Er gloort hoop (Column)

Deze rubriek is voor maatschappelijke zaken, verkeersveiligheid, kritieken en columns.
Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Er gloort hoop (Column)

Bericht#1 » 06 dec 2018, 01:30

Beste mensen,

Het is alweer een tijdje rustig rondom mijn persoontje.
Beetje inspiratieloos, beetje druk met andere dingen, topdrukte op de zaak, dus weinig tijd om me ergens druk over te maken.
Wat op zich wel weer goed is.
Ik kan kwalijk elke scheet die dwars zit hier als column gaan plaatsen, want dat schiet ook niet op.
Wat uiteraard niet wil zeggen dat ik met mijn ogen en oren dicht loop.
Ik peil dagelijks onder kennissen en collegae wat er een beetje speelt onder de mensen.
En zo kom je af en toe tot opmerkelijke uitkomsten.
Het valt in mijn omgeving namelijk veel mensen op dat er erg veel fietsers worden aangereden.
Je hoeft niet per definitie bekend te zijn in Alphen aan den Rijn om te kunnen concluderen dat dat eigenlijk vrij logisch is.
Ik heb me in eerdere columns al eens uitgelaten over het weggedrag, of eigenlijk liever gezegd het wegmisbruik, van met name de jongere generatie.
3 dik op het fietspad, druk kletsend en geen oog voor het overige verkeer; maar da’s niks nieuws.
Plus dat wij als scooteraars daar binnen de bebouwde kom geen last van hebben, aangezien we meestentijds toch op de weg rijden.
Op de zomerdag is het allemaal zo erg nog niet, maar nu de dagen korter worden en de zichtbaarheid vooral ’s ochtends vroeg en na 5 uur ’s middags een issue is, valt het op hoeveel slachtoffers er inmiddels binnen een krappe maand zijn gevallen.
Geld voor een telefoonabonnement met 5 petabyte aan data en onbeperkt lullen heeft de jeugd wel, maar een daalder voor een setje lampjes is klaarblijkelijk teveel gevraagd.
Tel daarbij op dat de gouden regels die mijn generatie nog heeft geleerd; te weten dat snelverkeer voor langzaamverkeer gaat en dat rechts voorrang heeft door ons briljante politieke apparaat inmiddels naar het rijk der fabelen zijn verwezen.
Een alwetende gemeentelijke sekte heeft in al haar wijsheid besloten dat fietsers in onze gemeente in bijna 90% van de gevallen voorrang hebben.... ook waar dat ongewenst is en tot hachelijke situaties leidt die vaak ternauwernood goed aflopen (ik ben er vrijwel dagelijks getuige van).
Optelsommetje van factoren die er gezamenlijk toe hebben geleid dat schoolgaande jeugd hier als ware blindgangers over de rotondes sjeest, zonder hand uit te steken en tegen de richting in; want dat mag sinds kort in Alphen....
Oversteekplaatsen worden zonder op te kijken van het telefoonscherm al append en instagrammend genomen zonder ook maar de minste bekommering over mogelijk naderend autoverkeer,
Dit alles zoals gezegd met de zichtbaarheid van een wandelende tak in een terrarium.
En zo kon het afgelopen maand zomaar ineens gebeuren dat er vraagtekens geplaatst werden in het AD bij de voorrangsregels voor fietsers.
Ik vind het uiteraard vervelend voor de kindertjes die aangereden zijn, maar ik kon een gevoel van genoegen niet onderdrukken….
Op facebook heb ik dan ook open en bloot gevraagd, bij het zoveelste artikel, of er in ons dorp soms eerst een dode moet vallen eer men tot inkeer komt en deze belachelijke regels terugdraait.
Kennelijk wel. Want vanuit de kant van de Gemeente blijft het akelig stil.
Hoe mooi is het dan om te lezen dat er schoolgaande kinderen zijn van buiten Alphen die nota bene zelf in de krant hun vraagtekens plaatsen bij de huidige voorrangsregels!
Ik zou zeggen: Kinders… trek aan die gele hesjes en massaal op naar de glasbak. Laat je horen !
Er gloort hoop.
8 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#2 » 07 dec 2018, 11:55

In het 8 uur journaal gisteren is je topic aan de orde geweest.
De gemeenten moeten starten met het veiliger maken van de fietsroutes in hun gebied.
Dus?
Groet,
Jan-H.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#3 » 07 dec 2018, 12:22

Voorspellende gaven ?
3 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#4 » 07 dec 2018, 20:27

Rotondes waar fietsers naast rechtsom ook linksom mogen fietsen :taz: hoogst irritant . :evil: ik ben waarschijnlijk niet de enige die dit gevaarlijk vindt .
2 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#5 » 07 dec 2018, 22:16

axisissi_NL schreef:Rotondes waar fietsers naast rechtsom ook linksom mogen fietsen :taz: hoogst irritant . :evil: ik ben waarschijnlijk niet de enige die dit gevaarlijk vindt .



Het IS gevaarlijk!
Ik vind het maniakaal, masochistisch en wreedaardig. :darulez:
Kan niet anders dan dat dit is uitgedacht in een bedompt kamertje zonder daglicht, door een ooit buitenboordslotjesbeugeldragende, met jampottenbril getooide en vreselijk op school gepest zijnde, schele kleibint met pukkels, die uit is op wraak.
Zo'n gniep die stiekem een vlieg zijn vleugeltjes uittrekt en gniffelend en sadistisch grinnikend gaat zitten kijken hoe het beestje crepeert.
Zo'n type dat koffieprut met sambal strooit tegen katten in de tuin en gebakken sponzen neerlegt voor honden
en visdraad ,op keelhoogte, in de brandpoort spant voor de buurman waar hij een hekel aan heeft.
Iemand die op de markt in het geniep op de pootjes van kleine hondjes gaat staan en inwendig geniet van het gegil.
Een gluiperd die in restaurants expres over de bril piest.
En die in de bus stiekem een vink uit zijn neus haalt en hem onopvallend aan de leuning smeert.
Zo eentje die op een verjaardag expres het laatste cakeje van de schaal grist en gauw een hap neemt zodat oma met parkinson opgezadeld zit met een vruchtengebakje wat altijd daar breekt waar je het niet verwacht.
Zo'n figuur waar RTL en SBS9 speciale programma's voor hebben en waarvan de kinderen bij de logopedist lopen.
Iemand die bij het betreden van het zwembad eventjes veelbetekenend naar de dame achter de balie kijkt en met zijn wijsvinger op zijn jaarabonnement tikt.
En wiens vrouw zich het leplazerus radert in de Burda omdat ze nooit kleding mag kopen.
Je kent ze wel; die types wiens haar alleen met een hondenkam en een hele pot brilliantine in bedwang is te houden.
Die met een ouderwetse Gazellefiets rijdt... niet met remkabels, maar met van die chromen stangen... die ook nog eens elke week in de poetsolie wordt gezet.
Zo'n stiekemerd die winden laat in de lift, nadat hij witte bonen heeft gegeten en dan onschuldig om zich heen gaat staan kijken.
Zo'n figuur dat er op staat dat hij op het exacte stoelnummer in het vliegtuig gaat zitten, zodat er 5 mensen moeten gaan omzitten.
Iemand die kraanwater besteld als hij een rondje moet geven, maar wel een Chivas Regal neemt als een ander aan de beurt is.
Die bij de McDonalds stampij maakt om gratis etensbonnen te versieren.
Waar een baksteen in de stortbak ligt en waar 's avonds het hele gezin achter elkaar op het toilet moet om vervolgens alles in 1 x door te trekken.
Iemand die collega's verklikt bij zijn chef, om in een goed blaadje te komen en op wiens bureau altijd alles tot op de vierkante cm geordend ligt.
Eentje die altijd de nietjes uit zijn theezakjes haalt omdat hij zijn afval scheidt en waar zijn huisnummer op de container is geplakt.
Zo'n lullo die in de bioscoop continue tegen je rugleuning zit te duwen en die er plezier in schept om staartdelingen te maken die per sé allemaal op nul uit moeten komen.
Zo'n, zo'n..... Aaaarghhh... :devil:

Een normaal mens verzint dit niet.
Letterlijk Russisch Roulette met kinderlevens.
Bah !!
:bang!:

En dan heb ik het nog niet gehad over de hypocrisie waar het het milieu betreft.
De bek staat scheef van CO2 uitstoot en fijnstofwaarden.
Iedereen die in Alphen bekend is weet dat het 's middags rond 17:00 uur vast staat vanaf de Van Leeuwenhoekweg tot de Laan der Continenten en in de andere richting tot de N11 en in omgekeerde richting naar Kerk en Tranen.
En maar remmen en optrekken (met koude motor, want iedereen gaat naar huis)... makes sense.
Driewerf bah
:bang!: :bang!: :bang!:
3 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1151

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#6 » 08 dec 2018, 06:59

It was not me, but i understand you sir @stoyanov
0 x

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#7 » 09 dec 2018, 15:24

@stoyanov ik kon het niet beter verwoorden :schater:
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#8 » 14 dec 2018, 22:14

https://www.ad.nl/alphen/fietser-kan-voorrang-op-raoul-wallenbergplein-nu-echt-vergeten~afcc0129/

Dames en heren... u ziet het zelf.
Die halzen WILLEN gewoon ongelukken. Proberen om hun zin door te drammen.
Gelukkig ziet Cees van Velzen hoe het wél is.
Die zal ik dan ook een veer in zijn reet steken als ik hem tegenkom.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#9 » 15 dec 2018, 13:05

En wat ik al eens eerder geopperd heb, mobieltjes in beslag nemen en vernietigen plus een proces-
verbaaltje dan moet het misbruik ervan gaan dalen.
Want vernietigen da gaat zeer doen, daar ben ik van overtuigt.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Er gloort hoop (Column)

Bericht#10 » 17 dec 2018, 20:50

https://www.ad.nl/alphen/jonge-fietser- ... ~ae2ede1f/


En weer 1....
Ik ga maar effe Lange Frans luisteren denk ik.... hoefeel moeten er nog komen, hoefeel moeten er nog goan?
2 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Vlam in de Pijp”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer