onderhouds beurt kymco g dink.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#11 » 07 dec 2018, 22:24

René K schreef:Zo dacht ik er ook altijd over, maar nu met winterbanden wil ik niet meer anders.



Ik heb ze aan gort gereden op de zomerdag. Wisselen vind ik een dure geschiedenis voor die 5 dagen vorst per jaar.
Andersom wordt moeilijk (zomerband slopen in de winter), dus ik laat ze lekker zitten.
Onder mijn auto in BG heb ik winterbanden op de aangedreven as, en ik merk 0 (nul) verschil.
Als je toch sneeuwkettingen moet monteren omdat je anders niet tegen de bergen opkomt dan rot het niet of je zomer- of winterbanden hebt.
Die drie MM sneeuw die hier valt daar lachen mijn vrouw en ik om.
Om kort te gaan; ik ben het met Roelf eens. Pure onzin en geldklopperij.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#12 » 08 dec 2018, 10:41

Zo dacht ik er ook over maar ik heb nu ook winterbanden onder de Cirtoën C3 de "Continental 860".
Ik wil nu niet meer anders volgens mijn beleving, wel of geen sneeuw. :thumbsup:
Ook weer een mening, zo moet iedereen het zelf maar ondervinden. :D
1 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#13 » 08 dec 2018, 10:44

heb wel ervaring met winter banden hoor vooral op vrachtwagens en zware bestelbussen echter geeft een winterband je een vals gevoel van veiligheid.. en das nou net het probleem een winterband is er voor bedoelt om in de zelfde omstandigheid meer grip te bieden niet om een vrij brief te zijn de winterse wegen als race circuit te gebruiken....niet dat de mensen dat hier doen maar zie het vaak onderweg
roelf
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#14 » 08 dec 2018, 22:50

stoyanov schreef: Om kort te gaan; ik ben het met Roelf eens. Pure onzin en geldklopperij.

Dat dacht ik ook....
Totdat ik een aantal jaren terug een klein hellinkje op moest met sneeuw en ik niet meer weg kwam.
We zijn gesleept door iemand met een oude Nekaf jeep...die stond er speciaal voor en vroeg een paar euro per auto (grof verdienen in een middagje).
‘S middags winterbanden gekocht en terug gegaan naar dezelfde plek...
Nu trok ik gewoon op alsof er geen sneeuw lag, terwijl ik er lopend nog steeds weggleed.
Sindsdien gewoon winterbanden onder de auto in deze tijd...
Maar je moet wel je rijstijl aanpassen en niet denken dat je door je winterbanden alles weer kan!
1 x

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#15 » 09 dec 2018, 00:33

Winterbanden is een goed plan , in oa Duitsland is het in een bepaalde periode zelfs verplicht.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#16 » 09 dec 2018, 10:38

zeg mensen fijn om jullie mening over winterbanden te weten te komen !
echter zou het fijn zijn als we nu weer over gaan tot de orde van de dag onderhoudsbeurt van mijn g dink..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#17 » 26 jul 2019, 18:28

zo even een kleine update\en alhoewel ik hierboven vraag om weer terug te gaan on topic..ga ik nu over een band schrijven haha
ik heb op de terug weg vanaf duitsland een spijker in de band gehad en aangezien dennis zo vriendelijk was de anwb voor zich zelf te bellen kon ik mooi daar met zijn proppenzetje een prop zetten.. en de anwb wat lucht af troggelen.
maar de band liep wel langzaam leeg, en aangezien hij nagenoeg versleten was heeft sander van bathoorn scooters en fietsen te roden mij er een nieuwe kenda achterband omgelegd en waarbij ik toevallig zag dat ik een lelijke kras op de velg heb.
hmm met een spuitcabine achter in de zaak
weet ik nu dus ook wat het mij gaat kosten de velgen n een ander kleurtje te laten spuiten,,
de band is een kenda 62 alsieson band nee geen winterband maar wel met m&s op de zijkant zonder sneeuwvlokje
heel blij mee en nu lekker toeren.
roelf
4 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#18 » 26 jul 2019, 21:50

Ik wil een Kenda band nog niet gratis incl. montage willen hebben ... Kenda is goedkope waardeloze troep.
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#19 » 27 jul 2019, 01:04

Kijk brute force je hebt.mensen die iets om.welke reden dan ook.waarderen..ik bijvoorbeeld een.kenda band jij natuurlijk.niet. maar om.hetvdan gelijk zo af te branden is overbodig.
En ik.ken vele tevreden kenda gebruikers
Toch gek als het dan zo een slechte band is.
Wij kunnen allemaal geen band beoordelen
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: onderhouds beurt kymco g dink.

Bericht#20 » 27 jul 2019, 07:37

Maar om eerlijk te zijn om op gevoel te rijden (de professionals dan) is Kenda inderdaad best wel een waardeloze band.
Voorbeeld neem maar eens een rotonde als het lichtjes heeft geregend dan heeft een Kenda een matig tot slecht contact met de weg als of je op ijs rijdt.
Nee het rubber compound van een Kenda is veel te hard en droogt ook gauw uit en dan kun je best praten over een goedkopere band.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Onderhoud en banden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer