG
En ik heb me vergist hij zit niet met een oogje vast onder de grote zij kap, dat is bij de Grand Dink. :oops:

Schroef aan de voorkant en achter de passagiers steun er uit en dan kun je hem er af halen.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer