Aanpassingen aan mijn Luuko Retro 50; cross-eyed goose

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Aanpassingen aan mijn Luuko Retro 50; cross-eyed goose

Bericht#1 » 30 dec 2018, 19:41

Mijn Luuko Retro 50 heeft van de vorige eigenaar, een aantal gebruiksbeschadigingen. Een paar krasjes, scheurtjes en missende stukjes.
Ik ga deze beschadigingen repareren, maar hiervoor zal ik ook bijna alles moeten overspuiten.
Dit geeft de mogelijkheid om in plaat van de originele kleur, een ander kleurtje te gebruiken.

De scooter lijkt, door de knipperlichtjes, alsof het andersom scheel kijkt. De vorm van de scooter lijkt op een gans, dus een schele gans. Oftewel: Cross-eyed Goose.

Ik heb van de Luuko Retro 50, versies gezien met twee kleuren. Dit wil ik bij mijn scooter ook gaan doen.
Daarnaast wil ik een tekening van een rennende gans op de zijkant.
Hieronder kan je de kleuren zien en de tekening die ik (tot nu toe) heb bedacht:
Afbeelding

Maar eerst de beschadigingen bijwerken.
3 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Aanpassingen aan mijn Luuko Retro 50; cross-eyed goose

Bericht#2 » 30 dec 2018, 23:12

Ben benieuwd...
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Aanpassingen aan mijn Luuko Retro 50; cross-eyed goose

Bericht#3 » 31 dec 2018, 19:00

Delight schreef:Ben benieuwd...


#me too
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: Aanpassingen aan mijn Luuko Retro 50; cross-eyed goose

Bericht#4 » 04 jan 2019, 21:05

Een paar foto's van de beschadigingen:
Afbeelding
Diepe kras tot het plastic, waarschijnlijk opschuren, vullen, schuren.

Afbeelding
Hoekje uit de "chrome" beschermkap. Ik denk met epoxyhars en fiberglas matje aanvullen en daarna met chrome spuitbusje spuiten. Of in zijn geheel vervangen door een andere.

Afbeelding
Het deel aan de rechterkant van de foto zit los. Het montage-oog op het plastic is weg/kapot. Nu met ductape vastgemaakt. Later aanvullen met fiberglas en epoxy.

Afbeelding
Nog een diepe kras.

Afbeelding
Waarschijnlijk ooit van achter aangereden. Het plastic waar de beugel op bevestigd is, is gescheurd. Maar de constructie er onder is nog stevig. Waarschijnlijk word dit de lastigste klus. De hele achterbeugel moet eraf, het zadel, de achterbumper en waarschijnlijk nog meer onderdelen.

De scooter is mijn woon-werk vervoermiddel, dus het zal tussen de bedrijven door gerepareerd moeten worden. Ik zal zo nu en dan met een ongeschilderd en half bijgewerkte scooter moeten rijden. In principe zal elk onderdeel wat eraf geschroefd moet worden, weer moeten worden gemonteerd voordat ik weer met de scooter naar mijn werk ga rijden.

Maar ik heb wel een positief bericht. Een tijdje geleden heb ik een mooi koffertje bij een rommelmarkt gevonden, die nu met twee schroeven, vast op mijn bagagedrager is gemonteerd.
Meteen ook de rugleuning verstevigd, want deze was van een zwak stuk plastic gemaakt. (in de details zie je dat het een Chinees rommelscooter is :D )
Afgelopen weekend heb ik een 3 liter jerrycan gekocht, die nu mooi achter het koffertje past.
Alles goed vastgesnoerd met een mooie brede leren broeksriem.
Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Aanpassingen aan mijn Luuko Retro 50; cross-eyed goose

Bericht#5 » 04 jan 2019, 21:24

Zou je niet beter een nieuwe/tweedehandse kappenset overwegen voordat je voor honderden euros aan epoxy en lak etc. gaat uitgeven?
Afschroeven; opschroeven , klaar.
Staat zat op marktplaats.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: Aanpassingen aan mijn Luuko Retro 50; cross-eyed goose

Bericht#6 » 05 jan 2019, 18:54

De schade is te overzien en ik wil sowieso een ander kleurtje dan standaard wit of zwart.
Een nieuwe kappenset is een optie, maar een epoxy-reparatiesetje kost maar een paar tientjes.
1 x

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: Aanpassingen aan mijn Luuko Retro 50; cross-eyed goose

Bericht#7 » 28 jan 2019, 08:55

Ondertussen nog niet veel gedaan aan het cosmetisch uiterlijk van de scooter.
Vooral bezig geweest met een onderhoudsetje om alles in orde te maken.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de laatste onderhoudsbeurt(en) niet laten uitvoeren.

In mijn zoektocht naar de nodige materialen, heb ik een scooterwinkel gevonden de mij adviseerde geen nieuwe kappenset te kopen. Deze Chinese copy/paste scooters staan bekend om het verplaatsen van de bevestigingsbeugels.

Tijdens het onderhoud aan de scooter, heb ik nog eens goed gekeken naar de staat van de kappen en de bevestigingspunten.
Ik heb alles nu goed geïnventariseerd en alles is met een carrosserie reparatiesetje goed te repareren.
Er is op een kap een bevestigingsoog zo beschadigd dat het met een lapje fiberglass eenvoudig te repareren is.
De rest van de beschadigingen zijn oppervakkig en een paar scheurtjes.
1 x

Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 86

Re: Aanpassingen aan mijn Luuko Retro 50; cross-eyed goose

Bericht#8 » 18 jul 2019, 12:20

Weer een hele tijd geleden dat ik hier gepost heb.
Ondertussen is het oorspronkelijke plan iets verandert.
Ik heb besloten om de kappen niet bij te werken of te schilderen.
Hiervoor in de plaats ben ik meer richting een ratrod scooter aan het werken.
Dat wilt zeggen:
beschadigingen laten zoals ze zijn;
rennende gans met permanent marker op de zijkant getekend (met een laagje blanke lak voor de bescherming);
Racenummer op de andere zijkant getekend.

Verder heb ik een paar setjes stickers besteld om het geheel een nog meer geleefde look te geven.
Ik wil ook van dorpjes en steden die ik met de scooter bezocht heb, van die zilverkleurige wapenschild-stickers plakken.

Het zadel heeft een paar krassen en scheurtjes. Daarvan ben ik nog aan het bedenken of en hoe ik dit ga maken.
De snelste en goedkoopste oplossing is ductape. Als een soort pleister op de wond. Maar ductape vergaat na een tijdje.
Een duurdere oplossing is helemaal vervangen, maar dan heb ik een spinternieuw zadel op een "versleten" scooter.
Een opgenaaid stukje (nep)leer zou ook nog kunnen.

Afbeelding

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
henkhouet
Voormalig STN Lid
Berichten: 1252

Re: Aanpassingen aan mijn Luuko Retro 50; cross-eyed goose

Bericht#9 » 18 jul 2019, 15:25

ziet er leuk uit,

gr, Henk
0 x

Gebruikersavatar
Marco_61
Voormalig STN Lid
Berichten: 723

Re: Aanpassingen aan mijn Luuko Retro 50; cross-eyed goose

Bericht#10 » 18 jul 2019, 16:41

Ziet er zeker leuk uit. Die gans vind ik hilarisch. :schater:
Gr, marco.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Uiterlijke Aanpassingen & Accessoires voor je Scooter.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer