Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Gebruikersavatar
Koen
Berichten: 11

Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#1 » 13 sep 2018, 22:36

Hoi,

Dit is de eerste keer dat ik iets post op dit forum.

Sinds ongeveer drie weken ben ik de trotse eigenaar van een fonkelnieuwe Hanway Raw 50, en wel het nieuwe Euro 4 model!

Ik heb er gelijk achtertassen van een motor op gezet. De tassen die AGM vroeger verkocht worden niet meer geleverd. Mijn tassen zijn tweedehands, en al behoorlijk oud, maar ik vind ze schitterend.

De brommer is geweldig. Ik heb er nu bijna 800 kilometer op gereden, waarvan ongeveer de helft met mijn vriendin achter op. Ik heb niet echt gelet op het inrijden van de brommer. Het lijkt me moeilijk om de eerste 1000 kilometer niet harder dan 25 kph te gaan. Een keer olie ververst, op ongeveer 500 kilometer. De olie was nog heel schoon.

Een paar dingen die me opvallen aan de brommer:

- als ik de choke dichtdoe, rijdt de brommer onregelmatig. Hij staat tijdens het rijden vrijwel helemaal open.
- met zijn tweeën op de brommer rijdt de brommer beter, regelmatiger dan in mijn eentje.
- de voorrem piept behoorlijk, maar ik neem aan dat dit met wat slijtage van de remblokken wel verdwijnt.
- in het contactslot zit naast het stuurslot een stand met een symbooltje dat iets suggereert van een parkeerlicht, maar ik heb niet kunnen ontdekken wat het precies doet. Kan iemand mij dit vertellen?
- er wordt geen boekje bij de brommer geleverd. De leverancier had er ook geen een, en heeft me er maar een voor het Euro 2 model opgestuurd.
- ik weet het niet zeker, maar het oliepeil lampje lijkt wat te haperen. Het brandt af en toe, ook na het olie verversen.

Binnenkort wil ik nog een achter bagagedrager bestellen, zodat we nog meer bagage mee kunnen nemen. Deze: https://www.scooteraccessoires.nl/produ ... caferacer/

Groeten, Koen

Afbeelding

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#2 » 13 sep 2018, 22:41

Piepen van de remmen is op te lossen door de blokken schuin af te vijlen en aan de achterzijde in te vetten met een likje kopervet.
Rest moet je niet zelf op willen lossen.
Garantiewerk.
Euro 4 heeft een geregelde carburateur die gewoon fatsoenlijk ingelezen moet worden.
Dan is dat onregelmatige rijden ook weg.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#3 » 13 sep 2018, 23:13

Mooie brommer maar weer slecht afgeleverd laat het blauwe folie van je contaktslot verwijderen komt in je slot en je bent de cigaar .voor de rest lees mijn topics en vervang voor de natigheid je banden want je gaat geheid onderuit
0 x

Gebruikersavatar
Rolinda
Berichten: 336
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#4 » 13 sep 2018, 23:17

:welcome2:

Whoohooo weer een HappyCaferacer erbij!! ::-
0 x
..HappyCaferacer..

Afbeelding
Van 24-03-2017 tot 22-11-2018 caferacer raw 50
22-11-2018 A Rijbewijs, Mash 250 Scrambler
Totaal 1888 km gereden
Dag record 280 km
Volg onze avonturen op FB!https://www.facebook.com/groups/288962908449615
Brommervakantie Zwitserland 2018 https://youtu.be/tJqMS_vEOy8

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#5 » 14 sep 2018, 07:11

en weer een Hanway rijder er bij ....

welkom en veel plezier van je brommer ....
hier nog een oude versie hanway rijder

En zo als eerder geschreven is ... kijk zo snel mogelijk vopor nieuwe banden ... want met die ori banden blijven rijden is gewoon spelen met je leven ...


de vraag is niet ga ik er mee vallen , maar Wanneer gebeurd het ,
bijna iedereen die hier een Cafe racer heeft vis met de ori banden onder uit gegaan ..
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#6 » 14 sep 2018, 09:01

Koen schreef:- als ik de choke dichtdoe, rijdt de brommer onregelmatig. Hij staat tijdens het rijden vrijwel helemaal open.

Staat de hendel dan omhoog of omlaag? Gewoon voor de zekerheid dat je niet perongeluk denkt dat de choke andersom werkt

Koen schreef:- in het contactslot zit naast het stuurslot een stand met een symbooltje dat iets suggereert van een parkeerlicht, maar ik heb niet kunnen ontdekken wat het precies doet. Kan iemand mij dit vertellen?

Dit doet helemaal niets, sorry. Dit had mijn Caferacer ook toen ik hem 2 jaar terug kocht. Maar de fabriek waar ze ze bouwen kopen onderdelen zoals het contactslot natuurlijk weer ergens anders in. En het is waarschijnlijk goedkoper om het contactslot met dat logotje te kopen als zonder. Klinkt raar, maar dat is wel zo.

Koen schreef:- er wordt geen boekje bij de brommer geleverd. De leverancier had er ook geen een, en heeft me er maar een voor het Euro 2 model opgestuurd.


Geen idee hoe het bij de E4 gaat uiteraard. Maar ik moest ook even bij agm zeuren voor ik een digitale kreeg. Fysiek heb ik ook nooit gehad.
0 x

Gebruikersavatar
thomas
STN Deutschland
Berichten: 1049

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#7 » 14 sep 2018, 09:56

Koen schreef:- in het contactslot zit naast het stuurslot een stand met een symbooltje dat iets suggereert van een parkeerlicht, maar ik heb niet kunnen ontdekken wat het precies doet. Kan iemand mij dit vertellen?
Het blauwe licht? Controlelamp voor grootlicht!?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#8 » 14 sep 2018, 11:54

Vermoedelijk is dit contactslot wat ook gebruikt wordt voor motoren. Het is inderdaad een stand om parkeerlichten aan te zetten. Kan me voorstellen dat deze NIET wordt aangesloten ivm dat de accu van 50cc kleiner is dan een motor :!:
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#9 » 14 sep 2018, 12:33

Oldy schreef:Vermoedelijk is dit contactslot wat ook gebruikt wordt voor motoren. Het is inderdaad een stand om parkeerlichten aan te zetten. Kan me voorstellen dat deze NIET wordt aangesloten ivm dat de accu van 50cc kleiner is dan een motor :!:


klopt omdat ook van de hanway meer dan 50 cc verkocht worden gebruiken ze gewoon het zelfde spullen ....

gewoon allemaal basic spullen

het enige wat ik wel mis soms is waarschuwing lampen ( knipperlichten te gelijkertijd branden )maar voor de rest .. parkeer verlichting niet nodig .. staat nachts binnen
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
Aubrey
Berichten: 20

Re: Mijn nieuwe Hanway Raw 50, euro 4

Bericht#10 » 14 sep 2018, 19:17

Leuk hoor ik heb zelf ook recent een Hanway RAW 50 4takt E4 aangeschaft in Augustus 2018
Nog niet zoveel km gereden .
Alleen mijn schakel indicator stand 3 is nog stuk maar dat komt goed
Ze hadden bij de dealer nog een paar AGM tassen alleen bij ene ontbreekt de gesp , ben benieuwd wat de leverancier doet , ze zijn namelijk algemonteerd op mijn Hanway.
Wat schakelen betreft heb ik soms moeite met terug schakelen naar neutraal daar ik soms dan toch
even snel naar z.n 1 vervolgens naar z.n 2 trap dan door naar N waarschijnlijk moet ik hem nog wat langer in rijden of t koppelings pendaal bij stellen.
Afbeelding
software matig kan deze Hanway aangepast worden zodat deze iets sneller gaat ,nu nog even wachten op de juiste software .

Groetjes en veel plezier aubrey
Laatst gewijzigd door Aubrey op 02 dec 2018, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer