Vakantie naar Italië en Oostenrijk

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#41 » 12 aug 2018, 00:11

Wat leuk dat jullie uitgezwaaid zijn!
Fijne vakantie en veilige km toegewenst! :sct1:
Ik verheug mij op je verslag!
1 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#42 » 12 aug 2018, 07:27

Heel veel plezier henk
1 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
ceesvanwijk3081962
Berichten: 152

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#43 » 12 aug 2018, 11:04

wens je een goede vakantie toe en blijf je volgen henk have fun
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#44 » 12 aug 2018, 11:24

geweldig dat er zoveel jullie uitzwaaien!
en gradje jij hebt volgens mij elke schroef draad en lamp van kuikentje nu in je hooft zitten.

maar ik denk dat jij ook zo ongeveer de meeste km s op een cafe racer hebt gemaakt?

je kan kuikentje denk ik nooit meer van de hand doen je bent er mee vergroeid!

henk fijne vakantie en ook ik ben jaloers.
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#45 » 12 aug 2018, 23:38

Dag 2

Gisteren zijn we, na ons heerlijk te hebben opgefrist, even naar de plaatselijke chinees gelopen,en hebben daar lekker zitten eten.
Om 10 uur was het wel tijd om rust te nemen, en wilde ik gaan slapen.
In slaap komen ging niet gemakkelijk, het was warm, en ik had een behoorlijke pijn in mijn nek.

Na nog een paar keer uit bed gestapt te zijn, heb ik toch even geslapen, en ben ik om half 7 opgestaan, om me heerlijk te gaan douchen.
Hoewel de doucheruimte niet echt groot was, kan ik alleen maar positief zijn over dit hotel.
Vriendelijke ontvangst, mooie ruime kamer, en echt superschoon.

Om 8 uur zat ik als eerste aan de ontbijttafel. Na ongeveer 5 minuten hoorde ik mijn maten al kletsen in de lobby, waar ze op mij zaten te wachten. Die heb ik dus maar even opgehaald.
Het ontbijt smaakte mij uitermate goed, en gaf me de energie die ik vandaag nodig zou hebben.

Tenminste, dat dacht ik.
Het is een zware dag geworden. Ondanks dat ik de route goed voorbereid had, kwam ik meermaals voor onaangename verrassingen te staan.
De route zou aan de buitenkant van Dusseldorf langsgaan, en dan richting Bonn, om dan via Remagen de Rijn te blijven volgen, ver voorbij Koblenz.
Een groot deel van deze route loopt via wegnummer 9.

Eerst hadden we oponthoud in Neuss, waar alle plaatselijke muziekkorpsen en gilden over de straat liepen, en al het verkeer stigezet werd.

Afbeelding

Afbeelding

Helaas werd na verloop van tijd deze weg een autoweg, waar wij niet op mogen.
Daardoor gingen we in eerste instantie dwars door Keulen.

Afbeelding

Dit leverde een hoop stoplichten op, en dus ook een hoop vertraging.
Telkens weer werden we door de navigatie misleid, en kwamen we verder van de eigenlijke route af.

Op de oever van de Rijn zijn we toen maar even gestopt, om wat foto's te maken, en de navigatie opnieuw in te stellen.

Daarna hebben we de reis voortgezet naar Bonn, en van daaraf richting Remagen.

Ik zal niet blijven zeuren over de foutieve navigatie, maar het is de hele dag fout gegaan.
Toch was het een mooie dag, want een heel groot deel van deze trip liep langs de Rijn, door het Middenrijndal.

We hebben ons over laten zetten met een pont, en hebben een redelijk stuk een landelijke tour kunnen maken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo kwamen we uit in Andernach, een van de oudste steden van Duitsland, namelijk meer dan 2000 jaar.

Afbeelding

Dit is de bolle toren, een 56 meter hoge toren, gebouwd in de 15e eeuw.

Ook de kerk is de moeite waard, maar omdat hier een bruiloft of iets dergelijks bezig was, was een bezichtiging niet mogelijk.

Afbeelding

Vanaf hier zijn we naar Koblenz gereden, waar we in de binnenstad een terrasje opgezocht hebben, voor een kop koffie, met een stuk gebak.
Maar js, vandaag ging niks soepel. Dus, ze verkochten geen gebak.
Na lang aandringen was de eigenaar\ober bereid om bij een plaatselijke bakker of collega restaurant, 3 stukken gebak te gaan halen.

En werkelijk, hij kwam met een heerlijk stuk gebak terug.
Kijk, dat maakt dan alweer een hoop goed.

Afbeelding

Na een uurtje was het wel tijd om verder te gaan, dus zijn we eerst even gaan kijken op de boulevard van de Moezel, waar Jan enkele foto's wilde maken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf Koblenz kon er eigenlijk niks meer fout gaan.
Toch wel dus, nog menigmaal stonden we voor een autoweg, en moesten we een alternatief zoeken.

Uiteindelijk is het allemaal gelukt, en hebben we weer prachtige dingen gezien, en een heerlijk stuk gereden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even voorbij Bingen hebben we zitten eten, en heb ik een lekker pilsje gedronken.
Het laatste stuk hebben we zelfs gedeeltelijk in het donker gereden, omdat het toch al laat geworden was.

De scooters hebben we op een openbare parkeerplaats staan, in de hoop dat er niks gesloopt of gestolen wordt.
Dat wordt dan de verrassing voor morgen.

Voor nu, welterusten en tot morgen.

gr, Henk
Laatst gewijzigd door henkhouet op 25 aug 2018, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
6 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#46 » 13 aug 2018, 00:03

Ja, er is niets zo klote, als een navigatie die niet mee werkt. :taz: Maar daardoor heb je wel weer dingen gezien, die je anders niet te zien zou krijgen.(mompelt iets van heel veel stoplichten). :oops: Hopelijk gaat het morgen iets soepeler dan vandaag.
Gr, Marco.
2 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#47 » 13 aug 2018, 00:41

Het heeft jullie vandaag niet meegezeten.
Maar het levert toch nog mooie plaatjes op.
Hopelijk werkt de navigatieorgen wel mee
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#48 » 13 aug 2018, 05:46

Wat een mooie methode om je verslag te maken, zeker ook de negatieve aspecten verdienen een plaats. Zoals de vele verkeerslichten, erg irritant, je zou, behalve om te eten, de woonkernen moeten vermijden.
Maar het hoeven niet altijd hallelujah verhalen te zijn, juist de tegenslagen samen met de mooie herinneringen maken zo een reis echter, fijner om te lezen. Mooie sprekende foto's.
3 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#49 » 13 aug 2018, 15:31

Uncoordinated traffic lights are a popular method to obstruct politically undesirable traffic. (That's _not_ a joke.)
Others countries place holy cows on the road or zigzag the fietspad. ;)
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Vakantie naar Florence, Italië

Bericht#50 » 13 aug 2018, 22:07

Dag 3.


Gisteren was ik behoorlijk moe.
Niet vreemd, na een rit van 265 km, met de nodige strubbelingen.

Na het inchecken zijn we dan ook meteen naar onze eigen kamer gegaan om te slapen.

Niet te lang natuurlijk, ik was rond de klok van 6 uur alweer wakker.
De kamers waren eenvoudig, en sommige dingen verdienen wat onderhoud.

Zo kwam bij mij de gordijnrail naar beneden gevallen, toen ik de gordijnen open wilde doen.

Afbeelding

Ik heb hem maar op de raam gelegd, en ben weg gegaan.

Om 8 uur zaten we alle drie aan tafel voor het ontbijt. Dit was natuurlijk voor deze vakantie de laatste keer dat we samen aan tafel zaten, want ik ga verder naar Florence, en Jan-H en Oldy gaan terug naar Krefeld, en morgen naar Nederland.

We hebben nog wat gekletst, en om 9 uur hebben we afgerekend, en zijn we naar onze scooters gelopen.
Ze stonden er alle drie nog. (Jan-H was stiekum al eerder gaan kijken)

Nadat iedereen zijn spullen in en op de scooter vastgezet had, hebben we afscheid van elkaar genomen, en gingen we onze eigen weg.
Ik had al meteen bij vertrek mijn regenoverall aangedaan, want het zag er niet best uit, en volgens de buienradar, ging de regen precies met mij dezelfde kant op.
Gezelschap stel ik enorm op prijs, maar regen hoeft niet met me mee te reizen.

Het duurde dan ook niet lang, voordat het begon te regenen. Eerst zachtjes, maar gestaag werd het een echte bui.
Nu hoort dat er ook wel een keer bij, daar ga je niet dood van.
Maar het verveelde me toch behoorlijk snel.

Hierdoor was het ook enorm glad geworden, want de scooter kwam in een slip, en ik heb enorm veel geluk gehad dat ik mijn scooter in bedwang kon houden.

Het navigeren ging eigenlijk wel goed, ik kwam door rustige dorpjes, en door mooie bossen.
Ook moest ik al meteen behoorlijk klimmen, dus werd er wel wat gevraagd van mijn scooter.

Al snel was ik, via Worms, bij Mannheim, en daar begon het gedonder opnieuw.
Sommige wegen zijn autowegen (niet te verwarren met autosnelwegen).
Helaas heeft Duitsland geen streetview bij Google Maps, zodat ik dit niet kan zien bij mijn voorbereidingen.

Het gebeurde me dan ook dat ik al op de weg zat voor ik er erg in had, en dus niet meer terug kon.
Dat rijdt niet prettig, met auto's die 100 rijden, geen vluchtstrook, en er niet meteen vanaf kunnen.

Als er dan een afrit komt, moet je opnieuw een route gaan zoeken. Maar vaak verwijst mijn Garmin me dan weer terug naar die weg.
Je kan namelijk wel "autosnelwegen vermijden" aanvinken, maar autowegen kan je niet uitschakelen.

Dus deze stad ben ik niet zonder slag of stoot door gekomen.

Uiteindelijk verder richting Sinsheim, waarbij ik door Heidelberg kwam.
Ook hardstikke druk, en telkens weer bepaalde wegen die ik niet op mocht.

Omdat het allemaal niet echt lekker ging, ben ik eerst maar even koffie gaan drinken, aangevuld met een stuk aardbeientaart.
Als je dan naar buiten kijkt, en je ziet je scooter staan, in de stromende regen, dan vraag je jezelf wel even af waarom je op deze manier vakantie wil vieren. Het is tenslotte allemaal vrijwillig en eigen keus.

Bij Sinsheim werd het gelukkig even droog, en kon ik even stoppen voor een foto.


Afbeelding


Vanf Sinsheim ben ik via Ittlingen en Gemmingen, richting Ludwigsburg gereden.

Afbeelding


Dan kom je door "Landkreis" Heilbronn, wat echt schitterend is.
Jammer van het slechte weer, want deze prachtige omgeving komt met mooi weer veel meer tot zijn recht.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Toen ik eenmaal bij Ludwigsbrug was, wilde ik via wegnummer 10 verder rijden naar Ulm.
Maar je kan het wel raden natuurlijk, ook die weg wordt dan autoweg.
En ook hier kwam ik erop, en kon er niet zo snel meer af. Auto's seinden naar me, toeterden, en maakte met vingersignalen duidelijk dat ik daar niks te zoeken had.

Dus de eerste de beste afslag genomen, en maar weer een nieuwe route zoeken.
Meteen in mijn Garmin deze weg vanaf Ludwigsbrug tot kilometers verderop, geblokkeerd.
Daardoor kreeg ik een andere route van mijn navigatie, weliswaar 16 km langer, maar ja, je moet wat.

Maar nu zat ik op een traject, waar het vol stond met verkeerslichten, en die moesten me wel hebben, want de meesten waren rood als ik kwam.

Er leek geen einde aan te komen.
Na lange tijd kwam ik toch weer op de mooiere stukken, met bergen, waar het heerlijk klimmen en dalen is.

Totdat ik in de buurt van Bissingen kwam, daar was een berg met een hellingspercentage van 17%, en dat voor vele kilometers.
Dus sukkelde ik naar boven, met een gangetje van 18 km per uur.
In de verte tekende zich alweer de volgende regenbuien af, en het was zeker dat ik die niet zou ontlopen.


Afbeelding

Afbeelding

Dat werd inderdaad een koude gure douche, terwijl ik nog maar 40 km van mijn hotel af was.
De gedachte aan een warme douche en een lekkere maaltijd, houden je dan op de been, of in mijn geval, op de scooter.

Ik arriveerde om kwart over 7 bij mijn hotel, en dat was maar goed ook, want er was alweer een regenbui in de maak,

Afbeelding

Deze laatste foto heb ik vanuit het hotel gemaakt.

Ondanks het slechte weer, en de vervelende navigatieproblemen, had ik het toch niet willen missen.
Deze dag heb ik 297 km gereden, en ben heelhuids aangekomen..

Hopelijk morgen iets beter weer.
De rit is ook korter, dus dat geeft meer rust en tijd.

Tot morgen.
Laatst gewijzigd door henkhouet op 25 aug 2018, 15:56, 2 keer totaal gewijzigd.
9 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer