scooter stopt

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: scooter stopt

Bericht#31 » 09 aug 2018, 19:53

ferry schreef:geen rook uit de uitlaat is dit slecht ? , ik had trouwens het carter deksel er afgehaald zag niks geks
alleen bruine poeder iets op de v snaar riem


Geen rook uit de uitlaat duit erop dat er geen olie bij het mengsel word toegevoegd en dat er dus geen smering van de cilinder plaatsvind. Wat daarna dus weer kan resulteren in een warmloper.
1 x

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#32 » 09 aug 2018, 19:56

ok verstopte olie filter ? ik heb letterlijk maar 4 keer op de scooter gereden lol
snap niet hoe zo iets kan gebeuren :bang!:

nieuwe olie pomp kost 100 euro !!

https://peugeotludix.nl/oliepomp-dellor ... elektrisch
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: scooter stopt

Bericht#33 » 09 aug 2018, 20:06

FTrotsenburg schreef:
ravw schreef:
Oldy schreef:KRUIPOLIE inspuiten. daarna met een sleutel met een hefboom opnieuw proberen. Desnoods elk uur opnieuw proberen. KRUIPOLIE moet wel inwerken dus inspuiten en na 5 minuten proberen. Eventueel met een luchttol



Geen olie .. WD40 is beter en dunner, help beter


Ahum, nee sorry Ravw. Kruipolie is juist bedoeld om tussen dingen te kruipen zoals schroefdraad. Er zijn meerdere tests geweest waarbij duidelijk was dat wd40 niet of niet bepaald ver penetreerde in dit soort situaties.

En ik zou dit nu eigenlijk gaan laten oplossen door een dealer. In mijn oren klinkt het nog steeds of choke gerelateerd of misschine toch een warmloper. Ik zie namelijk op de video ook helemaal geen rook uit de uitlaat komen.


Oliën lekken uiteindelijk weg.
Vaak gebruik ik na WD40 kopervet en spuit daar nog even WD40 overheen.

het beste zou nog zijn Tri-flow teflonspray ( kost een hoop , maar je heb maar heel weinig nodig)

stukje geschiedenis:over WD 40

WD-40 staat letterlijk voor "waterverplaatsing, 40ste poging".

Dat is de naam die werd gebruikt door de chemicus Norm Larsen die WD-40 in 1953 ontwikkelde.
Larsen zocht naar een methode om corrosie tegen te gaan door middel van vochtverdrijving.
Door zijn doorzettingsvermogen had hij bij zijn 40e poging succes. Vandaar de naam "Water Displacement 40th Try".
WD40 heeft een goed penetratievermogen om diep door te dringen in de los te maken verbinding.
WD40 heeft, door zijn geringe hoeveelheid smeermiddel, maar een zeer beperkt smeervermogen.

Daarnaast ook zelf te maken een WD40 achtig iets met motorolie en petroleum.

:schater:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: scooter stopt

Bericht#34 » 09 aug 2018, 20:11

ferry schreef:ok verstopte olie filter ? ik heb letterlijk maar 4 keer op de scooter gereden lol
snap niet hoe zo iets kan gebeuren :bang!:

nieuwe olie pomp kost 100 euro !!

https://peugeotludix.nl/oliepomp-dellor ... elektrisch


gewoon naar de dealer brengen en laten nakijken .... dan voordat hij gaat beginnen met het herstellen je de prijs laten weten ... dan kan je altijd nog beslissen ..

PS voor 300 euro heb je een goede tweede hands dus laat je niet gek maken met een reparatie voor 150 euro
Laatst gewijzigd door ravw op 09 aug 2018, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#35 » 09 aug 2018, 20:13

dan word 10 km lopen naar de dealer leuk :)
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: scooter stopt

Bericht#36 » 09 aug 2018, 20:16

ferry schreef:dan word 10 km lopen naar de dealer leuk :)


hallo dat ding past zo wat in een handtas ... :schater:
En je kan ook je dealer bellen om hem op te laten halen ... kost wel wat maar dan heb je geen omkijken er naar


Of je neemt een ANWB brommer hulp onder weg jaar abbo ...

wacht even een week en rol hem buiten de stadgrens en je kan hem heel goed koop laten maken ...
Zo heeft een maat van mij al een paar dure dealer reparaties door hun laten verhelpen voor nog geen 20% van de prijs van de dealer :worshippy:

en kunnen hun hem niet maken dan brengen hun hem naar de dichtstbijzijnde dealer :-) Dus als je stadsgrens maar 1 km ver weg is , kan het wel lonen , ik woon op 40 meter van de stadsgrens ( stad waar je woont )
Laatst gewijzigd door ravw op 09 aug 2018, 20:24, 3 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#37 » 09 aug 2018, 20:17

ik heb er 400 euro voor betaald is toch wel zuur hoor !
0 x

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: scooter stopt

Bericht#38 » 09 aug 2018, 20:19

soms heb je geluk met een scoot en soms heb je minder geluk mijn ook al zo vaak overkomen en je kan zuur worden als een augurk maar daar is niemand mee geholpen . kijken wat de dealer tegenkomt en dan daarna beslissen.
2 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: scooter stopt

Bericht#39 » 09 aug 2018, 20:26

Micha schreef:soms heb je geluk met een scoot en soms heb je minder geluk mijn ook al zo vaak overkomen en je kan zuur worden als een augurk maar daar is niemand mee geholpen . kijken wat de dealer tegenkomt en dan daarna beslissen.


ach 800 gulden uitgeven aan een puch snorfiets en nog geen 1 dag later gestolen :nono1: (inc 120 gulden slot) heeft dus ook niet geholpen .. ja stond vast aan paal

ach dat is geen fijn gevoel
Laatst gewijzigd door ravw op 09 aug 2018, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 37

Re: scooter stopt

Bericht#40 » 09 aug 2018, 20:27

wat denken jullie dat het is ? dan kan ik hem dat vertellen als dit nodig is
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mechanische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

Aanmelden  •  Registreer