SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

B.R.

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#181 » 12 aug 2018, 12:25

Het weer hebben we niet in de hand. De nacht heb je overleefd... des te fijner als het weer dan opknapt. Veel plezier nog op je verdere tocht!
1 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#182 » 14 aug 2018, 18:24

Vanwege een 4G bundel welke bijna op was heb ik de laatste 3 dagen niet direct hier kunnen posten. Daarom volgen deze nu! :)

DAG 15:

De dag begon heel relaxed. Na rustig in het zonnetje ontbeten te hebben kreeg ik een kop verse koffie aangeboden van mijn buren. Lekker! Vervolgens bepakte ik de Symphony ST en rond 10:00 uur reed ik van het kampeerterrein af. Via de smalle kronkelende boerenwegen van het Zwarte Woud reed ik richting het noorden naar de beroemde B500 Hochstrasse.

Al na 20 kilometer kwam ik het eerste "Umleitung" bord van de dag tegen. Er is werkelijk nog geen dag voorbij gegaan dat ik in Duitsland niet een afgesloten weg tegen ben gekomen. De omleidingen staan vervolgens ook zeer slecht aangegeven en ze laten je gerust 15 kilometer omrijden. Met de auto niet zo'n groot probleem, maar met de scooter is dit zeer vervelend. Na een stuk omgereden te hebben en ondertussen toch nog een klim van 1000 meter gemaakt te hebben kwam ik eindelijk aan bij de B500!

Een prachtige weg om te rijden! Maar ik ben de afgelopen week enorm verwend met al die hoge bochtige wegen van de Alpen en daarom voorlopig een beetje verpest denk ik. Tijdens de rit ben ik gestopt bij een mooi uitzichtpunt. Bij dit punt waren ze tevens bezig met grote kites. Hier heb ik een tijdje naar staan kijken. Gaaf om te zien!
Afbeelding
Afbeelding
Toen ik weer verder reed kwam ik langs een bochtige weg welke 7,5 kilometer lang met een helling van 18% naar beneden liep! Dat was echt genieten. Lekker door de bochten vliegen, ik krijg er nooit genoeg van. Gedurende de rest van de rit werd ik vaak getrakteerd op mooie uitzichten.
Afbeelding
Afbeelding
Na een tijdje gereden te hebben kwam ik per toeval door de Duitse stad Baden-Baden. Ongelovelijk maar het is daar net saint-tropez. Overal dure huizen/hotels en de straten zijn gevult met dikke sport auto's. Toen ik de Symphony ST lollig tussen twee dikke Lamborghini's wilde zetten kwam er een boze man aanlopen met de mededeling dat ik snel weg moest. Oeps!

Na uiteindelijk toch een parkeerplek gevonden te hebben naast, hoe toepasselijk, een andere Symphony ST 200cc motorscooter ben ik in het park gaan zitten om in de zon te lunchen. Na de lunch ben ik een stukje door de stad gaan lopen. Ik kwam er al snel achter dat deze stad bekend staat om haar natuurlijke warmwaterbronnen. De romeinen hebben vroeger rond deze bronnen badhuizen gebouwd. Toen hun tijd ten einde kwam zijn de bronnen in vergetenheid geraakt. Tot het jaar 1300. Vanaf toen is de stad Baden-Baden ontstaan. Vandaag de dag zijn tussen alle luxe wellness resorts de ruïnes van de romeinse badhuizen nog te bezichtigen.
Afbeelding
Afbeelding
Ik vervolgte mijn rit en kwam na een tijdje aan bij een brug over de Rijn. Tevens vormde de Rijn hier de grens tussen Duitsland en Frankrijk! Een goede stop plek was er helaas niet dus ik heb krampachtig snel een foto in de berm gemaakt. Het 6e land van mijn 50cc roadtrip kan afgevinkt worden!
Afbeelding
Na een paar kilometer in Frankrijk gereden te hebben merkte ik dat de Fransen wat minder budget hebben voor het onderhouden van de wegen. Ik moest mijn ogen echt constant op de weg houden want er zaten soms gaten tussen die, als ik daar doorheen zou knallen, echt serieuze schade aan de Symphony ST op zouden leveren. Verder was het heerlijk met een muziekje aan ontspannen cruisen in de zon op het Franse platteland.

Na de laatste 10 kilometers over een prachtige kronkelende bosweg gereden te hebben kwam ik aan bij de camping. Helaas valt deze wat tegen. Maar dat is niet erg want het is toch maar voor 1 nacht. Morgen rijdt ik verder in een 170 kilometer lange etappe naar Luxemburg!

Fijne avond!

Groeten Dennis
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
4 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#183 » 14 aug 2018, 18:28

DAG 16:

Hallo allemaal! Gister avond was ik na het schrijven van het blog nog een wandeling door het bos gaan maken. Tijdens deze wandeling kwam ik de ruïnes van het oude kasteel Ramstein tegen. Bijzonder om eens doorheen te lopen. Na de wandeling heb ik nog wat gepraat met een ander stel motorrijders en toen ben ik niet al te laat naar bed gegaan.

De nacht verliep ontzettend koud. Ook ik had het koud. Dat slaapt niet fijn. Afgelopen ochtend kon ik zelfs wolkjes blazen met mijn adem! Maar al snel kwam de zon boven de bomen uit welke de boel wat meer verwarmde. Om 09:30 uur precies draaiden ik en de bepakte Symphony ST de weg op voor een nieuwe dag.

De eerste 10 kilometers reden we via een prachtig bosrijk dal. Vervolgens steeg de weg het dal uit richting het Franse platteland. Na nog eens 10 kilometer gereden te hebben begon het tank lampje van de ST te knipperen.

De kilometers tikten voorbij. Geen dorp, mens of avontuur te bekennen. De omgeving was gewoon ronduit saai. 25 kilometer.. 50 kilometer.. 75 kilometer.. Niets! Inmiddels was mijn brandstof situatie echt zeer kritiek geworden. Normaalgesproken zet ik de tripteller bij elke tankbeurt op 0. Hierdoor weet ik hoeveel kilometer ik nog met mijn tank kan rijden. Maar omdat ik de tripteller nu gebruik om mijn vakantie te tracken was het gokken.
Afbeelding
Afbeelding
Ik stopte en bleef midden op de weg stil staan. Want er woont hier toch helemaal niemand dacht ik. Op Google zocht ik naar een dichtstbijzijnde pompstation. Deze bevond zich nog eens 10 kilometer bij mij uit de buurt. En ik had al het gevoel dat ik op benzine dampen aan het rijden was. Ik kan jullie vertellen dat het die 10 kilometers heel nerveus rijden was! Uiteindelijk verscheen het tankstation aan de horizon. Yes! Na getankt te hebben bleek er nog maar 150 mililiter bruikbare benzine in de tank gezeten te hebben. Daarmee kon ik nog zo'n 7 kilometer afleggen voor ik stil gevallen zou zijn. Dat scheelde echt helemaal niks!

Ik vervolgde mijn weg. En weer voor 10 tallen kilometers niks bijzonders! Ik reed, volgde de navigatie, gebruikte af en toe mijn knipperlicht voor niemand en stuurde vervolgens de juiste landweg in. Ik begon bij mezelf na te denken, waar ga ik het ooit over hebben in mijn blog van vandaag! Ik hoef nog maar 30 kilometer te rijden en er is de hele rit, buiten de brandstof situatie om, werkelijk niets intressants gezien of gebeurt!

Uiteindelijk kwam ik aan bij het drielandenpunt en tevens de grens naar Luxemburg! Check! Het 7e land van mijn reis kan nu afgevinkt worden.
Afbeelding
Afbeelding
Na deze grens ben ik een stuk langs de rivier de Moezel gereden alvorens ik dieper Luxemburg in reed. De laatste 15 kilometers ben ik via het prachtige Müllerthal naar de camping gereden. Bij aankomst trof ik echter een bouwput aan. De camping bleek gesloten te zijn.

Na opnieuw Google geraadpleegd te hebben ben ik naar een camping 4 kilometer verderop gereden. Deze is verder ook prima! Na mijn tent opgezet te hebben ben ik richting het nabij gelegen plaatsje La Rochette gereden voor een lekkere Pizza met een biertje.

Morgen belooft een mooie tocht te worden waarbij ik het 8e land van mijn tocht doorkruis en ik uiteindelijk mijn laatste overnachting maak in eigen land.

Voor nu een fijne avond en tot morgen!

Groeten Dennis
Afbeelding
Afbeelding
4 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#184 » 14 aug 2018, 18:33

DAG 17:

Hallo allemaal! Laat ik er maar niet omheen gaan draaien. Gisteren was geen leuke dag. Rond 08:30 uur werd ik wakker door onweersklappen. Een paar minuten later begon het flink te regenen. Ik lag nog in de tent en besloot daarom maar om mij nog een keer om te draaien. Na een uur regende het nog steeds onverminderd hard. Met veel tegenzin trok ik mijn kleding aan en kroop ik uit het kleine tentje naar buiten.

Ik rende naar de receptie. Hier heb ik betaald voor de overnachting en heb ik tevens mijn bestelde ontbijt opgehaald. Een prima ontbijt! Een sapje met een aantal verschillende broodjes en beleg boor nog geen 5 euro. Deze heb ik voor de ingang van het toiletgebouw opgegeten. Toen ik terug bij de tent aankwam was ik helemaal doorweekt. Ik stopte mijn telefoon in een plastic zakje en trok mijn regenpak aan. Vervolgens heb ik al mijn natte spullen in de stromende regen op de scooter geladen. Rond 10:30 uur startte ik de Symphony ST en reed ik het kampeerterrein af.

De kilometers kropen voorbij. Noodgedwongen moest ik mijn mobiel in mijn zak houden omdat hij anders nat werd door de regen. Hierdoor werkte de navigatie enkel op stem en ben ik wel 100 keer verkeerd gereden. Na 30 kilometer gereden te hebben kwam ik aan bij de eerste wegafzetting van de dag. Hierdoor kon ik eerst 20 kilometer terug naar het zuiden rijden alvorens ik een andere weg in kon slaan. Dit heeft mij een uur gekost. Balen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De uren kropen voorbij en het was inmiddels nog harder gaan regenen. Na 100 km gereden te hebben had ik het ijskoud en stopte bij een bushalte hokje. Daar parkeerde ik de Symphony binnen. Ik warmde mijn handen even aan de warme einddemper van de uitlaat en ging vervolgens verslagen op het bankje zitten. Ondertussen was echt alles doorweekt. Al mijn kleding, mijn slaapzak en kussen, de tent. Ik bekeek de Buienradar en zag dat ik gedurende mijn rit nog met tal rode plukken mee zou rijden. Ook had ik geen eten meer omdat de supermarkten afgelopen zondag dicht waren.

Een tijdje heb ik gedachteloos op dat bankje voor mij uitgestaard. Toen pakte ik mijn mobiel en opende ik Google Maps. Ik tikte het thuisadres in en koos voor de meest directe route. Er verscheen 320 kilometer op het scherm. Inmiddels was het 13:00 uur. Ik had het ondertussen helemaal gehad en besloot daarom in een stuk door naar huis te rijden. Ik herpakte mijzelf en stapte weer op de Symphony ST om mijn lange weg te vervolgen.

Op een bepaald moment bereik je een punt dat het je allemaal niets meer kan schelen. Ook ik bereikte dit punt. Ik zette de automatische piloot aan en reed. 10-tallen kilometers achter elkaar. In de stromende regen. Ik geloof dat ik op een moment wel 4 uur aan een stuk door gereden heb zonder ook maar te stoppen. Ik was zo gefocust op het naar huis gaan. De grens van land nummer 8 volgde! België was bereikt. Hier ben ik met een noodgang doorheen gereden.
Afbeelding
Na een paar uur, en nog 3 vervelende omleidingen, volgde eindelijk de Nederlandse grens! Ik was even vergeten hoe waardeloos het in Nederland geregeld is voor brommers. Na 3000 kilometer relaxed op de normale weg gereden te hebben werd ik direct van de weg af een of ander smal stoepje vol hobbels en gaten op geleid. Na nog geen 300 meter kwam ik alweer vast te zitten met een weg waar ik niet doorheen mocht en kon het zoeken beginnen. Ik reed verder en klapte per ongeluk door een gigantisch gat in het fietspad. De voorste schokbrekers van de ST knalden met een enorme klap op het uiterste van hun veerweg. Gelukkig heeft dit geen schade opgeleverd. Ik vloekte. Na nog geen kilometer in Nederland gereden te hebben was ik er alweer helemaal klaar mee.
Afbeelding
Inmiddels had ik best wel trek gekregen. Ik zag de M van McDonalds, parkeerde de Symphony ST en bestelde een groot menu. Heerlijk! Na hier even gezeten te hebben om enigszins op te drogen zag ik de volgende rode stip op de Buienradar aankomen en vertrok ik snel weer. Toen ik in Nijmegen aankwam zag de lucht zwart. Ik reed door en zag opeens een wit gordijn mijn kant op komen. Wham! Van het ene op het andere moment reed ik in een stortbui. Het zicht was direct teruggedrongen naar 5 meter. Binnen 5 minuten stonden alle straten blank. Ik reed door gigantische plassen die boven mijn voetenplankje uitkwamen. Het water schoot alle kanten op en ik had enorm last van aquaplanning. De scooter glibberde alle kanten op. Ik besloot dat het onverantwoord was om nu door te rijden en stopte bij de ingang van het Radboud ziekenhuis om te schuilen. Ik vroeg mij af wat er nog meer zou komen om mij ervan te weerhouden om thuis te komen. Het was bijna komisch hoeveel pech ik vandaag had. Nadat de ergste regen en onweer voorbij waren startte ik de ST en reed ik verder.
Afbeelding
Na 20 kilometer was het eindelijk, op wat gemiezer na, gestopt met regenen en de navigatie gaf nog 85 kilometer tot thuis aan toen ik merkte dat de ST heel slecht begon te trekken. Hij kwam langzaam op gang en de topsnelheid lag lager. Ook vond ik hem wat zoekerig rijden. Wat nu weer! Ik stopte om eens te kijken of ik wat kon vinden en ja hoor! Een lekke achterband. Ik zal eerlijk zijn, toen heb ik wel even hardop flink gescholden. Na 3000 kilometer is de achterband op 85 kilometer van huis lek gegaan. Hoe kan deze dag ooit nog slechter verlopen.

Met de ST aan de hand liep ik naar een afdakje. Daar heb ik de scooter op de bok gezet. Ik had zelf een propsetje bij me die nu goed van pas zou komen. Na 10 minuten zonder succes naar het lek gezocht te hebben gaf ik het op. Toen herinnerde ik mij dat ik 1 jaar lang gratis ANWB wegenwacht service bij de scooter krijg! Na het nummer ingevoerd te hebben kreeg ik een dame aan de lijn. Ik legde haar uit dat ik met een lekke band langs de weg stond en gaf mijn locatie door.

Zeer snel (20 minuten later) kwam er een ANWB auto aanrijden! Deze beste man pompte de band op en spoot hem vervolgens in met zeepsop. Hierdoor konden we, door de belletjes, vrij snel achterhalen waar het lek zat. 5 minuten later was de band geplakt. Na nog wat met de man gepraat te hebben over mijn reis vond hij mij erg dapper. Na een foto gemaakt te hebben kon ik mijn weg eindelijk weer vervolgen! ANWB-meneer, bedankt!
Afbeelding
De laatste 80 kilometers verliepen relaxed. Inmiddels was het donker geworden. Met groot licht aan reed ik over de onverlichte donkere wegen van de Veluwe en even later de Polder. Ik parkeerde de scooter rond 22:30 uur op de oprit. Ik zette het motortje uit en zuchtte.  Bemoedigend gaf ik de scooter een aantal klopjes op het dashboard.

Echt ongelofelijk hoe deze scooter de afgelopen weken op mijn reis gepresteerd heeft. Na alles wat ik tegen gekomen ben snort het kleine motortje nog steeds vol leven. Temperaturen van 40 graden, extreme regenval, hagel van 2,5 centimeter, de allerhoogste bergpassen van de Alpen met de meest steile beklimmingen en diepe dalen, slechte wegen vol gaten en hobbels, het maakt niet uit. Letterlijk alles waar ik deze scooter tijdens deze ongekend grote reis mee geconfronteerd heb heeft hij zonder problemen ondergaan. Telkens start hij weer met een druk op de knop. Klaar voor een nieuw avontuur. Petje af voor SYM! De Symphony ST zal voor mij altijd de ultieme 50cc tour scooter blijven en tijdens deze reis heeft dat keihard bewezen.

Ook ik als persoon heb van deze reis ontzettend veel geleerd. Veel nieuwe ervaringen, personen en kennis. Dit was voor mij de eerste keer dat ik compleet van mijzelf afhankelijk was. In het begin vond ik dit spannend en voelde ik mij soms wat eenzaam. Later begon ik steeds meer te genieten van de reis en de mooie plekken waar ik met mijn scooter langs kwam. Veel mensen zeggen dat het reizen met je tweewieler verslavend werkt. Dit heb ik ook zeker zo ervaren. Het lijkt mij heerlijk om dit vaker te doen. Natuurlijk heeft een reis pieken en dalen. Maar van dit soort gebeurtenissen bouw je kennis op die je bij volgende reizen weer kan gebruiken.

Ik ben nog jong en heb nog veel jaren te gaan. Deze vakantie heeft mij doen realiseren dat je niet veel nodig hebt om veel van de wereld te kunnen zien. Het waren 18 ontzettend gave dagen. Een voor mij een ongekend grote rit. Een rit waar ik voor de rest van mijn leven met een glimlach op terug zal kijken. Niet iedereen kan zeggen dat hij of zij met een 50cc scooter door 8 Europese landen is gereden. En wellicht dat dit aantal zelfs nog uitgebreid gaat worden in de toekomst!

Iedereen bedankt voor de leuke berichten en de betrokkenheid!

Groeten Dennis!
11 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#185 » 14 aug 2018, 18:49

Gelukkig kon ik alles lezen via Facebook.
Vervelend dat je zoveel slecht weer hebt gehad.
Dat kan de boel aardig verzieken.
Maar kerel, ik heb respect voor je en ben enorm trots op je.
Jij hebt het toch maar geflikt.

We spreken elkaar gauw weer.

Gr. Henk
2 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#186 » 14 aug 2018, 18:52

heel mooi geschreven en wat een avontuur zeg , ik heb je helemaal gevolgd via dit forum en facebook en Polarsteps

Maar wat een einde ... prachtig gewoon .. dat toont toch na alles wat je gedaan en gereden heb je nu toch anders gaat rijden ... je laat je niet snel meer uit het veld slaan .. en dit maak je tot een echte man , makkelijke tijden daar komt iedereen door heen , maar als het tegen zit , zie je vaak niemand meer .. juist dan moet je door gaan dat maakt het verschil tussen een Amateur of Pro
of die hard of mietje zo als sommige het zeggen

Ik doe je het niet na ... noem mij maar een mietje ... maar heb veel bewondering voor wat jij de laatste 3 weken heb laten zien
En ik denk dat je familie nu ook wel ergens opgelucht adem kunnen halen nu je weer thuis ben ...

En Zo als ik al schreef het zal nu al wel weer gaan jeuken om de volgende planning te gaan maken voor de volgende tocht ...
de ritten die je nu zal gaan maken zullen anders zijn maar wel met meer ontspanning omdat het nu je eerste keer was dat is altijd spannend


maar geniet nu even van het thuis zijn en geef je familie ook de aandacht :-)
mocht je nog eens in de buurt komen ben je van harte welkom

groetjes
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#187 » 14 aug 2018, 18:54

Ik neem mijn Pet voor je af ... WAT een prestatie heb je geleverd . :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#188 » 14 aug 2018, 18:56

Je bent een topper @Dennis97
1 x

Reyn
R.I.P. In Memoriam
Berichten: 768

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#189 » 14 aug 2018, 19:17

Respect voor je prestatie Dennis.
1 x
Sym Symphony ST 2018 euro4
Extra's: half hoog windscherm, 39l topkoffer, extra remlicht onder koffer, heidenau K66 banden

Dagrecord: 336 km

Gebruikersavatar
Jo&Marian
Berichten: 1112

Re: SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe!

Bericht#190 » 14 aug 2018, 19:47

Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie en onvergetelijke ervaring Dennis.
En alvast veel "voorpret" met het uitzoeken van de volgende reis.

Gr. Jo
1 x
Als het niet gaat zoals het moet....dan moet het maar zoals het gaat!

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer