Accu opladen

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Accu opladen

Bericht#1 » 12 sep 2018, 15:52

:help2:

Ik heb de accu van de afbeelding in mijn snorscooter zitten en de oplader van de volgende afbeelding heb ik aangeschaft voor de accu om hem in de wintermaanden binnen in huis aan de lader te hangen zolang de scooter in de stalling staat.

Heb ik de goede oplader voor mijn accu :?:


Afbeelding

Afbeelding
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Accu opladen

Bericht#2 » 12 sep 2018, 15:59

@Nelis en Gaby
Ik gebruik dezelfde druppellader, deze voldoet ! !(wel op 12 V zetten :rlol: )
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Accu opladen

Bericht#3 » 12 sep 2018, 16:02

:thumbsup: top dank je
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Accu opladen

Bericht#4 » 12 sep 2018, 16:23

Mijn buurman heeft zo'n apparaat gebruikt voor z'n motor. Elke week 1 uur laden was voldoende. Of dit z'n accu een langer leven geeft betwijfel ik. Zelf staat mijn scooter de hele winter in een onverwarmde ruimte en rij af en toe toch mee naar mijn werk. Na 3 weken stilstaan bij lichte vorst 's-nachts en een dag temperatuur van 3°C starte m'n scooter zonder problemen. Accu was 2 jaar oud. Belangrijk laat de spanning niet onder de 11V komen. Diepte ontlading is slecht voor een accu. Vroeger deed m'n schoonvader op z'n boot 2 accu's 66(Ah)een lampje van 2Watt aansluiten. Elke keer op het nachttarief werd de acculader aangezet zodat ze 's-nachts werden bij geladen. Redenering accu's moeten werken. Maar na 4 a 5 jaar moesten de accu's toch vervangen worden. Ik vraag me af of al deze investering je accu een langer leven kan geven. Belangrijk is hoe sneller je :sct1: start zal je accu minder snel defect raken. :arrow: :neh!: Ben nieuwsgierig of een gelaccu langer mee gaat dan een vloeistofaccu :?:
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Accu opladen

Bericht#5 » 12 sep 2018, 16:23

Bericht verwijderd, dubbel geplaatst :?: :cry: :darulez: SLECHTE INTERNET verbinding :evil:
Laatst gewijzigd door Oldy op 12 sep 2018, 21:22, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Accu opladen

Bericht#6 » 12 sep 2018, 16:36

Gij krijgt niks meer te drinken Jan ! ! ,Je post nu zelfs al dubbel ! ! :rlol: :rlol: :bighug:
4 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Accu opladen

Bericht#7 » 12 sep 2018, 16:41

:cheers: :lol2:
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Accu opladen

Bericht#8 » 12 sep 2018, 16:58

ROADHOGG schreef:Gij krijgt niks meer te drinken Jan ! ! ,Je post nu zelfs al dubbel ! ! :rlol: :rlol: :bighug:


en daar moet ik dan binnen kort mee meerijden voor de lichttour (Eindhoven) :rlol:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Accu opladen

Bericht#9 » 17 sep 2018, 20:47

Oldy schreef:Ben nieuwsgierig of een gelaccu langer mee gaat dan een vloeistofaccu :?:


Grappig genoeg zocht ik een tijdje geleden op het verschil tussen AGM-accu's (niet van het scootermerk) en gelaccu's. Ik vond deze link wel interessant. Leuk leesvoer. :)

Sinds de komst van stop/start systemen worden er aan het 12 Volt systeem andere eisen gesteld. Een andere accutechniek is hier een onderdeel van.

Mijn ervaring leert dat deze accu's niet langer meegaan. Wat je wel moet meerekenen is dat wij eerder overgaan op vervanging, dus niet alleen bij startproblemen.

En weer ontopic: Kan volgens mij prima die lader! :thumbsup:
Een paar uurtjes per week is voldoende. Ventileer je goed als je een accu gaat laden? (knalgas)
1 x

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Accu opladen

Bericht#10 » 02 okt 2018, 14:10

Ik las ergens op het web dat sommige een kabeltje aan de scooter hebben waar ze daar direct de druppellader op aan kunnen sluiten.

Is dit mogelijk dat ik dit zelf maak :?: , zodat ik niet steeds de accu hoef te demonteren.
Kan de accu dan zomaar aangesloten blijven als je de accu aan de druppelader heb hangen :?: (kan dat geen kwaad voor de elektrische installatie van de scooter :?: ) ik heb echt geen idee.

Als dit mogelijk is, zou dat wel erg handig zijn :D , dan ga ik kijken hoe ik dit kan realiseren op mijn snorscooter.
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer