TimTWR - Kymco New Dink

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen. Prettig kennis te maken!
Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#51 » 07 nov 2017, 19:02

Ik herken dat Tim , zelf heb ik er ook een gladde bus in + een witte drukveer van Malossi . De laatste draagt ertoe bij ( vind ik dan én significant ) dat er een redelijk constante snelheid word gecreëerd zonder al teveel terugval bij bv tegenwind.

Vrgr Ruud
0 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#52 » 08 nov 2017, 14:27

Oh dat is nog wel een goede tip dan! Die van mij loopt nu inderdaad snel terug bij tegenwind :-(
0 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#53 » 17 mei 2018, 09:43

Inmiddels heel wat kilometers afgelegd met de New Dink :thumbsup: En dit is met een tijdje stilstand tijdens de sneeuw van afgelopen winter en een maand vakantie. Kom nu gemiddeld op 3 dagen per week heen en weer naar Rotterdam, de andere dagen werk ik veel verder van huis en ga ik met de trein of auto.

Afbeelding

Ik denk dat ik in het eerste jaar aan de 8 à 9000 km ga komen :-)

Inmiddels is ook de hoge ruit eraf; nadat ik met de scooter was omgevallen afgelopen maart was de ruit stuk. Heb de originele lage er weer opgezet en ik ben blij dat dat hoge ding eraf is. Het scheelt wel wat rijwind op je helm en bovenlichaam maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door een veeeeeeeeeeeeeeeel beter zicht. En ik rij toch best vaak in het donker en dan merk je dat goed!

Bij de val was ook de rechter passagierssteun, de remhendel en de stuurbalans beschadigd. Die zijn inmiddels vervangen door de dealer. De kappen aan de rechterkant ga ik zelf spuiten, daar zal ik nog over posten binnenkort.
1 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#54 » 17 mei 2018, 11:41

Wat eeuwig zonde van je scooter. Ik hoop dat het zelf spuiten vd kappen wel mooi uitpakt voor je.
Het is ern mooie blauwe metallic kleur.
Btw kun je het beschadigde kapwerk niet gewoon vervangen? Tegen nieuwe?

Vrgr Ruud
0 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#55 » 17 mei 2018, 13:02

Ik zou ook eens kijken naar nieuwe of gebruikte kappen.
Als je gaat spuiten kan je beter de hele scooter gelijk doen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#56 » 18 mei 2018, 09:59

De hele scooter opnieuw doen? Nee joh!! :bang!:

De enige kap die beschadigd is is de onderkuip en het uitstekende deel van 2cm^2 naast de passagiers voetsteun. Ik spuit veel vaker dingen (vooral onderdelen van auto's zoals spiegelkappen, velgen etc.) en geloof me: daar zie je niks meer van als het straks klaar is.

En de prijzen van nieuwe kappen bij Kymco zijn zodanig dat dit een betere optie is. Ik vind €190 voor een onderkuipje echt compleet belachelijk.

Helemaal netjes schuren met verschillende korrels t/m 1200 waterproof. Dan gronden, weer schuren. Weer gronden en schuren. Dan de originele lakkleur 3 of 4x erop en afhankelijk van de glans nog een paar lagen blanke lak.

Ik hoop alleen wel dat dit de originele lak is.

Als ik van dit:

Afbeelding

weer dit kan maken dan moet een onderkuip ook wel lukken :-)

Afbeelding
3 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#57 » 18 mei 2018, 11:24

Voorwaar kunstig !
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#58 » 18 mei 2018, 11:53

Respect Tim :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#59 » 27 jun 2018, 10:47

En we blijven gewoon lekker doorrijden met de scooter... al weer 6200km probleemloos op de teller. Bij 6000km weer een beurtje laten geven en dan rijdt-ie toch weer een beetje soepeler :-)
1 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Gebruikersavatar
TimTWR
Berichten: 46

Re: TimTWR - Kymco New Dink

Bericht#60 » 31 jul 2018, 14:10

Afgelopen zaterdag eens wat uurtjes besteed aan het herstellen van de beschadigde delen van de scooter. Begonnen met het spatbord en het rechter beenschild.

Allereerst de bovenste plastic-laag van die lelijke sticker afgeschuurd zodat de stickerverwijderaar beter kon intrekken:

Afbeelding

Daarna net zo lang geschuurd tot de diepste krassen eruit waren. Natuurlijk wel opgelet niet de vorm van het spatbord weg te schuren, dus ook onbeschadigde plekken moesten er aan geloven... Begonnen met korrel 60, dan 120, 400, 1000 waterproof. Daarna 2x gronden en waterproof 1200 schuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hetzelfde met het beenschild. Het afgebroken stukje mist helaas, maar als hij gemonteerd zit valt dat niet op. Wel even een nieuw gaatje geboord om hem weer goed te kunnen monteren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens moest ook het hitteschild van de uitlaat er aan geloven. Daar zaten wat diepe krassen in die ik niet weg geschuurd kreeg dus die heeft ook een behandeling met filler gehad. Had van te voren al bedacht die ook blauw te gaan maken en dat staat best goed! Alleen met monteren realiseerde ik me dat er nog een klein plaatje op de uitlaatpijp ernaast zit die nu nog zwart is, dus die zal volgend weekend ook blauw worden...

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens 3 lagen blanke lak op het spatbord... ik was aan het einde niet tevreden over de glans van de blanke lak, dus die heel voorzichtig 1200 waterproof geschuurd en opnieuw 2x gelakt. Nu glimt het naar tevredenheid :cheers:

Afbeelding

Hopelijk volgend weekend wat tijd besteden aan de laatste 2 kappen; de skirt aan de rechterkant en de onderkuip. En dan is hij weer als nieuw!
2 x
09/2017 Kymco New Dink - 10750km

Volg mijn ervaringen hier

Social Media

   

Terug naar “Stel je even voor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer