Amico start niet. :(

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Amico start niet. :(

Bericht#11 » 08 jan 2019, 16:47

Zodan, moet jij nog apart olie toevoeren, euro 95 tanken en dan tweetakt olie toevoegen, werkt dat nog goed.
Er is een oorzaak waarom dit zo gekomen is, als je zometeen een nieuw cilindertje met zuiger monteert moet het niet weer kapot gaan, even verder diagnostiseren en alles uitsluiten.
Laatst gewijzigd door Nelis en Gaby op 08 jan 2019, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Amico start niet. :(

Bericht#12 » 08 jan 2019, 18:55

Warm/vastloper gehad, had een dubbele post :bang!:
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Amico start niet. :(

Bericht#13 » 09 jan 2019, 13:51

Nelis en Gaby schreef:Zodan, moet jij nog apart olie toevoeren, euro 95 tanken en dan tweetakt olie toevoegen, werkt dat nog goed.
Er is een oorzaak waarom dit zo gekomen is, als je zometeen een nieuw cilindertje met zuiger monteert moet het niet weer kapot gaan, even verder diagnostiseren en alles uitsluiten.



Nee de scooter heeft de olie pomp nog en die werkt prima :thumbsup:
Dus ik kan netjes euro 95 tanken en de olie apart in een andere tank.

Kan wel zijn dat die warm is geworden ja,
Want kort nadat ik thuis was kwam ik erachter dat er een groot blad van een boom vast zat op de inlaat waar de lucht voor de koeling word aangezogen en daardoor behoorlijk geblokkeerd was. Zeg maar dat het zo'n 3-4e van de inlaat blokkeerde.

Die moest ik haast wel onderweg tegen gekomen zijn. Hoe dan ook een goede les geweest,
Eigenlijk is het onmacht, Die zal wel aangezogen zijn tijdens het rijden dus ik heb hem niet zien zitten.


Het was wel dat er een kleine lek was aangezien de olie slang van de pomp naar de carburateur wie niet helemaal goed aansloot op de fittingen en die lag verkeerd waardoor de slang erg warm is geweest over de tijd wat het ding nogal bros en hard maakte.
Die was over het algemeen nog niet gebroken dus daar was ik nog redelijk op tijd bij gelukkig.

Daarnaast zaten er niet eens klemmetjes op de uiteinde en dat gecombineerd met de hardheid van de slang sloot die niet helemaal lekker aan op de uiteindes.

Er is een nieuwe slang onderweg en ik ben er ondertussen achter hoe die wel hoort te liggen,
Met wat andere onderdelen zoals een cilinder, zuiger, pakkingen en meer, zal ik druk genoeg wezen.

Zodra die er is ga ik kijken hoe dik de nieuwe slang precies is en aan de hand daarvan ga ik opzoek naar goede klemmetjes in de hoop dat dat het lekken zal oplossen.

De vorige eigenaar zei al dat het zou kunnen zijn dat het blok ooit een keer een renovatie heeft gehad aangezien het ding er wel 39,000 kilometer op had zitten maar van wat ik zo heb gezien klopt er het een en ander niet helemaal,

Denk daarbij aan de olie slang wat verkeerd lag, Voetpakking had die wel maar een koppakking niet, inlaat pakking had die ook niet, en nog wat andere kleine dingetjes hier en daar.

Dus dat probeer ik nu zo netjes en professioneel mogelijk op te lossen in de hoop dat die vroeger of later weer zo goed als nieuw loopt.

1 ding is wel zo goed als zeker. Met wat ik tot nu toe heb gedaan zou die hoe dan ook beter moeten lopen met alle onderdelen wie vervangen of gefikst zijn en nu geen valse lucht meer mogen aanzuigen en leidingen wie nu wel zoals fabrieks instellingen op hun plek zitten.
1 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Amico start niet. :(

Bericht#14 » 09 jan 2019, 18:06

Maar als er al stukjes op de zuiger liggen, dan heb je grote kans dat er ook stukjes onderin je blok liggen...
En als je die niet weghaalt, loopt je blok in notime naar de kl*ten!
0 x

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Amico start niet. :(

Bericht#15 » 09 jan 2019, 21:27

Delight schreef:Maar als er al stukjes op de zuiger liggen, dan heb je grote kans dat er ook stukjes onderin je blok liggen...
En als je die niet weghaalt, loopt je blok in notime naar de kl*ten!



Daar ben ik vandaag mee bezig geweest en hoop het morgen af te maken zodat het overmorgen klaarstaat voor de nieuwe cilinder en de rest wanneer dat binnen komt
1 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Amico start niet. :(

Bericht#16 » 11 jan 2019, 05:21

Bestaat er een manier om dit probleem op een eenvoudige manier op te lossen?
Of moet het blok worden gesplit?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Amico start niet. :(

Bericht#17 » 11 jan 2019, 13:15

stoyanov schreef:Bestaat er een manier om dit probleem op een eenvoudige manier op te lossen?
Of moet het blok worden gesplit?



Ik heb in eerste instantie geprobeerd om met een magneetje alle stukje eruit te vissen langs de krukas naar beneden toe.

Maar ik voel mijn eigen er niet 100% zeker bij want ik kan niet veel zien hoewel ik toch liever met mijn eigen ogen zie hoe en wat.
Het enige wat je dan kunt doen is rondvissen met die magneet tot je geen stukjes meer naar boven haalt.
0 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
Nelis en Gaby
Berichten: 117

Re: Amico start niet. :(

Bericht#18 » 11 jan 2019, 15:53

En als die gesplitst is, kan je gelijk een algehele inspectie doen, top aanpak :thumbsup:
0 x
___________________________________________________________________________________

Znen Aurora 2 snor,
Kilometerstand 1940 Km,
Bouwjaar 2011.




Afbeelding

Gebruikersavatar
jeffjamm94
Berichten: 384

Re: Amico start niet. :(

Bericht#19 » 13 jan 2019, 01:16

*UPDATE 12-01-2019*

Het blok is ondertussen schoon en de cilinder zit erop.

De eerste start is ook achter de rug ((zie link))

Nu is het een kwestie van de kappen er weer op zetten en hopen dat het ding goed rijd.
Vanaf dat punt kan het inrijden beginnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eerste start link-
2 x
Ken je mij niet?
Dan kom ik misschien wat apart over.

Maar ken je mij wel?
Dan zie je zelf dat ik toch echt wel prettig gestoord ben maar dan wel een betere van dat soort

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Amico start niet. :(

Bericht#20 » 13 jan 2019, 08:31

HUH ?! Rook uit het motorcompartiment?
Was dat dan?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Elektrische vragen en oplossingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer