Aantal vraagjes over mijn CR

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Aantal vraagjes over mijn CR

Bericht#21 » 07 jan 2019, 21:20

Woensel180cc schreef:Ik weet hoe je olie moet vervangen, maar het blijkt niet daarvandaan te komen, juist het stukje daarachter lekt erg, het is aan die onderkant daar ook helemaal nat.



Foto doet vaak wonderen
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Woensel180cc

Re: Aantal vraagjes over mijn CR

Bericht#22 » 07 jan 2019, 22:51

stoyanov schreef:
Woensel180cc schreef:Ik weet hoe je olie moet vervangen, maar het blijkt niet daarvandaan te komen, juist het stukje daarachter lekt erg, het is aan die onderkant daar ook helemaal nat.



Foto doet vaak wonderen


Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Aantal vraagjes over mijn CR

Bericht#23 » 08 jan 2019, 00:25

LIJKT MIJ DAT IE OLIE DOOR DE CARTERONTLUCHTING ERUIT BLAAST ! !
want de achterkant van je blok is nat als ik het goed zie . . . , en je slangetje van je carter eindigt net boven de achterbrug ! ! !
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Woensel180cc

Re: Aantal vraagjes over mijn CR

Bericht#24 » 08 jan 2019, 00:28

ROADHOGG schreef:LIJKT MIJ DAT IE OLIE DOOR DE CARTERONTLUCHTING ERUIT BLAAST ! !
want de achterkant van je blok is nat als ik het goed zie . . . , en je slangetje van je carter eindigt net boven de achterbrug ! ! !


Hoe moet je zoiets oplossen? Ik weet trouwens niet wat de carterontluchting is
0 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Aantal vraagjes over mijn CR

Bericht#25 » 08 jan 2019, 01:20

je heb er gewoon teveel olie ingegooid ! ! kijk eens naar je oliepeil ! ! ! alhoewel . . . de meeste overtollige olie zal ie er nu wel uit hebben gegooid, heb je de olie gepeild met je brommer op de standaard? warm of koud? je peilt warm met de brommer recht op nadat je de olie 5 Min. hebt gegeven om te zakken ! ! !|
Ik weet hoe je olie moet vervangen...
:roll:
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Woensel180cc

Re: Aantal vraagjes over mijn CR

Bericht#26 » 08 jan 2019, 10:41

ROADHOGG schreef:je heb er gewoon teveel olie ingegooid ! ! kijk eens naar je oliepeil ! ! ! alhoewel . . . de meeste overtollige olie zal ie er nu wel uit hebben gegooid, heb je de olie gepeild met je brommer op de standaard? warm of koud? je peilt warm met de brommer recht op nadat je de olie 5 Min. hebt gegeven om te zakken ! ! !|
Ik weet hoe je olie moet vervangen...
:roll:


Ik heb er niets meer bij gedaan, ik heb 700ml in gedaan bij het verversen van de olie. Het is nu al 2 maanden dat ie zo lekt
0 x

Gebruikersavatar
ROADHOGG
Voormalig STN Lid
Berichten: 1070

Re: Aantal vraagjes over mijn CR

Bericht#27 » 08 jan 2019, 14:02

:? Hmmm... 700Ml is zekers niet te veel... , dan kan het alleen een lekke pakking zijn ! zitten alle boutjes in en aan het blok goed vast? kan zijn dat er 1 is losgetrild (onwaarschijnlijk...)
0 x
"I apologize in case I did not offend you"

DAGRECORD : 465 Km.

https://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=97&t=9947

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Aantal vraagjes over mijn CR

Bericht#28 » 08 jan 2019, 15:56

Controleer ook even of de bout van de spanner aan de distributiekant goed vast zit. Schuine bout, zit aan de onderkant van het blok, lijkt op een aftapplug.

En anders best kans op een lekke pakking of keerring. Uitgaande as of kickstartas?
0 x

Woensel180cc

Re: Aantal vraagjes over mijn CR

Bericht#29 » 08 jan 2019, 19:38

Stoney3K schreef:Controleer ook even of de bout van de spanner aan de distributiekant goed vast zit. Schuine bout, zit aan de onderkant van het blok, lijkt op een aftapplug.

En anders best kans op een lekke pakking of keerring. Uitgaande as of kickstartas?


Thanks voor je reactie! Wat bedoel je met de bout van de spanner (waarmee je de ketting spant?) en wat is de distributiekant. Ik heb echt niet zo veel verstand hier van en ik wil ook geen 100en euros meer kwijt zijn bij de dealer..
0 x

Gebruikersavatar
Stoney3K
Berichten: 265

Re: Aantal vraagjes over mijn CR

Bericht#30 » 08 jan 2019, 21:02

Woensel180cc schreef:
Stoney3K schreef:Controleer ook even of de bout van de spanner aan de distributiekant goed vast zit. Schuine bout, zit aan de onderkant van het blok, lijkt op een aftapplug.

En anders best kans op een lekke pakking of keerring. Uitgaande as of kickstartas?


Thanks voor je reactie! Wat bedoel je met de bout van de spanner (waarmee je de ketting spant?) en wat is de distributiekant. Ik heb echt niet zo veel verstand hier van en ik wil ook geen 100en euros meer kwijt zijn bij de dealer..


Distributie zit aan de linkerkant als je in de rijrichting kijkt, aan de kant van het vliegwiel. Je kan die kant ook herkennen aan de ronde deksel op de cilinder (daar zit namelijk het kettingtandwiel voor de nokkenas achter)

Aan de onderkant links vind je een bout die schuin naar beneden uitsteekt, die schroeft in het carter, het kan zijn dat die lekt, de bout is ook afgesloten met een O-ring.

Wel even opletten, want als je hem losdraait komt er een hoop olie uit en een veer samen met de spanner voor de distributieketting, dat moet er wel allemaal weer in de juiste volgorde terug in ;)

Koppeling zit rechts, en de aftapplug voor de olie zit rechtsonder, dat is namelijk recht onder de oliepomp.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Alles over 50cc Schakelbrommers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

Aanmelden  •  Registreer