Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#361 » 14 jun 2018, 16:40

Dennis97 schreef:
Supreme81 schreef:Oxford handvatverwarming is een feit.

Ik ben ook aan het kijken naar een setje van Oxford. Hoe ervaar jij het dat je maar 3 standen hebt? Uit, low en high.
Ik rij de hele winter door lange stukken. Op mijn Symphony had ik ook handvat verwarming. Deze had echter 5 verschillende standen. Wanneer ik lange stukken vol gas reed werden deze wel heel erg warm (warmer als door de stad met remmen stoppen en optrekken). Ook door de handschoenen heen. Daarom zette ik hem na een tijdje op standje 4 of 3.

Ik ben bang dat als ik deze koop dat het dan of standje high = kokende handen of standje low = kouwe klauwen wordt.. en niet ergens ertussenin.


De Oxford verwarming bevalt mij ondanks de twee standen echt super..! Had ik veel eerder moeten aanschaffen. De warmste stand is niet TE warm hoor. Warmte komt goed door de handschoen heen waardoor ze lekker opwarmen. De minst warme stand gebruik ik alleen maar op de frisse dagen/avonden/nachten dat ik geen handschoenen draag. Daar is deze stand super voor!

Gewoon aanschaffen die dingen..! :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#362 » 14 jun 2018, 17:06

@Jan-H inderdaad leuk om te lezen dat de Liberty goed bevalt..!

Ik ben de 6000km al ruimschoots gepasseerd. Voor de servicebeurt ook geen problemen of gekkigheid gehad..
Heerlijke scooter waar ik ook nog steeds met veel plezier op rij :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#363 » 28 jun 2018, 14:00

New Liberty at Night...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#364 » 07 sep 2018, 12:06

Vandaag was ik bij mijn dealer en mocht een Malossi Injtronic (CDI) testen. Mogelijk zijn er reeds meer New Liberty rijders die hierover meer willen weten, vandaar ik mijn ervaringen hier maar gelijk post. Deze CDI was zeer snel geïnstalleerd waarna ik een lange proefrit heb gemaakt. Qua acceleratie viel het tegen. Deze was met originele CDI beter. Mogelijk dat afstelling met andere rollen nog voor verbetering zou kunnen zorgen maar dat heb ik niet laten doen.
De topsnelheid ging wel enorm omhoog. Deze liep naar de 75km/h en denk dat 80km/h ook nog wel haalbaar is.
Kortom veel te hard! Mijn topsnelheid van 60km/h is meer dan prima en ook veilig voor WOK. Het is overigens wel mogelijk om de topsnelheid naar wens aan te passen dmv een ringetje.
Al met al was deze CDI het niet waard voor mij, dus er meteen weer uit laten halen..
Maar de dealer en ik zijn weer wijzer geworden..
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#365 » 07 sep 2018, 12:24

En toch heb je misschien te snel beslist. Je had kunnen testen hoeveel het verbruik zou dalen, hoeveel minder toeren je draait bij gelijke snelheid. Wat zou de prijs geweest zijn bij aankoop?
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#366 » 07 sep 2018, 12:59

bertocello schreef:En toch heb je misschien te snel beslist. Je had kunnen testen hoeveel het verbruik zou dalen, hoeveel minder toeren je draait bij gelijke snelheid. Wat zou de prijs geweest zijn bij aankoop?


Ja dat zou goed kunnen, maar alleen het CDI kastje was geloof ik al 200 euro. Als ze dan ook nog extra moeten gaan afstellen met rollen en dergelijke lopen de kosten ook wel op..
Het was wel even leuk om te proberen, maar was geen must. De Liberty rijdt fantastisch met de afstelling zoals die nu is met een Malossi vario en Dayco riem.
Heb hierna ook mogen proefrijden op een nieuwe Piaggio MP3, maar dat is weer een hele andere wereld zeg.. Wat een fantastische machine!!
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#367 » 07 sep 2018, 16:29

Supreme81, bedankt voor de info en weer leuk om zoiets te lezen. Stel als ik t.z.t ook een Piaggio Liberty koop
dan neem ik deze ervaring mee in mijn beslissing.
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#368 » 07 sep 2018, 17:18

Bella-B heeft nu op 24 km na 4000 km gereden en ben nog steeds zeer tevreden.
Met dezelfde hardware als Supreme81 rij ik ook exact 60 op de meter en dan grijpt de toerenbegrenzer onverbiddelijk in.
Is prima, maar bij een lange afdaling remt de motor wel erg stug af en zou wat meer souplesse prettiger zijn.
Voor ons vlakke land is het echter prima zo. :thumbsup:
Groet,
Jan.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#369 » 07 sep 2018, 17:48

René K schreef:Supreme81, bedankt voor de info en weer leuk om zoiets te lezen. Stel als ik t.z.t ook een Piaggio Liberty koop
dan neem ik deze ervaring mee in mijn beslissing.


Graag gedaan. Zo kunnen we elkaar mooi op de hoogte houden! Denk overigens wel dat iets lichtere rollen een ideale combinatie kunnen zijn met de Malossi CDI. De originele CDI grijpt qua toeren meteen in..
Ben nu de 8000km voorbij en de Liberty presteert nog net zo als dat ik hem kocht.. Bij de laatste onderhoudsbeurt ook geen gekke dingen behalve de remblokken van de voorrem zijn vervangen. Kan er weer een paar duizend km mee door :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#370 » 07 sep 2018, 17:52

Jan-H schreef:Bella-B heeft nu op 24 km na 4000 km gereden en ben nog steeds zeer tevreden.
Met dezelfde hardware als Supreme81 rij ik ook exact 60 op de meter en dan grijpt de toerenbegrenzer onverbiddelijk in.
Is prima, maar bij een lange afdaling remt de motor wel erg stug af en zou wat meer souplesse prettiger zijn.
Voor ons vlakke land is het echter prima zo. :thumbsup:
Groet,
Jan.


Klopt inderdaad Jan. De toerenbegrenzer is onverbiddelijk. Heb er zelf ook geen problemen mee. Motortje heeft power genoeg en met flinke tegenwind zakt hij ook bijna niet terug in snelheid. Groot pluspunt.
Was wel een mooie ervaring om met een onbegrensde CDI te rijden. Nu kan iedereen zelf bepalen wat hij of zij fijn vind qua snelheid en is het geen belemmering meer om niet voor deze scooter te kiezen... 8-)
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer