op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#1 » 16 aug 2018, 10:42

Vorig jaar ben ik met Henkhouet op stap geweest voor slechts 1 dag en dit beviel mij zeer goed. Helaas ging het niet langer daar ik maandag weer moest werken. 'k Heb toen ook aan gegeven dat ik in 2018 graag weer mee wilde als hij weer een tocht zou maken naar het Buitenland. Tijdens de "Bossche bollen meating" Henk gesproken en gevraagd of zijn aanbod nog steeds gold. Hij bevestigde dat ik mee kon en zal de adressen van de hotels door geven om een reserving te kunnen maken. Dit keer had ik wel vakantie, maar het thuisfront wilde niet dat ik helemaal naar Italie zou gaan. Het wordt dan 2 dagen samen met Henk en dan weer 2 dagen terug. Toen Jan-H hier van hoorde wilde deze ook graag mee en heeft contact opgenomen met Henkhouet en gaat dus ook mee voor 4 dagen :arrow:

Dag 1
Zaterdag 11 augustus wordt ik met een schok wakker gemaakt door mijn vrouw. Moet jij nog niet weg? Het is 5:45 in de morgen Ik zeg: "Nee over drie kwartier" Oh ik dacht dat het al kwart voor zeven was. Ik val gelukkig weer in slaap maar waarschijnlijk door de warmte van de afgelopen dagen en de spanning van de "Grote Reis" wordt ik om 6:20 weer wakker en ik wil om 6:30 opstaan. Gelijk maar er uit gegaan, me gewassen en aangekleed om beneden mijn ontbijt en proviand voor onderweg klaar maken. Tegen 7:00 ben ik klaar en pak mijn spullen om op de Sym te laden.
Afbeelding
Als alles netjes zit naar wens is het onderhand 7:10 en besluit ik maar te gaan rijden naar de Beneluxtunnel waar ik om 8:00 heb afgespoken met Jan-H.
Bij de Botlekbrug aangekomen is de weg versperd door een hek. Er staat een bord dat de brug is afgesloten voor (brom)fietsers een verkeersregelaar achter het hek komt uit zijn auto en zegt ivm werkzaamheden afgesloten :taz: Dus zit er niets anders er op om een stuk terug te rijden en via de Hartelbrug en de Spijkenissebrug te gaan. Ik was keurig op tijd en nu dreigde ik zeker 5 min. te laat aan te komen bij de Beneluxtunnel en Jan-H kennende zou deze daar zeker 10 min of al langer daar staan te wachten. Nou ja gas er op want stoppen en bellen kost nog meer tijd. Om 8:05 arriveer ik bij de Beneluxtunnel, waar ik zie dat Jan-H net zijn telefoon heeft gepakt om mij te bellen. Een toet toet is genoeg om mij te zien en zijn telefoon op te bergen. Na elkaar begroet te hebben gaan we op weg naar de poolparkeerplaats Avelingen bij Gorkum waar we met Henk Houet hebben afgesproken tussen 10:00 -10:30. Onderweg lopen we weer vast in Barendrecht. Bij de meating "Bossche bollen liepen we hier ook vast met een andere navigatie systeem. De rijweg houdt op en wordt een busbaan met camera bewaking en het fietspad er naast is ook niet toegestaan voor brommers. Na enkele dwalingen in dit woongebied lukt het uiteindelijk om bij het station het spoor onderdoor te steken en gaan we via Rijsoord naar Hendrik-Ido Ambacht. Waarschijnlijk een afslag gemist en daardoor komen we veel te zuidelijk te zitten en komen de flats "Nieuwe Bakens" van Zwijndrecht in zicht. Opnieuw route wijzigen maar nu maar met "Google Maps" en binnen 10 minuten zien we de brug over de Noord naar Alblasserdam liggen.
Afbeelding
Vanaf hier is het in principe in één rechte lijn naar Gorkum. Om bijna 10:00 komen we op de afgesproken plek aan en tot onze verrassing staan daar meer STN'ers om Henk Houet uit te zwaaien.
Afbeelding
Na een tijdje komt Henk aan gereden. Die was natuurlijk ook verrast dat er meer STN'ers staan dan wij tweeën. Na elkaar begroet te hebben en Jan-H en ik een iets te eten hebben genomen, nemen we afscheid en gaan we opweg richting Duitsland.
Gradje gaat ook mee met zijn prachtige "Kuikentje" Henk voorop dus gelukkig hoef ik niet te navigeren. Na een tijdje rijden komen we aan in het vestingstadje Heusden. Net als in Brielle omgeven door wallen. Hier gaan we een terrasje opzoeken om wat te drinken.
Afbeelding
Hierna rijden we door het stadje heen en gaan we richting Den Bosch. Hier wil ik tanken daar mijn Sym maar een tankinhoud heeft 4,3 liter Al verder rijdend komen we aan in de plaats Gemert en daar gaan we wat eten.
Afbeelding
Hierna gaan we richting Venray en in de buurt van Arcen zullen we de grens over steken. Bij grens Nederland stoppen we even voor een foto moment en nemen we afscheidt van Grad die weer terug gaat naar zijn verblijfplaats.
Afbeelding
Het is bijna 17:00 als we Duitsland in rijden en het is heerlijk rijden zonder elke keer van de weg naar het fietspad en weer terug de rijbaan op te moeten. Na een uurtje naderen we Krefeld en daar we aan de rand bij de Rijn moeten zijn, rijden we een leuk stukje door de stad tot dat we bij ons Hotel Imperial aankomen tegenover Bahnhof Krefeld-Uerdingen. Totale afstand vandaag afgelegd 277km
Afbeelding
Om 19:30 ingechekt te hebben en onze kamers hebben geinspecteerd zijn we in de buurt wat gaan eten bij een Chinees restaurant. Heerlijk gegeten en gezellig gebabbelt zijn we naar ons hotel terug gegaan om ons bed op te zoeken. Op het forum lees ik nog dat Grad pech had toen hij net vertrokken was bij de grens waar wij afscheid hadden genomen. Gelukkig kon hij het zelf oplossen en toch veilig thuis gekomen.
Laatst gewijzigd door Oldy op 17 aug 2018, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
6 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#2 » 16 aug 2018, 13:53

Mooi geschreven Jan/Oldy.
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#3 » 16 aug 2018, 14:11

Top verslag van de eerste dag Jan.
Ik kijk nu al uit naar het vervolg van dag 2.
Groet,
Jan H.

Afbeelding
Bijna klaar voor vertrek.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#4 » 16 aug 2018, 14:34

Heusden is zooooo gaaaaaf.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#5 » 16 aug 2018, 16:28

Ik vind het altijd zo leuk om die verslagen te lezen, en de foto's erbij. Nu ook weer. Laat maar komen. Top, Jan.
gr, Marco
1 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#6 » 17 aug 2018, 01:09

Dag 2
Vandaag gaan we van Krefeld naar Alzey de grootste dagafstand van de tour, van Henk ca 260km. Afspraak is om 8:00 te ontbijten zodat we om 9:00 weg kunnen. Het beloofd een mooie warme dag te worden. Na heerlijk gegeten te hebben (Henk heeft fantastisch hotel uitgezocht) pakken we onze spullen en laden dit op onze scooters. We rijden vanuit Krefeld eerst richting Neuss. Wanneer we langs het spoor rijden en ik zie een DB-cargo trein rijden kijk ik of er eventueel een collega van mij in zit. Voor mij is wel bijzonder, want vele collega's (treinmachinist) die internationaal rijden komen hier vaak. Kans is echter zeer klein want het is zondag en er wordt bij ons gelukkig maar weinig gewerkt.
We lopen opeens tegen een fanfare aan met een hele stoet er achter, dus wachten we tot iedereen is over gestoken.
Afbeelding
Afbeelding
Hierna vervolgen we onze route en op een gegeven moment lopen we klem met de navigatie daar de weg overgaat naar een autoweg. Henk neemt een andere route en we gaan verder. We rijden nu vaak op locale wegen met veel verkeerslichten, dus dat schiet niet echt op. Na een tijdje zijn we aangeland in Köln. Het is onderhand al 11:30 en we hebben nog maar ongeveer 60 km afgelegd. Bij de Rhein houden we even pauze om te kijken of er betere route is zonder al die verkeerslichten.
Afbeelding
Het waterniveau van de rivier staat erg laag. Je kunt je haast niet voorstellen dat begin januari het peil zo hoog was dat er overal schotten geplaatst waren om het water buiten de stad te houden.
Afbeelding
Uiteindelijk heeft de navigatie een nieuwe route berekent en gaan we verder. We rijden door tot dat we in Bonn komen en ook hier regelmatig stoplichten of een weg die overgaat in een autoweg. Na een tijdje rijden we in Köningswinter en komen we aan bij een pontje wat ons naar de overkant brengt.
Afbeelding
Aan de overkant hebben we een mooie weg langs de Rhein met het spoor aan de rechterzijde en heuvellandschap aan beide kanten van de Rhein en vele kastelen op de toppen.
Afbeelding
Als maar verder rijdend komen we aan bij Andernach en nemen we een kleine pauze.
Afbeelding
Hierna gaan we weer verder naar Koblenz waar we om ca. 16:00 in de binnenstad arriveren. We trakteren ons zelf op koffie met gebak.
Afbeelding
Nadat we uitgerust zijn gaan we verder, maar eerst nog naar de boulevard daar ik hier een jaar of 14 geleden ook was.
Afbeelding
Daarna verlaten even na 17:00 Koblenz en gaan we weer verder langs de Rhein. Op een gegeven moment stoppen we even om uit te rusten, foto maken en te drinken op deze warme dag. Het is ter hoogte van de Loreley
Afbeelding
Afbeelding
We blijven de Rhein volgen tot aan Bingen am Rhein. Hier laten we de Rhein achter ons en gaan we meer het binnenland in. Na een tijdje besluiten we om eerst maar een hapje te gaan eten daar het al vrij laat was geworden. Na weer heerlijk gegeten en gedronken te hebben vertrekken richting ons hotel Landgasthof Hotel Rebe in Alzey. Het wordt al donker en komen we even na 21:30 aan in Alzey. We hebben totaal 277km gereden. Bij het hotel in het centrum is alles donker.
Afbeelding
We zetten de scooters voor de deur en Henk belt aan. Na 5 minuten worden we binnen gelaten. Helaas kunnen we de scooters niet voor de deur parkeren. Het is een winkelstraat en de eigenaar wijst ons een parkeerplaats aan op het stadsplein. De scooters parkeren we bij het plaatselijk museum en worden vast gelegd met een ketting aan een hek.
Afbeelding
Daarna gaan we gauw naar onze kamers en naar bed. Helaas morgen nemen we afscheid van Henk en gaan Jan-H en ik (Oldy) weer terug
Laatst gewijzigd door Oldy op 18 aug 2018, 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.
6 x

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#7 » 17 aug 2018, 02:37

Gaaaaaafff! Ik krijg toch zooo de kriebels na al die verslagen ik wil ook! :rlol:

Mooi verslag en mooie foto's Jan.
Ben benieuwd naar het vervolg, laat ons niet te lang wachten! :D
0 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#8 » 17 aug 2018, 10:12

Goed verhaal Jan, het is net of ik erbij ben. :schater:
Blijf benieuwd naar dag 3 en 4.
Dank en groet,
Jan-H

Afbeelding
Ja, ik was erbij en de koffie met taart smaakte prima. :thumbsup:
3 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#9 » 18 aug 2018, 07:40

Altijd leuk om zulke verslagen en de mooie foto's te bekijken. :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: op stap met Henk Houet tot Alzey, en de terug reis

Bericht#10 » 18 aug 2018, 14:22

Vannacht 3e verslag gemaakt en geplaatst. Bij het toevoegen van de foto's crashte de site alles weg :what2:
Terug naar vorige pagina hielp niet en helaas geen kopie gemaakt :taz: Jullie zullen wat langer moeten wachten :cry:
:arrow: wordt vervolgd
3 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2018”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer