Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#31 » 10 aug 2018, 17:17

Een heel fijne en veilige reis gewenst.
Ik kijk uit naar je verslagen.
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#32 » 11 aug 2018, 07:57

Henk, een hele goede reis, doe voorzichtig, en kijk goed uit. En voor Jan, en Jan, die hem gaan uitzwaaien en een paar dagen met hem oprijden, geldt natuurlijk hetzelfde.
Gr, Marco.
1 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#33 » 11 aug 2018, 19:24

Dag 1

Zo, de kop is eraf.

Gisteravond heb ik de laatste spullen ingepakt, en nog een keer gekeken hoe ik in grote lijnen zou gaan rijden.
Ik moest zelf nog wat wassen, want mijn vrouw is 5 dagen geleden al met vakantie gegaan, naar haar familie in Moskou.

Om 11 uur lag ik in bed, en had helemaal niet het gevoel dat ik op vakantie zou gaan.
Lekker geslapen, en om 6 uur ging het alarm van mijn telefoon af, en ben ik gaan douchen.
Zoals ik al zei, geen vrouw thuis, dus ook niemand die koffie maakte of ontbijt.

Ik heb alle spullen op de scooter gebonden, en was, nadat ik alles gecheckt had, om half 8 klaar voor vertrek.

Afbeelding

Op naar Gorinchem, waar Oldy (Jan) en Jan-H op mij zouden wachten.
Wat was het nog koud.
Ongeveer 10 graden, een heel verschil met de temperaturen van de laatste weken.
Dus, toch maar een trui aan, en dikke handschoenen.

Bij Gouda kon ik de verleiding niet meer weerstaan, en ben ik gestopt bij McDonalds, om een ontbijtje te nuttigen, met een heerlijke kop koffie.
Niet te lang blijven zitten natuurlijk, want ik moest om 10 uur op het verzamelpunt zijn.

Afbeelding

De pont in Schoonhoven lag klaar toen ik aankwam, zodat ik daar geen tijd aan verloren ben, en direct overgezet werd.


Afbeelding

Om 10 uur precies was ik op de plaats van bestemming, en daar wachtte mij al een grote verrassing.
Niet alleen Jan en Jan waren daar, maar ook onze voorzitter Edwin, vergezeld door ons jongste lid Victor, en Mischa, en ook nog Gradje (Roadhogg)
Ze kwamen ons uitzwaaien, en om de verrassing compleet te maken, bleek Gradje ook nog eens mee te rijden tot aan de Duitse grens.


Afbeelding

Kijk, dat is saamhorigheid.
Mannen bedankt, het gaf me een warm gevoel om te zien dat jullie dit voor ons wilden doen.


Afbeelding

Nadat we nog even bijgekletst hadden, zijn we om half 11 vertrokken richting Heusden.
Via de Merwededijk, en een handvol prachtige Brabantse dorpen, kwamen we daar aan, en konden we even neerstrijken voor een kopje koffie.
Lekker op een beschut terras.

Afbeelding

Ondertussen was het al wat warmer, en kon de kleding daar weer op aangepast worden.

Ondanks de mooie wolkenlucht, waren dit eigenlijk de ideale omstandigheden om te rijden.
Zon, een beetje wind, en niet te warm.

Toen we ook nog een tweede kop koffie hadden gehad, ging de reis verder naar Den Bosch.
Dit keer ben ik eens via Bokhoven gereden, omdat Jan-H daar vroeger kennissen had wonen, en daar dus regelmatig geweest was.

Dus, even een beetje nostalgie snuiven.

Via Rosmalen zijn we richting Veghel gegaan en passeerde we Berlicum, Heeswijk en Gemert.
In Gemert hebben we ons tegoed gedaan aan een paar drankjes, en een lekkere lunch.

Heerlijk om zo rustig te genieten, en lekker bij te kletsen met de clubgenoten.

Met een gevuld buikje werd de reis voortgezet, richting Venray.

Afbeelding

Afbeelding

Een echt prachtige route, midden door de Peel.
Wat een mooie natuur. Ondanks de droogte van de laatste tijd, nog steeds mooi om doorheen te rijden.

Net voorbij Arcen, kwamen we dan aan de Duitse grens.

Afbeelding

Afbeelding

Hier namen we afscheid van onze Grad, die in zijn eentje weer richting Heeze moest.
Toch weer zo'n 80 km.. Bedankt voor je aanwezigheid. Het is altijd fijn om met jou te rijden.

Voor Jan, Jan en mezelf was het vanaf de grens nog een kleine 40 km naar het eerste hotel.
We doorkruisten hierbij heel Krefeld, wat gepaard ging met een wagonlading vol aan stoplichten.

Niettemin, om 6 uur waren we veilig en wel op de plek van bestemming, na een afstand van 255 km te hebben afgelegd.
Straks nog even iets eten en drinken, en dan maar weer mijn rust nemen.

Morgen wordt ook nog een pittige dag, met een afstand van 260 km te rijden.
Het weer ziet er goed uit, dus ik het er zin in.

Tot morgen.

gr, Henk
10 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#34 » 11 aug 2018, 19:34

Nou Henk, de kop is er af. Het grote avontuur is begonnen. Ik ga dit elke dag volgen. En wil je het nooooit meer over verkeerslichten en Duitsland hebben. :nono2: Ik heb afgelopen juni meer verkeerslichten daar gezien, dan in Nederland in een heel jaar. Ik heb er nog nu nachtmerries van. En dat zijn hele grote merries. :crazy3: Ik wacht met ongeduld het vervolg van je reis af.
Gr, Marco.
2 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#35 » 11 aug 2018, 20:30

De eerste km's zitten erop Henk.
Zal elke dag je verslagen lezen. Als ik geweten had hoe laat je in Den Bosch was had ik ook wel een stuk mee gereden. Nou fijne vakantie gewenst
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#36 » 11 aug 2018, 20:43

Veel plezier en geniet er van :-)
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#37 » 11 aug 2018, 21:05

Zo ik ben ook weer thuis, ik wou dat ik vanmorgen mij. Mond had gehouden ..... was aan het pontje in Arcen en kuikentje gaf de geest, na lang en dan bedoel ik ook láng zoeken bleek er een kabelbreuk in de kabelboom te zitten...... maar zo leert men... :boos: nu een biertje en Doc op de radio ! !
MANNEN BEDANKT VOOR DE FIJNE DAG ! ! :bighug: en voor morgen een goeie reis ! ! !
4 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#38 » 11 aug 2018, 21:55

Jeetje Grad, als ik er ook maar even niet bij ben, wil kuikentje niet meer.
Volgende reis zul je dus gewoon alle dagen mee moeten.

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#39 » 11 aug 2018, 22:04

ROADHOGG schreef:Zo ik ben ook weer thuis, ik wou dat ik vanmorgen mij. Mond had gehouden ..... was aan het pontje in Arcen en kuikentje gaf de geest, na lang en dan bedoel ik ook láng zoeken bleek er een kabelbreuk in de kabelboom te zitten...... maar zo leert men... :boos: nu een biertje en Doc op de radio ! !
MANNEN BEDANKT VOOR DE FIJNE DAG ! ! :bighug: en voor morgen een goeie reis ! ! !


Het zit je ook niet mee met dat ding ....maar gelukkig heb je het gevonden wat het was
en ben je heel thuis gekomen :worshippy:

En weet je wat de oorzaak van die breuk was ... en waar zat hij
Laatst gewijzigd door ravw op 11 aug 2018, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#40 » 11 aug 2018, 22:07

Nou, Henk een mooie en voorspoedige reis en zal met veel plezier je reis volgen.
1 x
Groeten Peter.

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Aanmelden  •  Registreer