Bericht#24 » 14 mar 2019, 13:32
Van de week deed de startmotor het niet meer. Wel een klik, soms één draai en stop. Kunnen een paar dingen zijn: zwak contact, zwakke accu. Om bij de startmotor te komen moet het achterspatbord los. Gelukkig heb ik een heftafel, dus dat is makkelijk. Bij de startmotor gekomen zie ik dat de aansluiting er volledig naast ligt. Reden: door de dealer zijn bij de aflevering alle draden uit het zicht (en uit het water) gehouden door deze met een tyrap aan het frame te binden. Gevolg: de draad komt onder spanning te staan en na twee jaar heen en weer breekt de aansluiting dus gewoon af. Deze heb ik met veel improvisatietalent weer kunnen repareren, want de startmotor is nog prima. De draad wordt nu tegen het contact gehouden m.b.v. twee tyraps. Gelijk maar de remblokken voor en achter vervangen, deze waren op 3/4 afgesleten. Tijdje terug al de spanningsregelaar vervangen. Kon een origineel krijgen voor 25 euro. (Nieuw). Toen ook de rollen vervangen. Dit doe ik om de 5000 km, hoewel de rollen dan eigenlijk nog maar weinig slijtage tonen overigens.
Kortom, na 16.500 km nog steeds tevreden!
1 x